Miksi minä en työllisty?
Työttömyys alkaa pikkuhiljaa ahdistaa aika kovastikin.
Teen jatkuvasti hakemuksia joka paikkaan, mutta aina tulee se sama vastaus: valitettavasti valintamme ei kohdistunut sinuun.
Haastatteluun olen päässyt pari kertaa ja viimeksi olin vahvoilla, mutta lopulta en tullut valituksi.
Alan olla melko epätoivoinen ja pelkään, etten koskaan tule saamaan mitään työtä.
Olisin valmis tekemään mitä tahansa eikä palkallakaan ole väliä, kunhan saan täytettä CV:hen että seuraavan paikan hakeminen olisi vähän helpompaa.
Työkokemusta vain parista kesätyöstä setelillä, joitain pätkäsijaisuuksia ja amiksen pakolliset harjoittelut.
Työllistymistäni hankaloittaa ajokortittomuus ja se on omalla alallani lähes välttämätön.
Koulutukseltani olen nuoriso- ja yhteisöohjaaja.
Kadun syvästi omaa alavalintaani ja pyrin kyllä opiskelemaan lisää, mutta nyt tulee välivuosi ja se ahdistaa suunnattomasti.
Haluaisin löytää edes jotain työtä tälle väliajalle.
Pelkään etten tule koskaan työllistymään.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastasitkin jo itse itsellesi. Ajokortti on alallasi välttämättömyys, mutta sinulla ei ole sitä.
Mitä iloa on ajokortista jos ei ole autoa tai moottoripyörää?
Se että voi ajaa työnantajan autoa jos sellainen kuuluu toimenkuvaan.
Vierailija kirjoitti:
https://www.monster.fi/tyopaikat/nuoriso-ohjaaja/helsinki
Ekaksi sijaisuuksia
Sijaisuuksilla saa jalan oven väliin eikä siis tarvitse olla täydellinen CV tullakseen valituksi pitempään työsuhteeseen joskus myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hakea ulkoista apua CV:hen jos sitä ei ole jo tehnyt. Voi mennä pitkäkin aika että saat töitä nimenomaan alalta johon olet saanut koulutuksen.
Jos CV:ssäsi on kriittisiä puutteita, rekrytoijat sanovat vain ei oota joten mitään positiivista kehitystä jolla voisit työllistyä johonkin muualle ei juurikaan synny. Kokemus haastatteluista on tosin hyödyksi.
Oma villi veikkaus että työnantajat katsovat lähinnä CV:tä ja palikkakysymyksillä työhaastatteluista ei ole juuri mitään merkitystä
"millainen tiimityöntekijä olet?" jne aivan naurettavan turhia kysymyksiä.
Vielä saatat ehtiä kesätöihin joihin ei työntekijältä odoteta juurikaan mitää
Tiimissä työskentely tai/ ja tiimien vetäminen mm. ; tiimissä työskentely taidot ovat tärkeät. Minusta kysymykset tiimityöntekijä- taidoista ei ole ollenkaan turhia.
Olen päässyt päivän tai parin keikoille päiväkoteihin.
Iltapäiväkerhoon hain töihin ja siellä haastattelijat olivat todella innoissaan, mutta en tullut valituksi, joku toinen hakija oli parempi.
Kouluille olen myös hakenut ja seurakunnalle, mutta en ole edes haastatteluihin päässyt, vaikka koulupuolellakin olen harkkoja tehnyt kiitettävin arvosanoin.
Ajokorttia tarvitsee ainakin kunnan nuorisotyössä jalkautuvaan työhön ja esimerkiksi yksityisessä lastensuojelussa asiakkaita pitäisi kuskilla harrastuksiin yms.
Ap
Ap täällä.
Ajokorttia tarvitaan kunnan nuorisotyössä jalkautuvaan työhön, yksityisessä lastensuojelussa asiakkaitamme pitää kuskailla harrastuksiin yms.
Yksittäisiä keikkoja päiväkodeissa olen tehnyt, mutta sieltäkään ei ole tullut edes haastattelukutsuja vaikka aina kehuvat minua ja olen pidetty sijainen.
Seurakunnalle ja kouluille olen myös hakenut, mutta edes haastattelukutsua en ole saanut, vaikka koulutyöstäkin on harjoittelun kautta kokemusta.
Ap
Koulussa tehtiin CV:t ja teknisesti se on kunnossa, joskin aika tyhjä.
Työhaastatteluissa osaan vastata juuri kuten kuuluukin.
Ap
Minulla on hahmotushäiriö jonka vuoksi en saa korttia.
Ei vaikuta muuten toimintaani mitenkään mutta korttia en uskalla hankkia koska todennäköisesti olisin turvallisuusriski liikenteessä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi et hanki ajokorttia?
On muuten aika kallis paukku työttömälle maksaa ajokortti ja ehkä vielä ostaa auto joa ei töitä edes tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et hanki ajokorttia?
En ole aloittaja, mutta eikö tule mieleen, että ei kaikilla ole siihen varaa? Esimerkiksi tämä voi olla syy kortittomuuteen, eivät sitä kaikkien vanhemmatkaan pysty nuorelle kustantamaan.
Ei minullakaan olisi varaa, matalapalkkatyötä teen. Minulla on kyllä hahmotushäiriötäkin, että en välttämättä saisikaan.
Tuolla koulutuksella on valitettavasti aika mahdotonta työllistyä.
Tiedän että työllistyminen tällä tutkinnolla on lähes mahdotonta, siksipä minua tämä alavalinta kaduttaakin.
Sosionomin opintoja olen kuitenkin suunnitellut jatkoksi tähän, jos sitten työllistyisin paremmin.
Luokkakavereistakin suurin osa taitaa olla työttömänä tai tukityöllistettynä.
Ap
Nyt joku selittämään taas, kuinka "Suomessa on huutava (!!) työvoimapula"...
Opettajakoulutus löytyy, mutta silti sijaiseksi ei pääse kouluihin tai päiväkoteihin.
Sama kokemus. Ainakin Helsingissä koulujen sijaisuudet jaetaan suhteilla tiskin alta. Ei mitään hakuja ja ansiovertailuja.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hahmotushäiriö jonka vuoksi en saa korttia.
Ei vaikuta muuten toimintaani mitenkään mutta korttia en uskalla hankkia koska todennäköisesti olisin turvallisuusriski liikenteessä.
Ap
Oho, meitä on täällä kaksi, ehdin juuri kirjoittaa, että tuollaisiakin syitä voi olla. Minulla on myös hahmotusvaikeuksia, voisi hyvin olla, etten saisi korttia. Eipä olisi kyllä rahaakaan. Sehän on kallis.
Ihmiset, joille ajokortti on itsestäänselvyys, eivät pysty ollenkaan ajattelemaan, että kaikki eivät sitä voi saada. Itseäni suututtaa, kun aina ajatellaan, että kaikillahan on kortti ja sen hankkiminen on monen mielestä vain jostain viitsimisestä kiinni.
Älä luovuta! Rukoilen puolestasi.
Kannattaa hakea ulkoista apua CV:hen jos sitä ei ole jo tehnyt. Voi mennä pitkäkin aika että saat töitä nimenomaan alalta johon olet saanut koulutuksen.
Jos CV:ssäsi on kriittisiä puutteita, rekrytoijat sanovat vain ei oota joten mitään positiivista kehitystä jolla voisit työllistyä johonkin muualle ei juurikaan synny. Kokemus haastatteluista on tosin hyödyksi.
Oma villi veikkaus että työnantajat katsovat lähinnä CV:tä ja palikkakysymyksillä työhaastatteluista ei ole juuri mitään merkitystä
"millainen tiimityöntekijä olet?" jne aivan naurettavan turhia kysymyksiä.
Vielä saatat ehtiä kesätöihin joihin ei työntekijältä odoteta juurikaan mitään.
J