Olen niin masentunut tämän couperosan ja lehahtelun kanssa. :(
Tosi vaalea iho, joten punoitus näkyy selvästi läpi, nenänpielet punaiset, ja muutamia suonia siellä ja poskissa, kaikenlisäksi välillä sattuu nenänpieliin, ja sen alapuolelle, inhottaa ja masentaa. Onko tähän jotain hoitoa olemassa? Valohoitoa? Laseria? Joku mikä helpottaa.
Kommentit (51)
Siis, voiko couperosaan kuulua pelkästään punoittava nenän alue? Jo nuoresta minulla on ollut ihmeellinen nenän/nenän alapuolen punoitus, joskus kuin punainen rinkula, vaikka kuinka laittaisi meikkiä se loistaa läpi. En juo alkoholia joten ei johdu siitäkään. Nenääni kutittaa usein, myös pistelee. Muutamia katkenneita verisuoniakin. Voiko tämä olla couperosa?
Niin olen kuullut, että jokin valoimpulssihoito voisi auttaa tähän lievään couperosaan? Onko siitä kokemuksia. Masentavaa, kun ajattelen tätä asiaa koko ajan, enkä koe olevani ollenkaan viehättävä enää. Ja tosiaan pelkkää couperosaa ja punoitusta on, ei ruusufinniä.
Ap
Lopettakaa asiasta välittäminen. Ei kukaan muukaan välitä.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen itse vaaleaihoisena punakkuudesta kärsivänä hellävaraisia ihonhoitotuotteita mielellään hajusteettomia. Olen kokeillut rauhoittavia ihovoiteita ja seerumeja joilla hoitaa ihoa. Tärkein oppi minkä olen kokenut itse on se ettei muut välitä ainoastaan sinä itse. Hoitoja varmasti on ja hintavia sellaisia ja koska olet vielä niin nuori niin iho on hyvin muovautuvainen ja uusiutuvainen ja olet havainnut tilanteen niinkin ajoissa niin luultavasti se auttaa sinua ihosi kanssa. Tsemppiä!
Kiitos tsempistä. Ajattelen vain, että tämä pahenee iän myötä. Rajoittaa elämää, ehkä ajattelen tätä liikaa. Välillä itkettää. Voi myös johtua masennuksesta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Täällä kohtalotoveri. Nykyään couperosaan enemmän tottunut, nuorempana oli mahtava pelastus kun löysi peittävän ja tarpeeksi pysyvän meikkivoiteen jonka alle pahin punotus hävisi.
Onko sinulla tuo couperosa pahentunut iän myötä?
Ap
Jos et etsisi itseäsi parempaa miestä pakonomaisesti, niin sinun ei tarvitsisi vähääkään välittää jostain pienestä punotuksesta.
- mies
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalla tuskin on ruusufinniä, se ei ole nuoren ihon sairaus. Lievä couperosa on eri asia. Ja tuo Rosazol-voide on sellaista, että sitä ei ole syytä käyttää ellei ole diagnosoitu ruusufinniä. Sitä ei myöskään ole tarkoitettu jatkuvaan käyttöön, vaan kuurina. Moni ihan oikeasta ruusufinnistä kärsivä on saanut siitä apua, mutta joillakin se vain pahentaa oireita. Minulla ei ollut mitään vaikutusta suuntaan eikä toiseen.
Hellävaraiset ihonhoitotuotteet ja hyvä fysikaalinen aurinkosuoja, niitä kannattaa käyttää.
Niin, tiedän sen, ja olen etsinytkin netistä tietoa, vaikea vain hyväksyä tätä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ihan sama asia, mutta minulla on sekä couperosa että ruusufinni. Sain kaverilta vinkin ruusufinniin otsonoidusta oliiviöljystä. Se on auttanut myös minun couperosaani.
Eikö tuo öljy ole aika voimas kasvoille?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos et etsisi itseäsi parempaa miestä pakonomaisesti, niin sinun ei tarvitsisi vähääkään välittää jostain pienestä punotuksesta.
- mies
En etsi miestä, koska olen masentunut, enkä edes pidä itsestäni.
Ap
Kuinka monta viikkoa/kuukautta/vuotta ajattelit jankuttaa tätä samaa asiaa täällä?
Vierailija kirjoitti:
Minua masentaa myös. En saa peppureikää vaikka haluaisin.
Muumi hiljaa! Satuolentojen nukkuma-aika meni jo.
Uskon että tilanne paranee ihan vaan hoitotuotteita vaihtamalla. Tärkeimpänä luultavasti liian pesevän puhdistustuotteen vaihtaminen miedompaan. Ja kosteuttavan kasvoveden käyttö. Näistä löytyy monia blogeja. Itse luin Miia Johanssonin ihonhoitovinkkejä ja olen saanut apua sekä couperosaan että ruusufinniin. En käytä samoja tuotteita kuin hän, mutta suuntaviivat ihonhoitoon löytyivät sieltä, loput itse kokeilemalla.
Minäkin luulin, että joudun olemaan lopun ikääni naamastani raidallinen ja että se vain pahenee iän myötä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta viikkoa/kuukautta/vuotta ajattelit jankuttaa tätä samaa asiaa täällä?
En tiedä, ehkä tämä on viimeinen. Enkä ole tehnyt kuin yhden aiemmin tätä aihetta koskien.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Uskon että tilanne paranee ihan vaan hoitotuotteita vaihtamalla. Tärkeimpänä luultavasti liian pesevän puhdistustuotteen vaihtaminen miedompaan. Ja kosteuttavan kasvoveden käyttö. Näistä löytyy monia blogeja. Itse luin Miia Johanssonin ihonhoitovinkkejä ja olen saanut apua sekä couperosaan että ruusufinniin. En käytä samoja tuotteita kuin hän, mutta suuntaviivat ihonhoitoon löytyivät sieltä, loput itse kokeilemalla.
Minäkin luulin, että joudun olemaan lopun ikääni naamastani raidallinen ja että se vain pahenee iän myötä.
Pitääpä perehtyä tuohon blogiin tarkemmin. 👍🏻
Ap
Vierailija kirjoitti:
Osta Bellavitaa apteekista .
Eipä kannata enää. Siinä muutettiin koostumusta ja nykyinen versio aiheuttaa itsessään ihottumaa. Todella tujua kamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihan sama asia, mutta minulla on sekä couperosa että ruusufinni. Sain kaverilta vinkin ruusufinniin otsonoidusta oliiviöljystä. Se on auttanut myös minun couperosaani.
Eikö tuo öljy ole aika voimas kasvoille?
Ap
On. Sitä pitää aluksi käyttää tosi vähän ja sekoittaa normaaliin kasvovoiteeseen. Käytän vain ongelma-alueella kuuriluontoisesti. Ruusufinnin se vei minulta kokonaan pois. Roaccuttan auttoi vain tilapäisesti, tuo O-Live vei ruusufinnin pidemmiksi ajoiksi pois. Nyt edellisestä lehahduksesta on 3kk.
Rosazol- voide auttoi minua lehahteluun. Kasvojen pintaverisuonten laserointi myös. Helpottaa iän myötä. Nykyään ei enää vaivaa, 20- kymppisenä luulin että elämä oli ohi. Tsemppiä, sinä selviät!