Mitä hyvää leipoisin? 2 L kermaa ja eräpäivä
Sisko toi eilen yhteensä 2 L kermaa, vinkkejä mihin suht helppoon mutta hyvään reseptiin saisin nää kulutettua?
Kommentit (44)
Kaksi litraa on ihan järjetön määrä kuohukermaa. Siitä määrässä on sitä paitsi melkein 7 000 kcal. Minä heittäisin kermat pois, kun en kerran edes tarvitsisi niitä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
On ihan laktoositonta kermaa, toi neljä 0,5 l purkkia.
Ap
Siis ei ole kermaa.
Vaahdota se ja anna miehesi nuolla rinnoiltasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mihin sisko alun perin ajatteli käyttää noin paljon kermaa?
Kaupassa oli kuulemma niin hyvä alennus että oli pakko ostaa ja toi sitten mullekin
Oli pakko ostaa ja nyt mietitään mitä sillä tehdään vaikka ei ole erityistä tarvetta sille? Noista mahdollisista muista aineista tulenee kermalle kiva hinta siihen päälle. Oliko kerman väärti?
Miten se menikään se kuuluisa lausahdus että en ollut pyytänyt ja tuli yllätyksenä sanoin kyllä että ostaa vaan jatkossa itselleen sen verran kun tarvii
Vierailija kirjoitti:
Kaksi litraa on ihan järjetön määrä kuohukermaa. Siitä määrässä on sitä paitsi melkein 7 000 kcal. Minä heittäisin kermat pois, kun en kerran edes tarvitsisi niitä mihinkään.
Älä nyt viitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mihin sisko alun perin ajatteli käyttää noin paljon kermaa?
Kaupassa oli kuulemma niin hyvä alennus että oli pakko ostaa ja toi sitten mullekin
En ymmärrä tuollaista. Ostaa jotain turhaa vain ostamisen vuoksi, ja vieläpä kaverinkin riesaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vaahdota se ja anna miehesi nuolla rinnoiltasi.
Tai peräreiältä.
Pannukakku.
Mansikkakakku, kerrankin kermainen 😋
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Jos joku toisi minulle 2 l kermaa, kieltäytyisin ehdottomasti ottamasta vastaan.
Koska pienissä purkeissa niin kestää vielä viikkoja. Tee joku hyydykekakku, johon pohjaan kermaa, marjoja ja ehkä rahkaa tms. Ruolaista juuri joku keitto esim. lohesta tai kantarelleista tai porosta. Marjarahkaa. Suolainen piirakka, jota voi pakastaakin.
Itse ostan usein kermaa alesta ja siinä viimeinen päivä tänään ja kestää kyllä.
Vierailija kirjoitti:
heittäisit pois hyvää ruokaa, josta olet maksanut kaupassa? kuinka tyhmä sä oot?
Tee jäätelöä- Säilyykin hyvin pakkasessa.
creme brulee
vanhan ajan vaniljakastiketta
https://www.k-ruoka.fi/reseptit/sitruunapiirakka'
mansikkakermakakku
kääretorttu, missä kermavaahtoa sisällä
kinkkupiirakka
Vierailija kirjoitti:
No niin on, mutta on meidän viiden hengen perheessä syöjiäkin. Ei tulisi mieleenkään heittää roskiin mutta kuten jo aiemmin vastasin niin sanoin siskolle että osta jatkossa vain itsellesi
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko se oikeesti kermaa?
Ei. Kerma on oikeasti spermaa.
Pakasta kolme purkkia. Se kelpaa ruoanlaittoon mutta ei vispaamiseen.
Tekisin Janssonin kiusausta !
Mä ostan kermaa alennuksella ainakin löytyy, ja rahkaa. Meillä on neljä lasta, jotka pitävät marjarahkasta. Jos ostaisin sitä valmiina, niin aika kalliiksi tulisi... mutta alennettujen kermaa ja rahkaa ja marjat itsekerättyjä pakkasesta, niin on ihan edullinen herkku. Ei tarvitse ostaa vanukkaita tms.
Oli pakko ostaa ja nyt mietitään mitä sillä tehdään vaikka ei ole erityistä tarvetta sille? Noista mahdollisista muista aineista tulenee kermalle kiva hinta siihen päälle. Oliko kerman väärti?