Onko teillä "vierasvaraa", jos minuutin kuluttua joku tuttavasi soittaisi ja kysyisi voiko tulla kahvittelemaan luoksesi varttitunnin kuluttua, etkä ennätä käväistä kaupassa?
Kommentit (93)
varakakku, eli kaupan niitä pitkuliaita, tyyliin kiiwi ym. on aina kaapissa ja pakkasesta löytyy piirakkaa sekä jotain vaniljaviinereitä, pipareita. Gluteenittomia on aina, kun puolison veli oli keliaakikko.
Ei ole koska mies aina syö ne vaikka ostaisin niitä salaa ja yrittäisin piilottaa ne miten huolellisesti tahansa :-( .
Ei ole eikä tule. Meille ei pistäydytä kahvittelemaan tuollaisella ilmoittamisella.
Ihanan erilaisia vastauksia. Kiitos!
ap.
Kahvia on ja jäätelöä pakkasessa, koska sitä nyt sattuu olemaan. Ei siis vierasvaraksi vaan ihan nesäherkuksi. Mutta onneksi nykyään kukaan ei tule ilmoittamatta ja jos tulevat lyhyellä varoitusajalla/ilmoittamatta, eivät yleensä odota saavansa tarjoiluja. Kahvia voin keittää, mutta en pidä vierasvaraa, jos joku sattuu tulemaan. Kohteliasta olisi tällaisessa tilanteessa itse viedä tuliaisia esim jotain kahvin kanssa.
No, meille nyt kukaan EI tule käymään kylään, ennaltailmoittamatta tai ilmoittaen, ei tänne kukaan tule enää nykyään.
Tarjottavaa kyllä löytyisi, kahviakin (pakastimessa). Jäätelöä, maidottomana ei taida olla enää yhtään, se Roar oli hyvää. Keksejä useampaa lajia, suklaata ja vaahtokarkkeja. Iahn sokerikorppujakin löytyy, ja vanilijarinkeleitä.
Suolaiseksi tarjottavaksi pakastimesta löytyy perunapiirakoita, saattaa olla riisipiirakkaakin. Siellä on myös lehtitaikinaa levyinä, joten voisi äkkiä tehdä jotain feta-pinaatti-pasteijoita. Ja jotain sipsejä on, ja popkornia, jos nyt oikein pileet pitäisi pitää...
Meillä on aina varalla vaikka mitä, lähinnä omalle porukalle (meitä on 6). Jos joudutaankin olemaan karanteenissa kolme viikkoa, niin ei tartte pelkkää pastaa ja kaurapuuroa syödä, vaan valinnanvaraa on enemmänkin.
Todennäköisesti pakkasessa olisi muutama pulla. Mikroon vaan.
Tosin minulle ei olisi mikään ongelma sanoa kaverille että mulla ei ole mitään muuta kuin kahvia, tuotko siitä lähikaupasta meille jonkun edullisen keksipaketin niin kahvitellaan yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
En tarjoa mitään minuutin päästä tuleville yllätysvieraille.
En päästä edes sisään tuollaisia yllätysvieraita.
Minkä ihmeen takia ihmisillä on älyttömästi kaikkea turhaa ja ylimääräistä leivonnaista varastossa? Ei ihme, että ylipaino on nykyisin suuri ongelma tässä yhteiskunnassa . Ihmiset lihottavat tahallaan itsensä.
Mulla on kesällä kauniilla ilmalla yleensä ikkunat auki ja ovet auki ulos saakka jos olen kotona. En voi oikein leikkiä etten olisi kotosalla.
Jos joku tulee yllättäen pihaan niin toki keitän kahvit. Korppua, keksiä tms. löytyy. Joskus jätskiä tai pullaa. Suolastakin jos sattuu hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoisin leivonnaisia pakasteesta ja karjalan piirakkoja. Aina kotonaleivottua pakasteessa.
Te jotka alapeukutatte.
Rakastan leipomista mutta perhe koostuu minusta ja sen takia on pakaste täynnä, kun ei ole syöjiä.
Arvovieraille vuosikerta calvadosta ja tuohisuille Jaloviinaa.
M 45
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koska mies aina syö ne vaikka ostaisin niitä salaa ja yrittäisin piilottaa ne miten huolellisesti tahansa :-( .
Ai näitä vanukasmiehiä löytyy muualtakin kuin meiltä 😅. Turha varata mitään, kun kuitenkaan ei tositilanteessa ole tähteellä kuin tyhjät keksipaketit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai näitä vanukasmiehiä löytyy muualtakin kuin meiltä 😅. Turha varata mitään, kun kuitenkaan ei tositilanteessa ole tähteellä kuin tyhjät keksipaketit.
Minäkin olen ihmetellyt, että miksi se tyhjä paketti pitää jättää kaappiin? Mahtaako mies kuvitella, että se täyttyy itsestään, en ole kysynyt.
Ei ole vierasvaraa, koska syön kuitenkin kaiken itse...
Kun kahvin hinta nousee koko ajan, muutaman vuoden kuluttua yllätysvieraita eivät enää kiinnosta kahvipöydän antimet vaan itse se kahvikupillinen!
Ei ole. Kukaan ei myöskään pääse sisälle 15 min ilmoituksella.
Vierasvaraa meiltä ei löydy kun ei koskaan osteta kotiin mitään makeaa tai leivota. Kahvia saa kyllä mutta ilman maitoa tai sokeria kun ei käytetä niitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierasvaraa meiltä ei löydy kun ei koskaan osteta kotiin mitään makeaa tai leivota. Kahvia saa kyllä mutta ilman maitoa tai sokeria kun ei käytetä niitäkään.
Outo oletus, että vierasvaran pitäisi olla jotain makeaa.
Mulla ei ole tuttavia, jotka tulisivat tuolla varoitusajalla kyläilemään. Aivan kauhea ajatus. Nytkin makoilen alusvaatteisillani tietokoneen edessä.
Sanon soittajalle, että tervetuloa, kahvia kyllä on, mutta jos haluat jotain kastettavaa, niin tule kaupan kautta. Voileipätarpeita useimmiten on vieraalle asti, mutta ei aina.
Ei ole, eikä oteta vastaan vieraita minuutin varoitusajalla.