Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3 lapsen äiti puhuu mitä sattuu: "Olisi ihana välillä olla vastuuton ja itsekäs kuten lapsettomat"

Vierailija
11.07.2022 |

Minusta tuli kertaheitolla ikäsyrjijä. En halua kuulla enkä lukea enää mitään alle 30-vuotiaan ns. viisauksia.

Kommentit (735)

Vierailija
41/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapseton siskoni jauhaa miten hän tietää millaista on olla äiti. Ei tiedä. Kun ei ole koskaan ollut.

Äiti on aina ollut ensin lapseton. Äiti voi verrata noita kahta.

Toki lapsettomallakin on erilaisia vastuita, mutta äiti on 24/7 vastuussa.

Pelkkä ovesta ulos pääseminen kahden pienen lapsen kanssa talvisin on operaatio. Siskoni selittää miten ns kipaisisin kaupassa tms hakemassa jotain juu. Sehän sujuukin suit sait.

Älä liioittele tietämättömyyttä. Ihmisillä on eläytymis- ja havaintokyky.

Lapseton ei tiedä millaista on olla äiti. Älä mitätöi faktaa.

Esimerkiksi äidin valvomista ei voi tietää ennen kuin sen itse kokee.

Taas tuo monta kertaa hoettu kulunut vertaus, johon on jo monta kertaa vastattu että vuosikausien kroonisesta unettomuudesta kärsinyt osaa tasan tarkkaan samastua äitien valvomisiin, vaikka ei itse äiti olisikaan.

Vierailija
42/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hyvä asia, että nainen saa itse päättää omasta elämästään. Jos ei halua lapsia niin se on ok, mutta jos niitä lapsia tekee, pitää olla myös aikaa ja jaksamista niitä hoitaa ja rakastaa. Monet tekevät lapsia vaan koska niin täytyy tehdä ja koska muillakin on. Sitten huomataan että ollaankin väsyneitä ja masentuneita, ei jaksa sitä eikä tätä. Kyllä täytyy sanoa että paljon helpompaa oli aika ennen somea. Ei ollut ketää keneen vertaa omaa perhe-elämää, mentiin mutu tuntumalla eikä myöskään ollut aikaa masentua, aika meni perheen pyörittämiseen.

Ei lasten tekeminen ole "jokaisen oma asia", sillä lasten tekeminen vaikuttaa muihinkin ihmisiin monin tavoin. Yhden lapsi on liian usein toisen riesa.

Pitäisikin määrätä haittaveroa jokaisesta tehdystä lapsesta. Ehkä se hillitsisi vähän.

Joo ihan mahtavaa olis jos missään ei ois yhtään lasta häiritsemässä. Pelkkiä valoja aikuisia täällä keskenämme elettäisiin. Yhdessä vanhettaisiin ja lopulta kuoltaisiin pois. Ihanaa.

Luonto eläimineen ainakin kiittäisi.

Mutta kun minä minä minä minä minä. Ja mun geenit!!

On erittäin itsekästä ajatella, että luonto välittäisi kailtaisestasi sinä sinä sinä ja sinun geenit ihmisestä. Luonto ei välitä ja sille on sama onko ihmisiä vaikka 20 miljardia vai 0. Ihminen ei ole sen erityisempi kuin mikä tahansa muukaan luonnon ilmenemismuoto. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapseton siskoni jauhaa miten hän tietää millaista on olla äiti. Ei tiedä. Kun ei ole koskaan ollut.

Pelkkä ovesta ulos pääseminen kahden pienen lapsen kanssa talvisin on operaatio. Siskoni selittää miten ns kipaisisin kaupassa tms hakemassa jotain juu. Sehän sujuukin suit sait.

Taas tuo monta kertaa hoettu kulunut vertaus, johon on jo monta kertaa vastattu että vuosikausien kroonisesta unettomuudesta kärsinyt osaa tasan tarkkaan samastua äitien valvomisiin, vaikka ei itse äiti olisikaan.

Ei osaa koska hänhän valvoo itsekseen. Vastuu vain itsestä.

Vierailija
44/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ymmärsin asian niin, että vertasi elämäänsä ennen lapsia. Minäkin olin vastuuton ja itsekäs ennen lapsia, koska pystyin. Ei minun tarvinnut huolehtia tai ajatella kuin itseäni. Kun tulin vanhemmaksi niin en tietenkään voinut enää elää niin, vaan on pakko laittaa lasten tarpeet edelle ja huolehtia niistä, muuten olisin paska vanhempi. Mutta ei se tarkoita, että joku toinen lapseton olisi sellainen kuin minä olin lapsettomana. Ja joo oli kyllä koira, mutta se vastuu on aika pientä verrattuna lapseen kuitenkin.

Vierailija
45/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomana minulla on ilo ja kunnia osallistua lapsiperheiden elättämiseen.

Vierailija
46/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheet maksaa veroja ja vanhana lapset elättävät sinut veroillaan ja hoitavat sinut.

Vierailija
47/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia haluavan kannattaa mielikuvissaan katsoa kymmenen vuoden päähän. Silloin se muka ihana vauveli polttaa jo tupakkaa ja hassista, kantaa sukupuolitauteja, varastelee kaupasta siideriä, kolkkailee mummuja ja haistattelee vittua. Jakaa persettä saadakseen rahaa ostaa aineita. Ihailee blörffejä ja luksuselämää.

Tuollaiseksiko sinä lapsesi kasvattaisit tai kasvattamattajättäisit? Pidän outona, mutta meitähän mahtuu tähän maailmaan niin monenlaisia.

Vierailija
48/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia haluavan kannattaa mielikuvissaan katsoa kymmenen vuoden päähän. Silloin se muka ihana vauveli polttaa jo tupakkaa ja hassista, kantaa sukupuolitauteja, varastelee kaupasta siideriä, kolkkailee mummuja ja haistattelee vittua. Jakaa persettä saadakseen rahaa ostaa aineita. Ihailee blörffejä ja luksuselämää.

Tuollaiseksiko sinä lapsesi kasvattaisit tai kasvattamattajättäisit? Pidän outona, mutta meitähän mahtuu tähän maailmaan niin monenlaisia.

Ehkä parempi ettei noin ajatteleva tyyppi tee lapsia :)

Vierailija
49/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan myöntäisi kasvattavansa lapsiaan sellaisiksi. Mutta kun lehtiä lukee ja ympärilleen katsoo, niin  eihän siitä mihinkään pääse, että joku lapsensa sellaisiksi kasvattaa.

Vierailija
50/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulta kysytty, haluatko osallistua siihen iloon ja kunniaan? Olisitko voinut kieltäytyä?

Vierailija
51/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, nyt ymmärrän että sinulta puuttuu juuri se eläytymiskyky josta edellä puhuttiin.

Vastaavia tilanteita voisi keksiä loputtomiin, mutta mainitaan vain vaikkapa vakavasti sairaan vierellä yöstä toiseen heräävä ja huolehtiva omaishoitaja.

Oikeasti, tuo valvomiskortti on huonoin mahdollinen yritys korostaa äitiyden erityisyyttä.

Vierailija
52/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheet maksaa veroja ja vanhana lapset elättävät sinut veroillaan ja hoitavat sinut.

Osa maksaa, monet yhteiskunnan elättävät eivät maksa. Heillä on yleensä eniten lapsia.

t. sijoituksia 

Vierailija
53/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vastuutonta ja itsekästä tehdä lapsia tähän maailmanaikaan.

Lapsentekohan on aina itsekästä. Ei niitä muita varten tehdä.

Vierailija
54/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenteista voi päätellä asian iskeneen aika pahasti lapsettomiin, niistä näkee heidän tietävän asian olevan noin.

Vierailija
55/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet ettei lapsia haluavat ajattele kymmenen vuoden päähän? Kyllä minä ainakin ajattelin. Nyt ollaan siirrytty siihen pisteeseen että 10v päästä lapset on jo muuttaneet kotoa, ja vaikka he ihania ja rakkaita ovatkin niin kyllä se aika ihanalle ajatukselle kuulostaa että voi taas elää ajattelematta lapsia ensin.

Vierailija
56/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos n. 40v. sanoo samaa?

Vierailija
57/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tutkija ja yhteen aikaan töissä työyhteisössä, jonka esimies oli pienen lapsen isä. Hänen retoriikkaansa ja käytäntöihinsä kuului jatkuvasti pienten lasten vanhempien vanhempien suosiminen. Me lapsettomat emme olleet yhtään mitään - meidän jaksamisellamme ei ollut väliä ja meillä oli aikaa ylimääräiseen hänen mielestään.

Vierailija
58/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenteista voi päätellä asian iskeneen aika pahasti lapsettomiin, niistä näkee heidän tietävän asian olevan noin.

Ei, vaan naisen lausunto on niin typerä että kuka tahansa järkevä ihminen haluaa ottaa siihen kriittisesti kantaa.

Vierailija
59/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, nyt ymmärrän että sinulta puuttuu juuri se eläytymiskyky josta edellä puhuttiin.

Vastaavia tilanteita voisi keksiä loputtomiin, mutta mainitaan vain vaikkapa vakavasti sairaan vierellä yöstä toiseen heräävä ja huolehtiva omaishoitaja.

Oikeasti, tuo valvomiskortti on huonoin mahdollinen yritys korostaa äitiyden erityisyyttä.

Sinulta puuttuu järki.

Omaishoitaja on lähinnä äitiä, mutta yleensä siinäkni se hoidettava on toinen aikuinen.

Vierailija
60/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on pitänyt hankkia 3 lasta noin nuorena? Eikö se ole vähän vastuutonta? Tuskin noin nuori on mikään hyväpalkkainen ihminen, ei ole varmaan paljon käynyt kouluja vaan ollut vain kotona lasten kanssa. Kelako tämän lystin kustantaa?