Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaset välit teillä on siskoihinnja veljiin aikuisiässä

Vierailija
10.07.2022 |

Minulla toiseen veljeen erittäin huonot, sanoisinko jäätävät.
Näin voi vuodet tehdä ikävää. Käsittämätöntä itsellekin.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok:t. Veljen kanssa ollaan paremmissa väleissä kuin siskon. Vaikka veljen vaimo ei tykkää, että ollaan tekemisissä, niin ollaan silti. Kaikki asutaan eri kaupungeissa, että se tuo omaa väljyyttä. Ei tosiaan nähdä joka viikko, jos edes kuukausi.

Veljen kanssa ollaan samalla aaltopituudella yms. meillä on paljon yhteisiä kavereita. Oltiin jo teineinä samoissa kaveripiireissä. Samoja ikiä mennään. Jutut jatkuu siitä, mihin on viimeksi jäänyt.

Sisko on taas 11 vuotta nuorempi ja silleen kohteliaan sivistyneet välit nykyään. Olin mä nuoruuteni hänelle tuki ja turva. Sittemmin hän opiskeli ja on olevinaan pikkasen parempaa sorttia kuin me veljen kanssa. Toisinaan kun nähdään, niin ei ärsytä. Hän on kuin se suvun vanhempi tiukka täti.

Vierailija
22/29 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien takia huonot. Vanhemmat suosivat ja ovat epäreiluja, kilpailuttivat sisaruksia toisiaan vastaan, tahallaan hämentävät välejä (kertovat aina jollekulle lapsista muiden muka haukkuneen jne). Toinen vanhemmista pahasti narsisti. Pilasi sisarusten välit perseilyllään.

Taas yksi narsisti lisää.

No niitä on liki 10% väestöstä. Ja tällä on ihan diagnoosi. Se on tuhonnut myös välit sukulaisiin, naapureihin ja tuttuihin. Näitä mellastaa todella paljon keskuudessamme.

Vai onko sinusta normaali vanhempi sellainen joka testamenttaa kaiken vain yhdelle lapselle? Ja kilpailuttaa keskenään lapsia? Kiristää ja uhkailee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukaiset/kylmät. Elossa kaksi siskoa ja molemmat niin uteliaita, juoruilijoita ja pahansuopia. Yksi sisar on kuollut. Hänellä oli sairaus/alkoholiongelma. Hänestä tehtiin aina suvun haukutuin mustalammas, vaikkei aiheuttanut näille pahansuoville juoruilijoille mitään pahaa. Sitä en ymmärrä ja sen vuoksi olen ottanut reippaasti etäisyyttä näihin kahteen. Eivät pääse juoruilemaan minun perheestäni, kun tietävät mahdollisimman vähän. Se on itsesuojelua mulle.

Vierailija
24/29 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neutraalit. Molempien kanssa vietän silloin tällöin aikaa ja juttua riittää, mutta liika on liikaa.

Vierailija
25/29 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isosiskoni kiusasi minua päivittäin lapsena.

Ihmettelin kun muiden perheissä sisarukset leikkivät yhdessä, tsemppasivat toisiaan ja olivat ystäviä keskenään.

Meillä ei todellakaan voinut edes kuvitella moista.

Nuoruuteni paras päivä oli kun hän 16 vuotiaana muutti opiskelemaan toiselle paikkakunnalle.

Nyt hän on asunut ulkomailla kymmenkunta vuotta. Tänä aikana olen hänen kanssaan vaihtanut ehkä muutaman sanan. Ei ole mitään puhuttavaa ja hyvä näin.

M40

Vierailija
26/29 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvin paljon vanhemmista kiinni millaiset välit sisaruksille tulee. Omat vanhemmat on suosineet aina sisarusta, mä en ole saanut koskaan mitään apua tai tukea. Sisarukselle ostettu useampi auto, asunto, mökki, matkoja.

Kyllä tällainen heikentää välejä siihen sisarukseen väkisin.

Vierailija
27/29 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on 3 siskoa ja ollaan kuin kolmoset :) Hyviä ystäviä ja juttu luistaa. Välillä tuntuu kuin lukisimme toistemme ajatukset, kun puhutaan vahingossa samaan aikaan samalla tyylillä ja samoja asioita. Pienet ikäerot. Veljiä ei ole.

Vierailija
28/29 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on siskoihin läheiset välit ja ollaan tekemisissä. Lapsena ja teineinä olimme toisillemme lähinnä rasite. Vuodet ja elämä on kasvattaneet itsekutakin.

Vierailija
29/29 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä oli 9klp. Minä nuorin ja ikäeroni muihin suurin. Parhaimat suhteeni oli 3 kpl pikku-iskona veljilleni! He kuoleet. 3 siskoan myös kuoleet ja aikuisena satunaiset kontaktit,koska ikä erot ja välimatkat. 2 siskoani elää toiseen ikä ero 12 vuotta vanhempi minua ja toinen 8 vuotta vanhempi minua.He ovat kuin perse ja paita oleet aina.Valitetavasti minulla ei vuosikymeniin heihin kuin muodolinen kontakti. Hirveätä sanoa vaikka he ovat elossa,minulla ei mitään sisko tunne siteitä heihin. Kaikki asumme niin että mahdollisuus tavata.Käytänössä lähellä toisiamme. Toinen metromatkan päässä ja vaihto pussin,mutta pyörii sama kaupakeskus alvariin missä käyn!.Toinen 10 minutin kävelymatkan päässä minusta.Emme taapaa,emme soitele.Nuo 2 soitavat joka päivä toisillen kulemma. Ystäväni kusetaa koiraa ja näkee siskoistani vanhemman ulkona,Kerto hyvin liikkuu viellä rollatorilla, vastaan: Ahaa hän siis on yhä elossa!