Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koirat levittävät punkkeja

problems
10.07.2022 |

Ennen vanhaan vain harvalla oli kaupunkialueella koiria. Asuin lapsena kerrostalossa, ja koko talossa oli vain 1 koira. En muista napuritaloissakaan juuri olleen koiria. Luokallani oli 30 oppilasta, joista 2 lapsen perheessä oli koira.

Nykyisin koiria on lähes joka kolmannessa-neljännessä asunnossa. Omakotitaloissa vielä enemmän.

Toki peurat levittävät punkkeja, mutta se ei selitä sitä, että niitä on nykysin joka paikassa, kaupunkien pustolueilla ja pihoissa.

Kaikki koiranomistajat eivät edes tee kunnollista punkkisyyniä koirilleen, ja päästävät punkkiset koiransa sänkyynkin. En voi ymmärtää tätä.

Onko ihan oikeasti kaikilla tarve/ varaa/ resursseja pitää koiria, vaikka eivät kouluta niitä "ihmisten ilmoille soveltuvaksi".

Olen läpeensä kyllästynyt kakkaan, syöksähteleviin koirikn, räkytykseen ja siihen, että missään ei voi enää liikkua ilman punkkkipelkoa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jänikset, ketut, rotat, linnut, ylipäätään kaikki elolliset jotka jaksavat kantaa punkkipoloista.  

Vierailija
2/3 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi punkkeja ei torjuta enemmän, levitetä vaikka jotain syötävää punkkikarkotetta metsiin niinkuin raivotauti rokotetta? Miksi ei kehitetä mitään torjuntaa? Punkit eivät ole tarpeellisia millään tavalla, ne voisi hävittää kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkki tuli Ahvenanmaallekkin varsin myöhään eli ensikertaa treffasin sen hysteerisestä äidistäni kun oli saanut sellaisen. Minä sen poisnappasin kun olin elektroniikassa tottunut pihteihin ja pinseteihin. Punkki on tulokaslaji Suomenniemelle kuten kaikki lajit Ancylus-kotiloa lukuunottamatta.