Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pettäjä voisi tehdä auttaakseen petettyä?

Vierailija
11.07.2022 |

Pidempään jatkunut uskottomuuteni paljastui puolisolle hiljattain. Haluamme molemmat jatkaa yhdessä, mutta vaikeaa on.

Puoliso on toisinaan ihan ok, sitten yhtäkkiä romahtaa. Välillä on pitkiä aikoja ajatuksissaan eikä puhu mitään. Toisinaan haluaisi puhua tuntikausia.

Olen itse tekemisteni seurauksista hyvin järkyttynyt. Kunpa saisin tehdyn tekemättömäksi.

Olen ollut puolisolle paljon läsnä. Olen puhunut tapahtuneista asioista aina kun hän on halunnut. Olen antanut paljon läheisyyttä. Olen kertonut, että hän on minulle kaikkein tärkein.

Välillä molemmista tuntuu, että emme selviä ja täytyy erota. Olemme niin rikki.

Terapia ei auttanut meitä, pystymme puhumaan kahdestaankin ihan rakentavasti.

En kaipaa haukkuja, olen antanut niitä itselleni jo riittävästi.

Erityisesti petetyt, mitä tekoja teidän pettäjäpuolisot tekivät, mitkä auttoi jaksamaan ja sai jatkamaan yhdessä?

Autatteko meitä.

Kommentit (225)

Vierailija
1/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa erota ja suostua maksamaan kakaroista kunnon elarit.

Vierailija
2/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla rehellinen, kantaa vastuu, ei syytellä toista, luvata muuttua niin että nämä mahdolliset pettämistilanteet jäävät elämästä jatkossa pois kokonaan (eli ns hyväksyä kontrollointi tai pikemminkin itse alistua siihen pyytämättäkin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että luottamuksen pettämisestä suhde toipuu enää koskaan. En myöskään usko, että sinä voit ihmisenä muuttua.

Vierailija
4/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistumalla petetyn elämästä.

Vierailija
5/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuosta mitään tule. Puoliso joutuu koko ajan olemaan silmätysten sinun ja tekojesi kanssa. Ero on paras ratkaisu.

Vierailija
6/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjäpuolisoni avasi kaikki sometilinsä minun nähdä, siis antoi salasanat. Saan aina halutessani tutkia hänen puhelimensa. Juttu ei unohdu koskaan, luottamus ei palaa koskaan, tunnen tuon ihmisen ja tiedän, että hän ei voi taipumuksilleen mitään. Katsotaan nyt, kauanko tässä sinnitellään. 

Vierailija
7/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sä siis tahallaan satutit puolisoasia ja hyvin tiesit mitä seuraisi. Nyt sen pitäisi katsoa sinun tekokatuvaa psykopaattista ilmehtimistäsi ja hakea tukea ihmiseltä joka on kivun aiheuttaja? Ihan hemmetin perverssi kuvio. Sinä roikut siinä manipuloimassa, että saisit pitää etusi ja tuhoat pala palalta toisen sielun ja revit siitä kappaleita irti.

Vierailija
8/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei parisuhdeterapian ainoa funktio ole se, että pari pystyy keskustelemaan yhdessä rakentavasti. Kolmas, ulkopuolinen täysin puolueeton taho on siinä ohjaamassa keskustelua ja tuomassa siihen erilaisia näkökulmia ja ennen kaikkea estämässä sen, että keskustelu kääntyy hiljalleen hajottavaksi kehänkiertämiseksi.

Vierailija
9/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäjäpuolisoni avasi kaikki sometilinsä minun nähdä, siis antoi salasanat. Saan aina halutessani tutkia hänen puhelimensa. Juttu ei unohdu koskaan, luottamus ei palaa koskaan, tunnen tuon ihmisen ja tiedän, että hän ei voi taipumuksilleen mitään. Katsotaan nyt, kauanko tässä sinnitellään. 

Kannattaa katsoa myös se puhelin mitä ei näytä ja sometilit joista et tiedä. Siellä on sitten se totuus.

Vierailija
10/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Minä olen liian vanha ja haluton edes tuollaiseen kyttäykseen, joten ilmoitin heti että tämän oli tässä. Ei vain jaksa.

Vierailija
11/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järkyttynyt pidempään jatkuneen uskottomuuteni seurauksista? Tuon perusteella sanoisin, ettet ole soveltuvainen perinteiseen, monogamiseen parisuhteeseen. Päästä kumppanisi etsimään itselleen sopivampi puoliso ja elä sinä jatkossa itsellesi sopivaa elämää niin, ettet loukkaa muita.

Vierailija
12/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa katsoa myös se puhelin mitä ei näytä ja sometilit joista et tiedä. Siellä on sitten se totuus.

Je tämäkin😅 Pettäjä on pettäjä on pettäjä. Nautinto tulee piilottelusta, pelailusta, jännityksestä ja osalle myös sadismista. Näihin tyyppeihin ei ole luottamista.

Vierailija
13/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkä suhde kyseessä ja miten pitkäaikainen uskottomuus? Yksi pitkä sivusuhde vai monta? Oliko rakastumista? Nämä pitäisi olla tiedossa, että voisi pohtia tilannetta. Samoin se, miten pettäjä selität, mikä kenties ajoi pettämiseen.

Vierailija
14/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna puolisollesi tilaisuus samaan. Hänkin voi haluta pitää hauskaa. Tämä ei ole provo.

Vierailija
15/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu aina kuin toinen haluaa puhua. Vastaa kaikkiin kysymyksiin rehellisesti, vaikka ei tuntuisikaan mukavalta.

Älä ikinä missään tilanteessa selitä, että sinulla oli joku hyväksyttävä syy pettämiseen. Koska sitä ei ollut. Älä siis puolusta tekoasi. Myönnä itsellesi ja toiselle, että olet tehnyt uskomattoman väärin just niin monta kertaa kun tarvitaan.

Ota kaikki tunteet vastaan. Vaikka olisit väsynyt ja rikki itse, et milloinkaan voi sanoa, että tilanne on jotenkin epäreilu sinua kohtaan.

Ei ole helppoa ja vaatii aikaa. Mutta jos tahtoa on, niin pienellä todennäköisyydellä suhteen voi pelastaa ja rakentaa uudelleen.

Vierailija
16/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Minä olen liian vanha ja haluton edes tuollaiseen kyttäykseen, joten ilmoitin heti että tämän oli tässä. Ei vain jaksa.

Samaa mieltä. Uskon, että erosta selviää nopeammin kuin mahdollisesti suhde eheytyisi hyväksi.

Vierailija
17/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi avoimuus. Jaa sijaintisi, jaa tekstarisi, sähköpostisi.

Luottamus ansaitaan. Se ei ole mikään automaatio, että toisen pitää vain luottaa. Itse en keksi mitään muuta tapaa.

Vierailija
18/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse pettänyt exääni ja olen vakaasti sitä mieltä, että jos pettämään pystyy, niin ei rakasta eikä kunnioita toista. Eikä ole mikään lieventävä asia, jos on ollut kännissä. Silloinkin tietää, mitä tekee. Nykyisessä liitossani olen ollut melkein parikymmentä vuotta enkä ole kertaakaan pettänyt. Eli ap, mun neuvoni on teille, että erotkaa.

Vierailija
19/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämähän se on, en hetkeäkään epäile ettei niitä salatilejä olisi. Joku KIK sinne oli ainakin ilmestynyt. Puoliso on vain niin pöljä ettei älyä mun näkevän asioita, jotka se kuvittelee piilottaneensa. 

Vierailija
20/225 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä vuoksi te haluaisitte jatkaa yhdessä? Putoaisiko elintaso eron myötä, vai tuntuuko uuden kumppanin etsiminen liian työläältä?

Kumppanisi tietää, että sinuun ei voi luottaa: pelkästään jo kyllästyminen tai uudenviehätys on houkutellut sinut vehtaamaan vieraiden kanssa, joten sinuun ei vakavammissa tilanteissa ole mitään luottamista. Mikään puhuminen ja terapointi ei muuta tuota tosiseikkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan