Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä pettäjä voisi tehdä auttaakseen petettyä?

Vierailija
11.07.2022 |

Pidempään jatkunut uskottomuuteni paljastui puolisolle hiljattain. Haluamme molemmat jatkaa yhdessä, mutta vaikeaa on.

Puoliso on toisinaan ihan ok, sitten yhtäkkiä romahtaa. Välillä on pitkiä aikoja ajatuksissaan eikä puhu mitään. Toisinaan haluaisi puhua tuntikausia.

Olen itse tekemisteni seurauksista hyvin järkyttynyt. Kunpa saisin tehdyn tekemättömäksi.

Olen ollut puolisolle paljon läsnä. Olen puhunut tapahtuneista asioista aina kun hän on halunnut. Olen antanut paljon läheisyyttä. Olen kertonut, että hän on minulle kaikkein tärkein.

Välillä molemmista tuntuu, että emme selviä ja täytyy erota. Olemme niin rikki.

Terapia ei auttanut meitä, pystymme puhumaan kahdestaankin ihan rakentavasti.

En kaipaa haukkuja, olen antanut niitä itselleni jo riittävästi.

Erityisesti petetyt, mitä tekoja teidän pettäjäpuolisot tekivät, mitkä auttoi jaksamaan ja sai jatkamaan yhdessä?

Autatteko meitä.

Kommentit (225)

Vierailija
21/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä oli työkaveri, niin sinun tulee vaihtaa työpaikkaa.

Vierailija
22/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä vuoksi te haluaisitte jatkaa yhdessä? Putoaisiko elintaso eron myötä, vai tuntuuko uuden kumppanin etsiminen liian työläältä?

Kumppanisi tietää, että sinuun ei voi luottaa: pelkästään jo kyllästyminen tai uudenviehätys on houkutellut sinut vehtaamaan vieraiden kanssa, joten sinuun ei vakavammissa tilanteissa ole mitään luottamista. Mikään puhuminen ja terapointi ei muuta tuota tosiseikkaa.

Tämä. En haluaisi maalailla uhkakuvia, mutta nämä tyyppit eivät ole muissakaan kovissa paikoissa luotettavia. Jos sairastuu vakavasti, voi olla aivan takuuvarma että pettäjä häipyy kuvioista. En tiedä minkälainen ihmisyyden puutos näissä myllertää, mutta se on tuhoavaa - ei jatkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysi avoimuus. Jaa sijaintisi, jaa tekstarisi, sähköpostisi.

Luottamus ansaitaan. Se ei ole mikään automaatio, että toisen pitää vain luottaa. Itse en keksi mitään muuta tapaa.

Mä olen seurannut sivusta yhden sarjapettäjän elämää ja tuon näennäisesti täyden avoimuuden saa helposti feikattua. Sähköpostitilejä voi luoda ilmaiseksi, toinen puhelin pre-paid-liittymällä, työpaikan läheltä löytyy tapaamispaikka salarakkaan kanssa, joten sijainti ei kerro mitään.

Aloittaja kertoo olleensa pitkään uskoton, joten eiköhän hänkin jälkiensä peittelyn osaa.

Vierailija
24/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä pysty olemaan petetyn tuki. Parisuhdeterapiasta luopumisella petetyltä lähti ainoa mahdollinen tuki, joka osaa katsoa tilannetta ulkopuolisen silmin sekä sanoittaa hänelle näitä asioita. Nyt petetty on täysin sinun manipulointisi armoilla. Tähän ehkä pyritkin.

Vierailija
25/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa erota ja suostua maksamaan kakaroista kunnon elarit.

Harva pettäjä-vaimo tuohon suostuu.

Vierailija
26/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysi avoimuus. Jaa sijaintisi, jaa tekstarisi, sähköpostisi.

Luottamus ansaitaan. Se ei ole mikään automaatio, että toisen pitää vain luottaa. Itse en keksi mitään muuta tapaa.

Mä olen seurannut sivusta yhden sarjapettäjän elämää ja tuon näennäisesti täyden avoimuuden saa helposti feikattua. Sähköpostitilejä voi luoda ilmaiseksi, toinen puhelin pre-paid-liittymällä, työpaikan läheltä löytyy tapaamispaikka salarakkaan kanssa, joten sijainti ei kerro mitään.

Aloittaja kertoo olleensa pitkään uskoton, joten eiköhän hänkin jälkiensä peittelyn osaa.

Ja seurantapuhelimen voi helposti jättää vaikka kotiin tai työpaikalle...

Vierailija
27/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen itse pettänyt exääni ja olen vakaasti sitä mieltä, että jos pettämään pystyy, niin ei rakasta eikä kunnioita toista. Eikä ole mikään lieventävä asia, jos on ollut kännissä. Silloinkin tietää, mitä tekee. Nykyisessä liitossani olen ollut melkein parikymmentä vuotta enkä ole kertaakaan pettänyt. Eli ap, mun neuvoni on teille, että erotkaa.

Meille tuli ero miehen sivusuhteen vuoksi. Olimme yhdessä yli 20 vuotta. Erosta on jo vuosia, eikä se enää hetkauta minua - paitsi nyt, kun luin tämän viestin: pettäjä ei rakasta ja kunnioita oikeasti. Tuntuu pahalta, että olin avioliitossa, jossa minua ei oikeasti rakastettu ja kunnioitettu. Miten ihmeessä en aiemmin sitä huomannut? Se, miten hän kohteli minua eron jälkeen ja kaikissa erimielisyystilanteissa paljasti sen, että hän ei kunnioita minua. Miksiköhän kuitenkin perhe-elämä soljui mukavasti? Ei arjessa näkynyt sitä, ettei olisi rakastanut tai kunnioittanut. Oli aamu- ja iltapusut, oli seksiä, ei kauheasti riitoja, teimme yhdessä asioita.

Vierailija
28/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tehdä mitään. Luottamus on rikottu lopullisesti. Kaikki kaunis ja koskematon tuhottu. Ihminen, johon luotti ja, jonka kanssa rakensi yhteistä elämää paljastui aivan muuksi kuin luuli. Ei tuosta tule mitään. Toivottavasti petetty saa kerättyä voimia riittävästi irrottautuakseen tuosta suhteesta täysin.

Vierailija
29/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen itse pettänyt exääni ja olen vakaasti sitä mieltä, että jos pettämään pystyy, niin ei rakasta eikä kunnioita toista. Eikä ole mikään lieventävä asia, jos on ollut kännissä. Silloinkin tietää, mitä tekee. Nykyisessä liitossani olen ollut melkein parikymmentä vuotta enkä ole kertaakaan pettänyt. Eli ap, mun neuvoni on teille, että erotkaa.

Meille tuli ero miehen sivusuhteen vuoksi. Olimme yhdessä yli 20 vuotta. Erosta on jo vuosia, eikä se enää hetkauta minua - paitsi nyt, kun luin tämän viestin: pettäjä ei rakasta ja kunnioita oikeasti. Tuntuu pahalta, että olin avioliitossa, jossa minua ei oikeasti rakastettu ja kunnioitettu. Miten ihmeessä en aiemmin sitä huomannut? Se, miten hän kohteli minua eron jälkeen ja kaikissa erimielisyystilanteissa paljasti sen, että hän ei kunnioita minua. Miksiköhän kuitenkin perhe-elämä soljui mukavasti? Ei arjessa näkynyt sitä, ettei olisi rakastanut tai kunnioittanut. Oli aamu- ja iltapusut, oli seksiä, ei kauheasti riitoja, teimme yhdessä asioita.

Se että näytteli kaiken soljuvan mukavasti ei vaatinut häneltä mitään vaivaa ja panostusta. Suhteen todellinen tila olisi punnittu jonkun suuren kriisin tai onnettomuuden hetkellä.

Vierailija
30/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen on väkivaltaa ja aiheuttaa traumoja ja perusluottamuksen järkkymisen. Aika vaikeaa olisi ryhtyä pitkän uskottomuuden/väkivallan seurauksista huolimatta jatkamaan suhdetta. Liian vaativaa. Petetty toipuu paremmin eron ja oman terapian myötä, jolloin syntyy uusi toivo elämään ja kenties vielä uuteen suhteeseen.

Vierailija
31/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että näytteli kaiken soljuvan mukavasti ei vaatinut häneltä mitään vaivaa ja panostusta. Suhteen todellinen tila olisi punnittu jonkun suuren kriisin tai onnettomuuden hetkellä.

On helppoa olla helppo silloin kun ei välitä. Kunhan saa toimia selän takana rauhassa niin kaikki käy.

Vierailija
32/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOI AUTTAA NÄIN:

Painua helvettiin!(pettäjä)

Vierailija
33/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan oikeassa. Mietin joskus, että jos meiltä olisi lapsi kuollut, niin meidän suhde ei olisi kestänyt sitä. En osannut perustella, oli vain fiilis.

Olinko feikin ja naamion kanssa naimisissa? Miten ihmeessäen huomannut?

Vierailija
34/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäjäpuolisoni avasi kaikki sometilinsä minun nähdä, siis antoi salasanat. Saan aina halutessani tutkia hänen puhelimensa. Juttu ei unohdu koskaan, luottamus ei palaa koskaan, tunnen tuon ihmisen ja tiedän, että hän ei voi taipumuksilleen mitään. Katsotaan nyt, kauanko tässä sinnitellään. 

Kannattaa katsoa myös se puhelin mitä ei näytä ja sometilit joista et tiedä. Siellä on sitten se totuus.

No tämähän se on, en hetkeäkään epäile ettei niitä salatilejä olisi. Joku KIK sinne oli ainakin ilmestynyt. Puoliso on vain niin pöljä ettei älyä mun näkevän asioita, jotka se kuvittelee piilottaneensa. 

No niin, sinä tiedät mitä ne merkit on. Toivottavasti kunnioitat itseäsi niin paljon, että poistut tuollaisen pellen vaikutuspiiristä. Hän ehkä pitää sinua tyhmänä, mutta älä anna hänen luulla että on oikeassa.

Vierailija
35/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan oikeassa. Mietin joskus, että jos meiltä olisi lapsi kuollut, niin meidän suhde ei olisi kestänyt sitä. En osannut perustella, oli vain fiilis.

Olinko feikin ja naamion kanssa naimisissa? Miten ihmeessäen huomannut?

Tuollaisilla ihmisillä ei ole kiinteää persoonaa. Ne on jokaiselle sitä mitä tämä haluaa nähdä. Ja koska niillä ei ole persoonaa, ne ei kiinny mihinkään. Elämä on heille ulkoisia asioita parisuhde, perhe, omaisuus, työ, mutta sen alla ei ole oikeasti mitään. Siksi nämä pystyvät pettämään ilman tunnontuskia eikä sitä ulkopuolinen huomaa mitenkään. Koska mikään ei merkitse heille mitään. Silloin ei stressaa, ei huolestu, ei ole moraalista krapulaa, ei mitään. 

Vierailija
36/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. Ja neuvonannoista. Olen lukenut niitä moneen kertaan.

Ero on meille kyllä vaihtoehto, siitä ollaan puhuttu. Mutta sen aika ei ole ainakaan vielä. Puolisoni tarvitsee aikaa toipuakseen, tähän kohtaan kun hän käsittelee tapahtunutta voimakkaasti, ero olisi liian raskas toteutettavaksi. Olen varautunut siihen, että hän saattaa haluta erota piankin, mutta minä olen päättänyt pysyä rinnalla.

Terapeutti sanoi meille, että uskottomuudesta kestää toipua vuosia, niinkuin sanoi erosta toipumisenkin kestävän.

Olen toiveikas, että aika auttaa.

Vierailija
37/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika puistattava otsikko.

"Mitä pettäjä voisi tehdä auttaakseen petettyä?"

Ensin siis puukottaa kumppaniaan selkään ja sitten avuliaasti tarjoaa kyytiä sairaalaan paikattavaksi. Ihmettelee vielä, kun puukotettu on yhä vain ynseänä.

Vierailija
38/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä väitän, että ihminen, joka ei kunnioita puolisoaan, ei kunnioita ketää muutakaan. Ei se kunnioitus lisäänny seuraavankaan puolison kohdalla, ellei omassa pääkopassa tapahdu muutosta.

Poikkeuksena se, että on örveltäjän kanssa, joka omalla käytöksellään tekee kunnioituksesta mahdottoman.

Vierailija
39/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pidempään jatkunut uskottomuuteni paljastui puolisolle hiljattain"

Jo tuossa ensimmäisessä lauseessa on kaikki. Sinä et voi korjata rikkomaasi ihmistä.

Poistu mahdollisimman hienotunteisesti ja enempää rikkomatta (painu helvettiin!) tuota naista.

Vierailija
40/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin erota suosiolla.