Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inflaatio kurittaa nuoria rankasti: Roni Muurikainen, 21, karsii ruokaostoksista voidakseen tankata auton töitä varten

Vierailija
11.07.2022 |

https://yle.fi/uutiset/3-12529730

Pitääkö postinjakajankin maksaa bensat omasta pussistaan? Luulis bensojen kuuluvan työetuihin.

Eihän tuossakaan oo mitään järkeä, että puolet palkasta menee pelkkään bensaan, siis siihen työhön. Huhhuhh! 😳

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon poika jakaa postia ja saa korvauksen oman auton käytöstä. 

Vierailija
22/51 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsimisen varaa tosiaan on.

Mutta onneksi ruuassa on varsin helppo säästää. Moni muu asia onkin sitten vaikeampi, mutta ruokalaskua saa kyllä pienemmäksi.

Se juustokaan ei ole mikään peruselintarvike.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten aiemminkin olen täällä kirjoittanut, kuten monet muutkin, työstä on tulossa rikkaan eliitin puuhasteluharrastus. Köyhällä ei ole varaa töissä käymiseen, ellei sitten asu kävely/pyöräilymatkan päässä työpaikastaan tai mikäli pystyy käyttämään julkista liikennettä työmatkoihin. Oman auton käyttöön ja ylläpitoon ei köyhällä ole enää varaa.

Haukotus.

Vierailija
24/51 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roni taitaa olla transmies

Vierailija
25/51 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limsaa ja energiajuomaa on silti ollut varaa ostaa?

Vierailija
26/51 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Limsaa ja energiajuomaa on silti ollut varaa ostaa?

Juu, tottakai.

Vierailija
27/51 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjonoon sitten vain muiden kalpeanaamojen kanssa.

Vierailija
28/51 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin työt matalapalkka alalla. Nyt on varaa taas valita kaupassa mitä haluaa. Kaikkien työssä käynti kulujen poistuessa ja vaihtuessa kaikki mahdollisiin tukiin jää ruokaan 200 euroa enemmän kuukaudessa.

On tää erikoista...

Vierailija
29/51 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin työt matalapalkka alalla. Nyt on varaa taas valita kaupassa mitä haluaa. Kaikkien työssä käynti kulujen poistuessa ja vaihtuessa kaikki mahdollisiin tukiin jää ruokaan 200 euroa enemmän kuukaudessa.

On tää erikoista...

Niin, kuka hullu sitä enää töitä tekee...

Vierailija
30/51 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sille vähän minustakin vaikutti. Voi olla muunsukupuolinenkin. Ne saa masektomian ja testoja sen verran kuin tila vaatii ilman että varsinaisesti vaikuttaa olemukseen. Mutta testot voi nostaa joillakin painoa reippaasti mitä olen näitä nähnyt.

Vierailija
31/51 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun huomion kiinnitti myös tuo, että maksaa postinjakobensat itse. Eihän sen näin pitäisi mennä. Tekeekö postinjakoa jonkinlaisena alihankintayrittäjänä, vai onko tässä jotain muuta mitä en tajua? Vai eikö nuori ihminen tiedä, että työajoista saa kilometrikorvaukset?

Voi olla, ettei tiedä, jollei joku varta vasten ole kertonut sitä hänelle.

Minulla oli kirjanpitäjä, joka ei oikein tiennyt sitä, mikä ero on yksityisen ihmisen autolla ja firman autolla. Tai saattoi tietää, mutta ei soveltanut tietoaan mitenkään.

Vierailija
32/51 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vain nuoria kurittaa?

Onneksi ei esimerkiksi oteta koskaan pieneläkeläistä, vain nuoret, nuoret nuoret.

Vierailija
33/51 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa inflaatio on Euroopan pienimpiä tällä hetkellä, joten muualla sitä vasta pataan otetaankin. 

Vierailija
34/51 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se kilometrikorvaus ei ole noussut. Eli polttoaineen hinnan nousu on sataprosenttisesti Ronin kukkarosta pois. Kulut on vain mitoitettu sen mukaan että km-korvauksista jää ylimääräistä rahaa käteen.

35/51 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi hankkia paremmin palkattu työpaikka ja autosta ehdottomasti eroon, kun hän tosiaan kertoi, että aloittaa syksyllä AMK-opinnot, joten oletan hänen muuttavan sellaiselle paikkakunnalle, jossa ei tarvitse autoa vaan on vähintäänkin kohtuullinen julkinen liikenne. Olen vaan huomannut, että joillekin miehille on tosi tärkeää omistaa auto, vaikka siihen ei olisi varaa. Naisille ei useinkaan se ole niin tärkeä asia, ellei nainen ole liian hieno kulkemaan julkisilla.

Vierailija
36/51 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai vain nuoria kurittaa?

Onneksi ei esimerkiksi oteta koskaan pieneläkeläistä, vain nuoret, nuoret nuoret.

Pieneläkeläisiä on somessa tyrkyllä vähemmän kuin nuoria. Lehtijutut yms. tehdään niistä, jotka saadaan helpoimmin kiinni.

Vierailija
37/51 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se liittyy tähän aiheeseen?

Vierailija
38/51 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Kannattaisi hankkia paremmin palkattu työpaikka ja autosta ehdottomasti eroon, kun hän tosiaan kertoi, että aloittaa syksyllä AMK-opinnot, joten oletan hänen muuttavan sellaiselle paikkakunnalle, jossa ei tarvitse autoa vaan on vähintäänkin kohtuullinen julkinen liikenne. Olen vaan huomannut, että joillekin miehille on tosi tärkeää omistaa auto, vaikka siihen ei olisi varaa. Naisille ei useinkaan se ole niin tärkeä asia, ellei nainen ole liian hieno kulkemaan julkisilla.

Hän taisi tehdä kahta työtä, tosin sitä toista työtä ei mainittu.

Vierailija
39/51 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa kyllä hyvin palstalaisten ulkonäkö keskisyyden..Koetteko että ootte parempia ihmisiä, kun noin vain voitte toisen ulkonäköä mennä kommentoimaan?

Vierailija
40/51 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa kyllä hyvin palstalaisten ulkonäkö keskisyyden..Koetteko että ootte parempia ihmisiä, kun noin vain voitte toisen ulkonäköä mennä kommentoimaan?

Olen. Olen paljon laihempi ja harrastan salia niin että se näkyy.