Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet ihmisistä, jotka eivät osallistu viikonloppuna 50v juhliin pitkän matkan takia, mutta pari päivää juhlien jälkeen ovat tulossa kylään kesäreissulle?

Vierailija
11.07.2022 |

Öö mitä menikään ohi? Sukulaiset jättivät harvoin olevat pyöreät synttärit väliin, johon luonnollisesti odotettiin perhettä paikalla. Vieläkään ei oikein tiedetä miksi? Jotain ympäripyöreää ilmoitettu että töitä vielä (juhlat viikonloppuna) sitten klisee ett matka on pitkä 2h/4h, ok, mutta sitten juhlien jälkeen oltiin yhteyksissä että no nyt he voisivat tullakin kylään. On tosi mautonta jättää perhejuhlat välistä kutsuttuna ja tulla samaan kyläpaikkaan pari päivää myöhemmin kutsumatta. Haluan nähdä heidän ilmeen kun me jätetään heidän pyöreät synttärit ja lapsen rippijuhlat välistä kun on vähän muita suunnitelmia toisella suunnalla😡

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä, ei ehditä yo-juhliin, mutta  viikkoa myöhemmin soitetaan ja kysytään, että onkos teillä mökkitie kunnossa, ollaan lähdössä Suomea kiertämään ja ajateltiin, että olisi kiva olla viikon verran rannan tuntumassa. Kun vastaa, että ollaan mökillä itse, niin vastaus on, että ei se heitä haittaa että on muitakin, tulevat nyt jälkikäteen juhlimaan tuoretta ylioppilasta. Teette kunnon kakun ja jutellaan oikein pitkän kaavan mukaan rauhassa.

Ainoa oikea vastaus tähän on, että kiitos, kun kutsuit itsesi mökille, mutta kuten sanoin, niin mökki on varattu, voi kysellä Liimataisen lomakylästä 50km päästä, olisiko siellä vapaata. Ylioppilas on töissä eikä ehdi uudestaan juhlimaan.

Vierailija
42/90 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää pippalonne, minä en osallistu sellaiseen pönötykseen ja aseman pönkittämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toisin päin. Emme päässeet rippijuhliin (oikea syy, ilmoitettiin hyvissä ajoin). En pidä juhlista, mutta menemme aina jos kutsutaan. Olin kuitenkin tyytyväinen ettei päästy. No hepä halusivat meidät jälkeen päin juhlimaan, sitten kun päästään.

Vierailija
44/90 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan helevetin rasittavia tuollaset "tullaan kolme päivää juhlien jälkeen" -tyypit! Siinä sitten leivot kaikki tarjottavat uudestaan heitä varten. Puhumattakaan muusta vaivasta.

Miksi ihmeessä pitää leipoa kaikki tarjottavat uudelleen? Sanoisin vaan, että tervetuloa, mutta sori ei ole enää leipomuksia, voisitteko tulla kaupan kautta. 

Oikeestiko sanoisit tuolleen? Pakkohan niille on tarjottavat tehdä. Mieluummin kyllä sanon, että ei käy jos eivät juhlapäivänä pääse.

Vierailija
45/90 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää etten sitten itse tarjoudu menemään veljen juhliin seuraavana viikonloppuna kutsuista, pysyn suosiolla poissa, pidän itse ostamani lahjan enkä edes onnittele. Viikon päästä kun olisi ollut toinen tilaisuus samalla suunnalla johon käynnin olisi voinut yhdistää, bensaa kun kuluu matkaan tankillinen ja aikaa 7h yhteen suuntaan niin joka viikonloppu siihen ei pysty. Mutta enpä olisi taas ilman tätä palstaa tajunnut miten törkeä olenkaan jos ehdotan moista.

Vierailija
46/90 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en siis tajua miten ihmiset kehtaa! Oma napa

Vierailija
47/90 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No he ajattelivat hyvittää tapahtuman tulemalla myöhemmin paikalle, kun eivät aiemmin päässeet tulemaan. 

Tälläiset on pahimpia että voidaanko tulla ennen/jälkeen juhlien😱😱😱😱. Junttiuden multihuipennus. Juhlat vaativat veronsa. Järjestäjät ovat aivan poikki ja kaipaavat rauhaa perheelleen. Eivät hyvittäjiä jotka eivät osaa lukea kutsusta aikaa.

Kuulostaa ihan älyttömältä uuvuttaa itsensä jollain juhlajärjestelyillä ja sitten kiukutella niille, jotka eivät olleet uuvuttamassa.

Vierailija
48/90 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, olen sitten ehkä vähän erilaisesta suvusta, kun minusta tuossa ei ole mitään erityisen mautonta. Heillä oli viikonloppuna vielä töitä, mutta nyt ei enää ole, ja voisivat tulla käymään. Jos teille ei enää vierailu sovi, niin sitten ilmoitatte sen ja homma selvä. 

Heillä ei ole viikonloppuisin töitä.

Juhliin mennään silloin kun juhlat järjestetään ja niihin kutsutaan. Pyöreät juhlat on vain kerran. Juntteja.

Miten niin vain kerran? Ensin 10-vuotisjuhlat, sitten 20, 30, 40, 50 jne Ymmärrät ehkä ajatuksen? Eikä se kenellekään muulle kuin päivänsankarille ole mitään erityistä, itse asiassa aika harvalle aikuiselle edes itselleen.

Vierailija
49/90 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Järjestääkö joku vielä jotain 50-vuotisjuhlia?

Ne on NIIN last season.

Niin. Sinä olet jo täyttänyt 50v joten sinulle se on todellakin "last season".

Vierailija
50/90 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, olen sitten ehkä vähän erilaisesta suvusta, kun minusta tuossa ei ole mitään erityisen mautonta. Heillä oli viikonloppuna vielä töitä, mutta nyt ei enää ole, ja voisivat tulla käymään. Jos teille ei enää vierailu sovi, niin sitten ilmoitatte sen ja homma selvä. 

Juhliin mennään silloin kun juhlat järjestetään ja niihin kutsutaan. Pyöreät juhlat on vain kerran. Juntteja.

No ei vissiin ole velvollisuutta osallistua mihinkään sukujuhliin

Vierailija
51/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan! Nimenomaan velvollisuus on osallistua, pyöreät, ristiäiset, kastejuhla, elämän isot, merkittävät juhlat. Velvollisuus on omaa sukua kohtaan.

Vierailija
52/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan! Nimenomaan velvollisuus on osallistua, pyöreät, ristiäiset, kastejuhla, elämän isot, merkittävät juhlat. Velvollisuus on omaa sukua kohtaan.

Toki on velvollisuus osallistua.

Meillä miehen toinen veli jätti perheineen meidän lasten kasteet väliin, kun uudella naikkosella on perheessä tapa, ettei tarvitse kunnioittaa muita. Tosi junttia.

Miehen toinen veli taas jätti pyöreät synttärit väliin ilman mitään oikeaa syytä että on samaan aikaan häät, tai on kuumeessa. Eivät vain viitsineet kunnioittaa muita.

Vanhemmista ja kotikasvatuksesta tämä lähtee. Heillä ongelmia perheessä, isänsä sukulaiset jo aikanaan skipanneet juhlia, ja sitten puolisot jotka tämän mahdollistavat.

Vierailija
53/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäkö mieltä olen ap:n kaltaisista ihmisistä jotka tunkevat koko jutun otsikkokenttään sen sijaan että kirjoittaisivat lyhyemmän otsikon ja laittaisivat itse asian sinne minne se kuuluu eli viestikenttään?

Älykännykällä kökköpostailevia urveloitahan ne.

Vierailija
54/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki on velvollisuus osallistua.

Meillä miehen toinen veli jätti perheineen meidän lasten kasteet väliin, kun uudella naikkosella on perheessä tapa, ettei tarvitse kunnioittaa muita. Tosi junttia.

Miehen toinen veli taas jätti pyöreät synttärit väliin ilman mitään oikeaa syytä että on samaan aikaan häät, tai on kuumeessa. Eivät vain viitsineet kunnioittaa muita.

Vanhemmista ja kotikasvatuksesta tämä lähtee. Heillä ongelmia perheessä, isänsä sukulaiset jo aikanaan skipanneet juhlia, ja sitten puolisot jotka tämän mahdollistavat.

Olet väärässä. Mitään velvollisuutta osallistua ei ole jos on täysi-ikäinen ja täysivaltainen ihminen. Ihan itse saa päättää.

Vierailija
55/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä, ei ole velvollisuutta jos ei kiinnosta. Suvun kanssa kun ei tartte olla missään tekemisissä sen jälkeen kun on vapautunut vanhempiensa määräysvallasta.

Vierailija
56/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin vain kerran? Ensin 10-vuotisjuhlat, sitten 20, 30, 40, 50 jne Ymmärrät ehkä ajatuksen? Eikä se kenellekään muulle kuin päivänsankarille ole mitään erityistä, itse asiassa aika harvalle aikuiselle edes itselleen.

Ei kukaan 20/30/40-vuotisjuhlia koko suvulle järjestä. Haloo.

Vierailija
57/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa rehellisesti, että kyläily juhlien jälkeen ei käy, koska itse haluatte levätä juhlien järjestämisen jälkeen.

Vierailija
58/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meitä joka lähtöön, meidän piirissä ei ole juhlittu yhtään mitään, enemmän ihmetystä aiheutaisi jos joku pitäisi jotain kekkereitä : ))

Vierailija
59/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Järjestääkö joku vielä jotain 50-vuotisjuhlia?

Ne on NIIN last season.

Niin. Sinä olet jo täyttänyt 50v joten sinulle se on todellakin "last season".

Maalaiset järkkää jotain 50-vuotisjuhlia nykyisin. Tosi tunkkaisia tapahtumia sellaiset.

50v ei ole mulle vielä lähelläkään mutta ite mieluummin lähden vaikka vuorikiipeämään Alpeille kuin järjestelen jotain juhlia. Omalta kohdalta pakkojuhlat loppuivat lakkiaisiin.

Vierailija
60/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hiton lampaita te ootte. Mikään pakko ei ole mennä juhliin jos ei kiinnosta tai on jotain muuta. Itse olen usein töissä viikonloppuisin joten en todellakaan vaihda työvuoroa jonkun sukulaisen pippaloiden takia. Joillain kun on tapana juhlia kaikkea mahdollista. Ei tulis mieleenkään suuttua siitä, ettei joku järjestä elämäänsä mun juhlien mukaan 😁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi