Otin lopputilin. En jaksanut enää työnantajan venkoilua palkanmaksun kanssa.
Työni olen hoitanut aina asiallisesti. Olen myös joustanut, eli tehnyt tarvittaessa myös ylitöitä. Sairauspoissaoloja ei ole vuosien mittaan ollut kuin muutama. En ymmärrä, miksi palkkojen kunnollinen ja ajallaan tapahtuva maksaminen on joillekin työnantajille niin vaikeaa.
Kommentit (10)
Juu. Se on erittäin mielenkiintoista. Tehty työ kyllä kelpaa mutta palkkaa ei oikein viitsittäisi maksella.
Irtisanoudu ihmeessä, tuo on kaikkea muuta kuin asiallista työnantajan puolelta. Mutta hanki ensin uusi työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varautua karenssiin. Irtisanouduin joskus sen takia, kun palkat tuli ihan miten sattuu, mutta se ei te-toimiston mukaan ollut hyväksyttävä syy irtisanoutumiselle.
Ap:llä on varmaan säästöjä tai ehkä jo uusi työ katsottuna.
Etenkin sellaisille firmoille, joilla ihan oikeasti on sitä palkanmaksuvaraa, mutta sitten aletaan nillittämään lisistä, ylityökorvauksista, loma-ajan palkasta jne. Kukaan itseään kunnioittava ihminen ei työskentele tällaisissa lafkoissa.
Kannattaa mieluummin vaikka kalastella henkensä pitimiksi.
Näinä aikoina ei ole noihin isomahaisiin niin luottamista, mikäli koskaan on ollutkaan.
Pidä huoli oikeuksistasi. En tiedä kuinka paljon ex appiukkoa kusetettiin kun oli työteliäs ja rehellinen ihminen, mutta paljon se oli. Usein oli kuukausia jopa lähes vuoden palkat maksamatta ja joskus vain yrittäjä hävisi ja kavalsi kaikkien palkat. Se näkyy sitten eläkkeessä kun niitä asioita ei ole hoidettu
Mulla oli joskus työnantaja, joka aina palkanmaksupäivänä kyseli, että niin, minkäs verran sulla niitä tunteja olikaan?? Kaikki olin kyllä toimittanut ajallaan ja kirjallisena, mutta jonnekin ne aina hukkasi.
Palkkaa ei siltikään kuulunut ajallaan tilille ja piti soitella perään. Ei siis laittanut palkkaa maksuun vielä silloinkaan, kun jo toisen kerran sai tunnit!
Kun tämä oli jokakuukausittaista aloin pistää tunteihin reilusti ylimääräistä. Ukko oli niin pihalla, että ihan sama, ei tajunnut mitään. Palkka tuli milloin sattuu, mutta sainpa reilusti extraa odottelusta. Epäilen, että sos.kulutkaan ei tainnu aina mennä maksuun.
Tuon määräaikaisen työsuhteen päätyttyä olen pysytellyt kaukana pienistä firmoista. Tosin ei ihan ongelmatonta ollut seuraavalla isolla valtakunnallisella työnantajallakaan. Palkanmaksussa oli jatkuvasti virheitä, palkka sentään tuli ajallaan. Tuo onneksi kirjautui sillä, että työnantaja vaihtoi palkanlaskijaa.
Onhan se nyt ihan perusjuttu, että kun olet työsi tehnyt, niin palkka pitäisi olla sovittuna päivänä ja oikeansuuruisena tilillä. Et ap, ihan oikein teit! Joku työkkärin karenssi aivan sama tuossa kohtaa.
Kannattaa varautua karenssiin. Irtisanouduin joskus sen takia, kun palkat tuli ihan miten sattuu, mutta se ei te-toimiston mukaan ollut hyväksyttävä syy irtisanoutumiselle.