Mitä hyvää leipoisin? 2 L kermaa ja eräpäivä
Sisko toi eilen yhteensä 2 L kermaa, vinkkejä mihin suht helppoon mutta hyvään reseptiin saisin nää kulutettua?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi litraa on ihan järjetön määrä kuohukermaa. Siitä määrässä on sitä paitsi melkein 7 000 kcal. Minä heittäisin kermat pois, kun en kerran edes tarvitsisi niitä mihinkään.
heittäisit pois hyvää ruokaa, josta olet maksanut kaupassa? kuinka tyhmä sä oot?
En ostaisi kaupassa kahta litraa kuohukermaa vain siksi, että sitä myydään siellä halvalla, jotta kauppiaan ei tarvitsisi heittää kermaa pois, tai suostuisi siihen, että toinen ihminen työntää omia harkitsemattomia ostoksiaan minun päänvaivakseni. Aikaisemmin olisin voinut tehdä jotain sellaista, mutta virheistään oppii. On tietysti eri asia, jos oikeasti pitää siitä tuotteesta, jota myydään alennushintaan, ja tarvitsee sitä johonkin!
Vierailija kirjoitti:
Vaahdota se ja anna miehesi nuolla rinnoiltasi.
😂 joskus aiemmin oon ehdottanut mutta ei kuulemma halua mutta se oiskin ehkä toisen ketjun aihe😅
Ap
Mulla on jääkaapissa vissiin kolmisen litraa kermaa, kaikissa parasta ennen-päivä viime kuussa. Ei ole tullut mieleenikään panikoida tai murehtia, että menisivät pilalle 🤔
Tällä viikolla teen kylmäsavulohikeittoa, johon menee 2 dl kermaa. Viikonloppuna teen sienikastiketta ja uusia perunoita, kastikkeeseen menee joku 3 dl kermaa, saatan vähän huijata ja laittaa maissitärkkelystä niin ei mee enempää. Tänään tai viimeistään huomenna teen mansikkarahkaa, siihen menee 2 dl.
Jos ei kelit lämpene liikaa, niin teen loppuviikosta pinaatti-fetapiirakan, siihenkin menee 1-2 dl kermaa, ja raparperipiirakan, johon menee se sama 1-2 dl.
Meillä syödään kaikki ateriat kotona, ja syöjiä on 5 tai 6 työvuoroista riippuen. Siksi noita "herkkujakin" menee, kun ei ole seisovan pöydän jälkiruokia tai kahvilan kakkupalaa käytettävissä.
Kermapannukakkuun saa upotettua 4 dl kermaa, linkin resepti on 1900-luvun alusta!
http://isoaidinreseptilla.blogspot.com/2013/02/kermapannukakku.html?m=1