Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kosintaa (turhaan) odottavat miehet

Vierailija
10.07.2022 |

Kuuntelin erästä podcastia, jossa pari kolmekymppistä miestä valitteli, miten naisensa eivät ole heitä kosineet. Sanoivat, että jos muijat kuuntelevat podcastia, niin vink vink kannattaisi kosia. Kumpikin mies on siis jo vuosia ollut yhdessä avopuolisonsa kanssa, toinen peräti kymmenen vuotta. Kummallakin miehellä oli naisensa kanssa lapsi ja yhteinen asunto. Naimisiin eivät kuitenkaan ole päässeet, kun naiset eivät ole kosineet.

Mä en käsitä näitä miehiä, jotka mankuvat kosinnan perään. Miksi eivät itse kosi naistaan, jos kerta naimisiin meneminen on heille niin tärkeää? Ihan yhtä lailla mies voi kosia. Ja toisekseen, jos haluaa ehdottomasti naimisiin, niin miksi ensin on hankittu se omistusasunto ja lapsi? Eikö olisi kannattanut sanoa naiselle, että sitten katsotaan omistusasuntoa ja lasta, kun on sormus sormessa?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en jäisi 10 vuodeksi parisuhteeseen, jota toinen ei halua virallistaa. Avioliitossa on kyse myös omaisuuden turvaamisesta esim. kuolintapauksen varalta.

Nykyään taitaa lapsellisella avoparilla olla liki samat oikeudet lain silmissä kuin aviopareilla, mutta kuitenkin. 

Eipä oo. Jos lapsellisesta avoparista toinen kuolee, niin omaisuus siirtyy lapselle ja siinähän se soppa vasta onkin. Määrätään edunvalvoja ja täytyy sumplia kuinka esim talo saadaan pidettyä, kun ei mitään kuluja voi lapsen omaisuudesta siihen ottaa. Jos olisi naimisissa, niin omaisuuden kohtalo olisi selvempi (ositus ja lapsille kuolleen omaisuus).

Vierailija
62/63 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo miehet. Kannattaa jäädä huolehtimaan kakarasta kotiin ja menettää työpaikkansa tai ainakin tulonsa siksi aikaa sekä toki silti maksaa puolet menoista, kaikki tämä ilman edes avioliiton suojaa. Sitten ehkä itkettää kun akka päättääkin häippästä ja kaikki haitat tulevat vain sinulle, mutta mitäs pienistä, oli se sen arvoista leikkiä jotain tasa-arvoa eli "kaikki haitat vain miehelle" -leikkiä.

Mietin usein että olisinpa syntynyt myöhemmin tai en ollenkaan, enkä ainakaan tällaisena aikana jolloin liikakansoittamiseen osallistuminen on vielä pakollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiseni ei edelleenkään ole kosinut, vaikka vuosia olen jo odottanut. Ei tarvitsisi olla mitään spektaakkelia, ihan vaan tarjoaisi illallisen ja hankkisi kunnollisen kivellisen sormuksen, vaikka kaivostyö onkin maailman vaarallisin ammatti. On se kuitenkin kuolemisen arvoista, kunhan en itse kuole.