Onko teillä "vierasvaraa", jos minuutin kuluttua joku tuttavasi soittaisi ja kysyisi voiko tulla kahvittelemaan luoksesi varttitunnin kuluttua, etkä ennätä käväistä kaupassa?
Kommentit (93)
Aika köyhältä kuulostaa suurimmalla osalla...
Olisi poikkeuksellisen paljon tarjottavaa kahvin kanssa, yleensä ei ole näin paljon. Löytyisi eilen leipomani mustikkapiirakan puolikas, pakkasessa jäätelöpuikkoja ja kahvin kaveriksi voisin laittaa juustovoileipiä.
Ei meillä kukaan käy, mutta pakkasessa on piirakoita silti.
Ei ole tod.näk. mitään. Kauppa on ihan lähellä, mutta se ei auta, koska joutuisin käyttämään sen 15 minuuttia paniikkisiivoamisen.
Oletan kyllä, että yllätysvierailija tuo myös herkut mukanaan. Kahvia ja maitoa minulta löytyy aina.
Vierasvaraa isompi ongelma olisi nukkumassa oleva taapero, keittiön tiskivuori ja se, että en ole käynyt suihkussa. :D
Yleensä ei. Ja kylässä käykin sellaiset vieraat jotka kyllä ymmärtävät sen ettei ole.
Meiltä löytyy perinteinen herkkukaappi eli on aina jotain. Pakkasessa on myös aina jotain paistovalmiita esim.pasteijaa niin äkkiä ne uuniin.
Ei ole. Huomenna on tulossa vieraita, joten olen tänään leiponut ja illalla vielä jatkan leipomusten parissa. Kerrankin kiva tarjota vieraille itse tehtyjä.
Ei. Todennäköisesti en edes huomaisi puhelua ennen kuin se vartti mennyt ja potentiaalinen vieras ajanut ohi.
Löytyy kahvia, teetä ja rooibosta. Keksejä, jäätelöä ja voileipiä saisi myös. Ei varsinaisesti vierasvaraa, vaan asioita joita käytämme itse säännöllisesti ja siksi niitä on aina kaapissa. Lettutaikinan ainekset olisi myös, ja hilloa.
Jätskiä ja keksiä löytyy yleensä aina, samoin jotain voileipätarpeita, mutta ei mitään kummempaa. Jos yllätysvieras odottaa saavansa tarjoilua niin tuo mukanaan.
Aina ei ole vierasvaraa, mutta tällä hetkellä olisi kyllä jäätelöä, pullaa, hedelmiä ja suklaata tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Aika köyhältä kuulostaa suurimmalla osalla...
Mitä sulla on vierasvaraksi yllätysvieraille?
Vierailija kirjoitti:
Vierasvaraa isompi ongelma olisi nukkumassa oleva taapero, keittiön tiskivuori ja se, että en ole käynyt suihkussa. :D
Suihkujuttu myös täällä
Suolaista piirasta, pullaa ja kakkua pakkasessa aina. Jos aikaa tunti tekisin marjapiiraan pihan marjoista
Vierailija kirjoitti:
Tarjoisin leivonnaisia pakasteesta ja karjalan piirakkoja. Aina kotonaleivottua pakasteessa.
Mä taidankin pistäytyä teillä kahvilla ...en ole koskaan vielä maistanut pii rakkoja.
Eihän kukaan tuollaista ehdota. En itse ainakaan olisi tuollaisen ihmisen kanssa tekemisissä. Tapaamiset sovitaan viikkoja etukäteen.
Keksejä, suklaata, karkkia löytyy vierasvarana, ja pakasteessa on Frödingen kakku.
Ei ole mitään.
Onneksi yllätyskyläilyt ei ole nykyaikaa. Ihmisillä on oma elämä, ei tarvetta tärvellä puolituttujen iltasuunnitelmia yllättäen.