Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin masentunut tämän couperosan ja lehahtelun kanssa. :(

Vierailija
11.07.2022 |

Tosi vaalea iho, joten punoitus näkyy selvästi läpi, nenänpielet punaiset, ja muutamia suonia siellä ja poskissa, kaikenlisäksi välillä sattuu nenänpieliin, ja sen alapuolelle, inhottaa ja masentaa. Onko tähän jotain hoitoa olemassa? Valohoitoa? Laseria? Joku mikä helpottaa.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-vuotias kirjoitti:

Rosazol- voide auttoi minua lehahteluun. Kasvojen pintaverisuonten laserointi myös. Helpottaa iän myötä. Nykyään ei enää vaivaa, 20- kymppisenä luulin että elämä oli ohi. Tsemppiä, sinä selviät!

Kiitos, yritän elää tämän kanssa. Ja tosiaan harkitsen jotain valoimpulssihoitoa.

Ap

Vierailija
42/51 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on todennäköisesti verisuonten ruusufinni. Olin itse 12-vuotias, kun tämä kohdallani alkoi.

Rosazol on rauhoittava voide. Ihotautilääkärin hyvä se ensimmäisellä kerralla määrätä diagnoosin yhteydessä. On olemassa ihoa valkaiseva voide, se supistaa pintaverisuonia. Vaikutus kestää kahdeksan tuntia. Ihotautilääkäri tämän sulle kirjoittaa - en muista tuotteen nimeä.

Mikään tähän ei oikeastaan auta yhtään minkään vertaa. Ei auringon välttely, alkoholin tai esim mausteisten ruokien. Se ruusufinni tulee vain etenemään, on siis hyvä yrittää asian kanssa elää ja se hyväksyä. Eikä auta mitkään tietyt ihonhoitotuotteet, joita markkinoilla on. Ne ovat vain rahastukseen tarkoitettuja tuotteita. Ainoat oikeat tuotteet saat ihotautilääkärin reseptillä tai suosituksella. Näistäkään ei muuta apua ole, kuin tuo rauhoittava vaikutus mikä sen yön yli vaikuttaa ja tuolla toisella voiteella se valkaiseva vaikutus.

Ruusufinni ei aina ole finnejä aiheuttava sairaus.

https://www.aava.fi/artikkelit-ja-tiedotteet/artikkelit/ruusufinnin-hoi…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vain yksinkertaisesti ajan mittaan oppinut hyväksymään punoittavan ja lehahtelevan naamatauluni. Kuljen nykyään meikittä ja naama saa kaikessa rauhassa lehahtaa tomaatiksi, enpä minä voi siihen juuri vaikuttaa. Oikeastaan tuntuu aika itsevarmalta paljastaa omat luonnolliset kasvonsa "virheineen" päivineen. Nykyisin keskitynkin lähinnä kuulostelemaan, miltä iho tuntuu - kosteusvoidetta, aurinkorasvaa tai kylmyydeltä suojautumista tarpeen mukaan.

Toivon, että sinäkin saavuttaisit jonkinlaisen rauhan asian kanssa. On ihan mahdollista tykästyä nassuunsa sellaisena kuin se on. Ja ennen kaikkea toivon ap, että saisit apua masentuneisuuteesi. Jos on muutenkin allapäin, niin ihan pienetkin asiat saattavat vaivata suhteettoman paljon. Tsemppiä!

Vierailija
44/51 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ruusufinnin vei kokonaan pois antibioottikuuri.

Lääkäri sen varuilta kirjoitti ja käski syödä jos "rf." ihan leviää käsiin.

Ei levinny käsiin, oli vain muuttumaton eikä kovin paha.

Aattelin kuitenkin kokeilla syödä ton kuurin (hyvin harvoin tarvinnu antibiootteja ni aattelin et ok) ja se autto! On nyt pitkään ollut kokonaan poissa.

Vierailija
45/51 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkituta vilja-allergia ja keliakia.

Mun iho-oireet on vähäisempiä kun syön gluteenittomasti.

Olen alkanut miettiä voisiko viljoilla olla yhteyttä. Ja toinen mikä pahentaa on suklaa tai joku suklaassa käytetty ainesosa, koska pelkkä kaakao ei niin pahenna. Suklaa vaan.

Vierailija
46/51 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut couperosa tyyliin aina, ihan tulee verenperintönä toiselta vanhemmalta. Ei sitä oikein muu poista kuin laserointi ja nehän tunnetusti ovat hintavia toimenpiteitä. Hyvällä ruokavaliolla on toki osuutensa siinä mielessä, että iho voi paremmin ja punoitus ei ole niin rajua. Kannattaa satsata myös laadukkaaseen ja peittävään meikkivoiteeseen, kuten Joe Blasco tai Vichyn Dermablend (Vichyä myydään ainakin apteekeissa, on ehkä hieman kevyempi ja edullisempi kuin Blasco, olen itse tykännyt). 

Vierailija
47/51 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyit onko pahentunut iän myötä-ei ole, helpottanut oikeastaan. Ja tunnustan että olen vielä sitä tyyppiä, etten kauheasti puhdistele tai hoida ihoa, niin siitäkin huolimatta nyt 20v jälkeen tilanne parempi. Lumenen päivävoidetta ja Joe Blascoa käytän kun lähden johonkin, kostutetulla sienellä pyrin levittämään ohuesti, yksi pieni rasia riittää noin vuodeksi peittämään päivittäin punertavat alueet.

Vierailija
48/51 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkituta vilja-allergia ja keliakia.

Mun iho-oireet on vähäisempiä kun syön gluteenittomasti.

Olen alkanut miettiä voisiko viljoilla olla yhteyttä. Ja toinen mikä pahentaa on suklaa tai joku suklaassa käytetty ainesosa, koska pelkkä kaakao ei niin pahenna. Suklaa vaan.

No vehnä ainakin turvottaa, samoin ruis. Jos ne jättäisi pois, niin en tiedä olisiko vaikutusta, voinhan kokeilla, mutta oma ihonväri on muutenkin KALPEA, joten kaikki näkyy selvästi.

Ap

Vierailija
49/51 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen 46 kirjoitti:

Minulla ollut couperosa tyyliin aina, ihan tulee verenperintönä toiselta vanhemmalta. Ei sitä oikein muu poista kuin laserointi ja nehän tunnetusti ovat hintavia toimenpiteitä. Hyvällä ruokavaliolla on toki osuutensa siinä mielessä, että iho voi paremmin ja punoitus ei ole niin rajua. Kannattaa satsata myös laadukkaaseen ja peittävään meikkivoiteeseen, kuten Joe Blasco tai Vichyn Dermablend (Vichyä myydään ainakin apteekeissa, on ehkä hieman kevyempi ja edullisempi kuin Blasco, olen itse tykännyt). 

Kummallista kun omassa suvussani kenelläkään ei ole tätä. Olen ainut. Ja eikö se hyvö meikkivoide myös suojaa ihoa pakkasilta, mikä estää verisuonten katkeilun?

Ap

Vierailija
50/51 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyit onko pahentunut iän myötä-ei ole, helpottanut oikeastaan. Ja tunnustan että olen vielä sitä tyyppiä, etten kauheasti puhdistele tai hoida ihoa, niin siitäkin huolimatta nyt 20v jälkeen tilanne parempi. Lumenen päivävoidetta ja Joe Blascoa käytän kun lähden johonkin, kostutetulla sienellä pyrin levittämään ohuesti, yksi pieni rasia riittää noin vuodeksi peittämään päivittäin punertavat alueet.

Aivan, eli näinkin voi tapahtua, hyvä sinulle. Oliko sulla muuten nuorempana näkyviä verisuonia, entä nyt vanhempana?

Ap

Vierailija
51/51 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on myös vitivalkoinen, kuiva iho joka punoittaa superherkästi ja pitkäään.  

Luonnonkosmetiikan aito ruusuvesi sekä usein "ongelmaiholle" suositeltu ruusunmarjaöljy ovat olleet ihan parhaita juttuja, mikään muu ei auttanut aikaisemmin.

Samoin se, ettei enää mekaanisesti kuori kasvojen ihoa millään rakeisella, vaan käyttää hellävaraisia entsyymikuorintoja.

Eli ihonhoitorutiini: Ruusuvesi taputellaan pohjalle, sitten seerumi (esim hyaluroni jos ei ala helottamaan), sitten ruusunmarjaöljy. Kerran kahdessa viikossa hellävarainen entsyymikuorintanaamio tms. Talvella lisäksi joku rauhoittava voide, oma iho tykännyt aloe verasta, kamomillasta ja laventelista. 

En tiedä, olisiko näistä apua nimenomaan couperosaan, ajattelin varuiksi jakaa. :) Tsemppiä kovasti - jos yhtään lohduttaa, punoitus on tosi yleistä, se ei varmasti vähennä viehättävyyttäsi muiden silmissä (olet itse itsesi pahin kriitikko), ja tällä hetkellähän on suorastaan trendi että lisätään poskipunaa nenänvarteenkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi