Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inflaatio kurittaa nuoria rankasti: Roni Muurikainen, 21, karsii ruokaostoksista voidakseen tankata auton töitä varten

Vierailija
11.07.2022 |

https://yle.fi/uutiset/3-12529730

Pitääkö postinjakajankin maksaa bensat omasta pussistaan? Luulis bensojen kuuluvan työetuihin.

Eihän tuossakaan oo mitään järkeä, että puolet palkasta menee pelkkään bensaan, siis siihen työhön. Huhhuhh! 😳

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa kyllä hyvin palstalaisten ulkonäkö keskisyyden..Koetteko että ootte parempia ihmisiä, kun noin vain voitte toisen ulkonäköä mennä kommentoimaan?

Kyllähän se on totaalisen asiatonta, mutta toisaaltaan alkaa kyllästyttää se, että aina nämä vähvaraiset on sairaalloisen lihavia. Suomessa ruoka on kallista, joten me kaikki tiedetään missä se säästökohde on ja minne ne rahat menee.  Ja entisenä toimeentulotuki asiakkaana ja  entisenä sairaalloisen lihavana voin kertoa, että ne sipsit, kakut ja makeiset ei ole ihmisen elämiselle välttämättömiä tuotteita. Joten minä kyllä tiedän miten tuo paino kerätään eikä se ole pelkästään makaroni.

Vierailija
42/51 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa kyllä hyvin palstalaisten ulkonäkö keskisyyden..Koetteko että ootte parempia ihmisiä, kun noin vain voitte toisen ulkonäköä mennä kommentoimaan?

Olen. Olen paljon laihempi ja harrastan salia niin että se näkyy.

Parempi ihminen et näillä perustoilla ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen. Olen paljon laihempi ja harrastan salia niin että se näkyy.

Bingo sali aiheuttaa taantumuksellisuutta ja painonnosto sali alkukantaisuutta. Taidat käydä molemmissa.

Vierailija
44/51 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei tuokaa mutta herkkuja kyllä

Vierailija
45/51 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Kannattaisi hankkia paremmin palkattu työpaikka ja autosta ehdottomasti eroon, kun hän tosiaan kertoi, että aloittaa syksyllä AMK-opinnot, joten oletan hänen muuttavan sellaiselle paikkakunnalle, jossa ei tarvitse autoa vaan on vähintäänkin kohtuullinen julkinen liikenne. Olen vaan huomannut, että joillekin miehille on tosi tärkeää omistaa auto, vaikka siihen ei olisi varaa. Naisille ei useinkaan se ole niin tärkeä asia, ellei nainen ole liian hieno kulkemaan julkisilla.

Hän taisi tehdä kahta työtä, tosin sitä toista työtä ei mainittu.

Niin teki, ja silti täälläkin aika moni on sitä mieltä, että juo vaan vettä ja esim. juustoa ei tarvitse. Onhan se totta hengissä pysymisen kannalta toki, mutta jotain on pielessä jos kahta työtä tekevä joutuu elämään noin. Nuori voi perustella työnteon kannattavuuden kokemuksella, mutta mikä motivoi vanhempia ihmisiä? Saati jos olisi lapsia elätettävänä? Helpommalla ja halvemmalla pääsee kun jää kotiin vaan.

Vierailija
46/51 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa kun katsoo ihmisiä niin monella olisi varaa puolittaa ruokaostokset. Se on selvää säästöä ja itsellekin hyväksi 👍

Vierailija
47/51 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä toimittajan ammattitaidottomuutta, että jutussa ei olla otettu esiin sitä, miksi roni joutuu maksamaan työbensansa itse.

Vierailija
48/51 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ennenkin kirjoittanut, mutta kirjoitan uudestaan, että olisi todella mielenkiintoista nähdä vaikka tuon Ronin kauppakuitit vaikka kuukauden ajalta. Veikkaan, että järkevällä ajattelulla hän olisi säästänyt ruokalaskuissa puolet, mutta elänyt ja syönyt silti oikein hyvin.

Vierailija
49/51 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ne bensakulut työnantajalle kuuluu, kumma juttu tämä.

Vain välillisesti. Bensan maksaa lopulta loppukäyttäjä.

Vierailija
50/51 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon on yrityksiä jotka teettää työt siten, että työntekijä on yrittäjän asemassa eli hoitaa itse kaikki maksut. Näitä on myös siivoushommissa, omat pelit ja vehkeet pitäisi olla, omalla autolla pitäisi ajella.

Tärkeintähän tosin on haukkua toisen kroppaa ja olla verottamatta miljardöörejä

Vierailija
51/51 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roni taitaa olla transmies

No ihan selkeästi on. Ei noin naismaista ääntä voi ola miehellä. Muutenkin ulkonäkö on naismainen. Voi olla, että ei edes ole aloittanut mitään hoitoja, vaan mieltää itsensä mieheksi, vaikka nainen onkin. Pukeutuu ns. miesmäisesti ja hiukset lyhyenä pitää, niin avot, meillä on tässä "mies".

Ihan tuttua Yle:n huttua. Ei tietenkään voinut olla normaali nuori kertomassa kokemuksestaan, vaan piti löytää jälleen yksi LGBÖZYQZ++++ minkä lie alalajin edustaja.