Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet ihmisistä, jotka eivät osallistu viikonloppuna 50v juhliin pitkän matkan takia, mutta pari päivää juhlien jälkeen ovat tulossa kylään kesäreissulle?

Vierailija
11.07.2022 |

Öö mitä menikään ohi? Sukulaiset jättivät harvoin olevat pyöreät synttärit väliin, johon luonnollisesti odotettiin perhettä paikalla. Vieläkään ei oikein tiedetä miksi? Jotain ympäripyöreää ilmoitettu että töitä vielä (juhlat viikonloppuna) sitten klisee ett matka on pitkä 2h/4h, ok, mutta sitten juhlien jälkeen oltiin yhteyksissä että no nyt he voisivat tullakin kylään. On tosi mautonta jättää perhejuhlat välistä kutsuttuna ja tulla samaan kyläpaikkaan pari päivää myöhemmin kutsumatta. Haluan nähdä heidän ilmeen kun me jätetään heidän pyöreät synttärit ja lapsen rippijuhlat välistä kun on vähän muita suunnitelmia toisella suunnalla😡

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät halunneet ostaa lahjaa, myöhemmän vierailun voi aina kuitata kukkakimpulla tai kahvipaketilla 😆

Vierailija
62/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkin palstalla joku piti kohtuuttomana olettaa, että häiden takia joutuisi istumaan tunnin autossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lakannut käymästä miehen siskon luona edes kahvilla. Hän ei halua tavata meitä (ei edes vain veljeään) kahden kesken ja mä en halua seurustella hänen hänen muiden ystäviensä kanssa. Eli kutsuu kyllä juhliin, mutta iltakahvit ohimennen ei sovi enää ikinä, viimeksi sopi jotain 15v sitten. Eli jos on sovittukin että poiketaan huomenna klo 18, siellä on muutakin porukkaa paikalla. Tai, mikä huvittavinta, ottaa seuraneidin mukaan jos poikkeaa meidän "mökille" (hänelle 10 min matka). Että en tiedä... ihmiset on vaan kummallisia, täytyy yrittää ymmärtää.

Vierailija
64/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoisin tällaisille, että juhlat menivät jo, ikävää että ette päässeet. Nyt rentoudumme juhlien jälkeen, emmekä ota vastaan vieraita. 

Vierailija
65/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lakannut käymästä miehen siskon luona edes kahvilla. Hän ei halua tavata meitä (ei edes vain veljeään) kahden kesken ja mä en halua seurustella hänen hänen muiden ystäviensä kanssa. Eli kutsuu kyllä juhliin, mutta iltakahvit ohimennen ei sovi enää ikinä, viimeksi sopi jotain 15v sitten. Eli jos on sovittukin että poiketaan huomenna klo 18, siellä on muutakin porukkaa paikalla. Tai, mikä huvittavinta, ottaa seuraneidin mukaan jos poikkeaa meidän "mökille" (hänelle 10 min matka). Että en tiedä... ihmiset on vaan kummallisia, täytyy yrittää ymmärtää.

Hän tuntee olonsa epämukavaksi pelkästään teidän seurassa jostain syystä. Ei kuitenkaan kehtaa kieltäytyä kokonaan tapaamasta teitä, joten tällaiset järjestelyt sitten. Minä tuntin oloni tosi epämukavaksi veljeni eksän kanssa. Oli sellainen ihminen, jonka kanssa en muuten olisi ollut missään tekemisissä, mutta veljen takia tulia oltua sitten, mutta niin vähän kuin mahdollista. 

Vierailija
66/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän tuntee olonsa epämukavaksi pelkästään teidän seurassa jostain syystä. Ei kuitenkaan kehtaa kieltäytyä kokonaan tapaamasta teitä, joten tällaiset järjestelyt sitten. Minä tuntin oloni tosi epämukavaksi veljeni eksän kanssa. Oli sellainen ihminen, jonka kanssa en muuten olisi ollut missään tekemisissä, mutta veljen takia tulia oltua sitten, mutta niin vähän kuin mahdollista. 

Niin tämähän on sinulla oleva käytös- tai muu häiriö. Eihän viisaissa perheissä vaan toimita näin, että kun jonkun naama ei ihan miellytä niin samalla opetetaan lapsille malli että juhliin ei mennä kun ei vain viitsitä🙄, ja samalla evätään omien lasten mahdollisuus tavata serkkujaan😫

Vierailija
67/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nykyinen asenne tuli mulle kyllä ihan yllätyksenä!  Olen aina luullut, että jos olen jostain syystä estynyt osallistumaan juhliin (usein lahjakin jo hankittuna), niin on KOHTELIASTA ja jopa VELVOLLISUUS käydä sitten tervehtimässä jälkikäteen. Kerran 6v lapseni oli ainoan kaverinsa synttäreille, mutta sattui juuri silloin olemaan kipeänä. Lahjaakin oli valittu pitkään ja hartaasti. Kun sitten toipui, niin sovin kaverin äidin kanssa (perhetuttuja olemme) vierailun ja veimme tietysti lahjan. Kaveri aukaisi lahjan ja totesi, ettei tarvitse tällaista, kun sai jo sellaisen synttärilahjaksi ja mitään, yhtään mitään meille ei tarjottu, vaikka olimme sopineet nimenomaan "synttärivierailusta", kun emme juhliin päässeet. Jäi paha maku.

-Ja sukulaiseni asuvat satojen kilometrien päässä. Aina on ollut tapana, että jokainen vierailee silloin, kun on kulkemassa. Toki jos joku täyttää pyöreitä, niin pyritään pääsemään juhliin, jos ei päästä, niin lähiaikoina (n. kuukauden sisällä) olisi suotavaa vierailla.

Ehkä olen sitten vanhanaikainen. Boomeri toki, mutta luulin todella, että jälkikäteenkin vierailu on nimenomaan kohteliasta ja toivottua, vaikka aiheuttaisi minulle itselleni ylimääräistä vaivaa. 

Vähemmällä pääsen, jos velvollisuutta ei ole ja vieläpä niinpäin, että ei edes toivottua.

Vierailija
68/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläkin palstalla joku piti kohtuuttomana olettaa, että häiden takia joutuisi istumaan tunnin autossa.

Eihän, vaan hän koki, että pitää jäädä yöksi sitä varten. Illalla on hirviä liikkeellä.

Häissä isoin ongelma on siirtyminen kirkosta juhlapaikalle plus se saakelin odotus joka kohdassa.

Vierailija
69/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tekisin niin että jättäisin seuraavat heidän perhejuhlat välistä. Katotaan sit miltä tuntuu siellä juhlassaan pällistellä kun lähisukulaiset ovat estyneitä ja tekemässä jotain diipa daapaa

Mistä sä sen katot?

Vierailija
70/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tämähän on sinulla oleva käytös- tai muu häiriö. Eihän viisaissa perheissä vaan toimita näin, että kun jonkun naama ei ihan miellytä niin samalla opetetaan lapsille malli että juhliin ei mennä kun ei vain viitsitä🙄, ja samalla evätään omien lasten mahdollisuus tavata serkkujaan😫

No ei naamassa mitään vikaa ollut, mutta peruskäytöksessä kylläkin.  Ei mulla ollut lapsia, mutta hoidin kyllä perussukuvelvoitteet hyvin, mutta muuten pidin etäisyyttä. 

Vierailija
71/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavat muuttuu näköjään kirjoitti:

Tää nykyinen asenne tuli mulle kyllä ihan yllätyksenä!  Olen aina luullut, että jos olen jostain syystä estynyt osallistumaan juhliin (usein lahjakin jo hankittuna), niin on KOHTELIASTA ja jopa VELVOLLISUUS käydä sitten tervehtimässä jälkikäteen. Kerran 6v lapseni oli ainoan kaverinsa synttäreille, mutta sattui juuri silloin olemaan kipeänä. Lahjaakin oli valittu pitkään ja hartaasti. Kun sitten toipui, niin sovin kaverin äidin kanssa (perhetuttuja olemme) vierailun ja veimme tietysti lahjan. Kaveri aukaisi lahjan ja totesi, ettei tarvitse tällaista, kun sai jo sellaisen synttärilahjaksi ja mitään, yhtään mitään meille ei tarjottu, vaikka olimme sopineet nimenomaan "synttärivierailusta", kun emme juhliin päässeet. Jäi paha maku.

-Ja sukulaiseni asuvat satojen kilometrien päässä. Aina on ollut tapana, että jokainen vierailee silloin, kun on kulkemassa. Toki jos joku täyttää pyöreitä, niin pyritään pääsemään juhliin, jos ei päästä, niin lähiaikoina (n. kuukauden sisällä) olisi suotavaa vierailla.

Ehkä olen sitten vanhanaikainen. Boomeri toki, mutta luulin todella, että jälkikäteenkin vierailu on nimenomaan kohteliasta ja toivottua, vaikka aiheuttaisi minulle itselleni ylimääräistä vaivaa. 

Vähemmällä pääsen, jos velvollisuutta ei ole ja vieläpä niinpäin, että ei edes toivottua.

Itse en kyllä tykkäisi, että juhlapäivästä vielä kuukausi pitäisi kyttäillä ja järjestellä tarjoiluja vierailijoille. Jos haluaa muistaa juhlijaa, voi lähettää postissa vaikka kortin tai lahjan. Eihän kenenkään koti mikään hollitupa ole, jossa juostaan silloin kun halutaan. 

Vierailija
72/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No he ajattelivat hyvittää tapahtuman tulemalla myöhemmin paikalle, kun eivät aiemmin päässeet tulemaan. 

Tälläiset on pahimpia että voidaanko tulla ennen/jälkeen juhlien😱😱😱😱. Junttiuden multihuipennus. Juhlat vaativat veronsa. Järjestäjät ovat aivan poikki ja kaipaavat rauhaa perheelleen. Eivät hyvittäjiä jotka eivät osaa lukea kutsusta aikaa.

Miten niin? Minusta on taas ihan kiva, jos joku tulee ns. rääppiäisiin. Ruokaa on kuitenkin jäänyt yli ja näiden jälkeenpäin tulevien kanssa ne saa helposti kulutettua. Mutta jos ek tykkää, niin voihan sanoa etrei vierailu sovi 🤷

Vierailija
73/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei naamassa mitään vikaa ollut, mutta peruskäytöksessä kylläkin.  Ei mulla ollut lapsia, mutta hoidin kyllä perussukuvelvoitteet hyvin, mutta muuten pidin etäisyyttä. 

Lisään vielä, että olin aina ystävällinen, mutta en halunnut olla perusjuttuja enemmän tekemisissä. En pidä negatiivisista ihmisistä, jotka vielä puhuu paskaa toisten seläntakana. 

Vierailija
74/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan helevetin rasittavia tuollaset "tullaan kolme päivää juhlien jälkeen" -tyypit! Siinä sitten leivot kaikki tarjottavat uudestaan heitä varten. Puhumattakaan muusta vaivasta.

No eihän tällaisille jälkikäteen pistäytyjille tarvitse mitään leipoa! :D Sehän on rääppiäisten ideakin, että syödään niitä juhlien jämiä pois. Jos ei ole jäänyt mitään niin sitten mennään kahvilla.

Vierailija
75/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa opetella vielä vanhalla (?) iällä etiketti, ja lukea myös Käytöksen kultainen kirja.

Juhliin mennään silloin kun on kutsuttu. Ei päivää ennen, ei jälkeen.

Merkittävissä juhlissa tehdään tämä huomiointi, eli lapsen syntymä, ylioppilas, häät, lähetät kuriirilla tai Interfloralla kukat / lahjan mikäli olet estynyt (sairas). Et mene juhlataloon vaivaksi, tai viemään mitään tavanomaista 20e arvoista lasten lahjaa🥱

Vierailija
76/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tekisin niin että jättäisin seuraavat heidän perhejuhlat välistä. Katotaan sit miltä tuntuu siellä juhlassaan pällistellä kun lähisukulaiset ovat estyneitä ja tekemässä jotain diipa daapaa

Mistä sä sen katot?

Suvun Whatsapp-ryhmästä

Somesta

Anopin ja asianosaisten moukkien naamasta kun tavataan

Vierailija
77/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, olen sitten ehkä vähän erilaisesta suvusta, kun minusta tuossa ei ole mitään erityisen mautonta. Heillä oli viikonloppuna vielä töitä, mutta nyt ei enää ole, ja voisivat tulla käymään. Jos teille ei enää vierailu sovi, niin sitten ilmoitatte sen ja homma selvä. 

Heillä ei ole viikonloppuisin töitä.

Juhliin mennään silloin kun juhlat järjestetään ja niihin kutsutaan. Pyöreät juhlat on vain kerran. Juntteja.

No ei vissiin ole velvollisuutta osallistua mihinkään sukujuhliin

No onhan! Nimenomaan velvollisuus on osallistua, pyöreät, ristiäiset, kastejuhla, elämän isot, merkittävät juhlat. Velvollisuus on omaa sukua kohtaan.

Ihan hyvin voi vastata että Kiitos kutsusta, tosi harmi kun en tällä kertaa pääse tulemaan mutta pitäkää hauskaa

Toki sitten ei myöskään mennä kahden päivän kuluttua kuokkimaan

Vierailija
78/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä tuossa on? Jos heillä alkaa loma työviikon jälkeen, eivätkä halua kahta kertaa ajella samaa matkaa parin päivän sisään. Minusta ihan järkevää ja ymmärrettävää, näillä polttoainehinnoilla varsinkin. Jos viettävät lomansa sielläpäin, niin ehtivät käydä jossain välissä paremmalla ajalla. Ei 50-v. synttärit nyt oikeasti mitkään merkittävät kekkerit ole. Todella monet elää nykyään yli 50-vuotiaiksi, eikä tuon ikäiset ole mitään lapsia, jotka tietysti intoilevat synttäreistään ja niitä on kiva juhlia. 80-vuotiaita ja vanhempia voi sitten jo alkaa taas juhlimaan.

Vierailija
79/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että oikein tarjoilua olisi pitänyt vielä olla, kun teitte "synttärivierailun". Et ole tosissasi!

Ja tosiaan, että kuukauden sisällä voi vielä vierailla sillä verukkeella, että ei ole tullut silloin, kun oikea juhlan aika oli??

Ja sinulle itsellesi tämä aiheuttaa vaivaa? Heh, eiköhän se enemmän vaivaa aiheuta sille vastaanottajalle. Teepä niin, että lopetat tällaiset vaivaa aiheuttavat vierailut kerrasta. 

Vierailija
80/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sitä mieltä, että tuollaiset ihmiset haluavat kuitenkin kunnioittaa juhlakalua jotenkin, vaikkeivät päässeet pääjuhlaan. 

Mitään herkkuja sellaisille ei tietenkään tarvitse erikseen leipoa, eikä sellaisten kuulu mitään tilaussynttäritarjontaa odottaakaan. 

Jos ihmisiä haluaa kylään vain juhlapäivinä, niin sillon kannattaa miettiä, miksi niitä haluaa edes juhlapäivinä. Lahjoja tuomaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä