Onko kukaan haastanut vanhempiaan oikeuteen aikuisiällä?
Isäni on jo kuollut, joten häntä ei saa vastuuseen teoistaan. Äitini elää vielä. Äiti alisti minut täysin henkisesti. Hän haukkui minua lukemattomilla sanoilla; pönttöpää, tyhmä, "miks sun täytyy olla tuollainen", "susta ei ikinä tule mitään", "sun olis pitänyt juoda se putkimies"... Hän myös käski minut nuorempana vaihtamaan lamppua enkä osannut, lamppu lopulta rikkoutui, mutta luultavasti olisi halunnut minun saavan sähköiskun. Kerran hän suihkutti huoneeseeni hyönteismyrkkyä reilusti ja käski minua pysymään siellä. Aloin yskiä, mutta en kuollut tuohonkaan. Opettajille ja terveydenhuoltohenkilökunnalle, psykologeille hän valehteli minusta. Viestejä hän lähetti myös ystävilleni ja uhkaili myös poliiseilla. Hän joi kaiket päivät ja asunto oli täynnä tyhjiä viinapulloja. En saanut ikinä rahaa mihinkään, että olisin voinut mennä vaikka kaupungille kavereiden kanssa. Sitä hän yrittää käyttää minua vastaan, että osti minulle lukiokirjat kuin olisi tehnyt suurenkin palveluksen, vaikka tuo on normaalia vanhemman toimintaa. En aina saanut ruokaa tai muitakaan välttämättömiä tarvikkeita. Hän yritti estää minua muuttamasta kotoa, vaikka muuten hän uhkaili lähettävänsä minut sijaisperheeseen. Kun sitten täytin 18 niin lähdin ja koko pakkaamiseni ajan hän huusi minulle ja oli koko ajan siinä häiritsemässä, käveli perässäni yms. Sairastuin myös lukiossa anoreksiaan, mihin hän ei reagoinut mitenkään. Hän kävi huoneessani penkomassa myös tavaroitani, kun olin poissa.
Onko minulla mitään mahdollisuutta saada oikeutta?
Kommentit (40)
Vaikuttaa yleisesti ottaen niin vanhalta asialta että mahdolliset rikokset ovat vanhentuneet aikoja sitten.
Niin ja hän huusi aina. Pienenä minulla oli paljon migreenikohtauksia ja kun sain kohtauksen niin hän alkoi hirveästi huutaa ja kolistella tavaroita. Tuolloin hän aloitti yleensä kovaäänisen tiskaamisen, missä pamautteli laseja toisiinsa ja tiskialtaaseen sekä kaapin ovia. Isä oli väkivaltainen hullu ja yksi kerta soitin poliisit, kun hän hyökkäsi veljeni kimppuun äitini käskystä niin äitini suuttui tästä. Äitini suuttui myös, kun kerroin äidin käyttävän luunappeja ja uhkaili sossutätejen vievän minut pois ja kertoi koko perheelle minun aiheuttaneen perheelleni hankaluuksia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa yleisesti ottaen niin vanhalta asialta että mahdolliset rikokset ovat vanhentuneet aikoja sitten.
Tästä on viisi vuotta ja eikö alaikäisiin kohdistuneissa rikoksissa ole joku erilainen aikaraja?
Ap
Aikuseksi kasvaa käsittelemällä lapsuuden traumat, mutta jos ei onnistu tahdonvoimalla niin omien lasten hankkiminen pakottaa kohtaamaan ne ihan itsestään.
Tai siis viimeisimmästä tapahtumasta on. Äitini esti myös yhteydenpidon isovanhempiini ja ei esimerkiksi kertonut viestejä, joita mummini oli pyytänyt minulle välittämään. Mummini olisi esimerkiksi halunnut maksaa minulle autokortin, mutta äitini ei kertonut tästä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Aikuseksi kasvaa käsittelemällä lapsuuden traumat, mutta jos ei onnistu tahdonvoimalla niin omien lasten hankkiminen pakottaa kohtaamaan ne ihan itsestään.
En aio hankkia lapsia.
Ap
Niin mikä tässä nyt sitten tarkalleen ottaen oli se rikos? Kusipäisyys ja mt-ongelmat eivät sitä ole.
Elimme myös jatkuvassa pelossa isäni takia ja esimerkiksi kerran äitini suuttui minulle, kun en soittanut hänelle ja kertonut isän olevan vihaisella päällä niin hän ei olisi tullut kotiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin mikä tässä nyt sitten tarkalleen ottaen oli se rikos? Kusipäisyys ja mt-ongelmat eivät sitä ole.
Tässä on monia rikoksia lueteltuna joka viestissä. Ikävää, että et sitä näe. Toivottavasti sinulla ei ole lapsia. Esimerkiksi lapseen fyysisesti käsiksi käyminen ei ole normaalia ja henkinenkin väkivalta on rikos.
Ap
Hakeudu nyt hoitoon ennenkuin puu paa hakee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on monia rikoksia lueteltuna joka viestissä. Ikävää, että et sitä näe. Toivottavasti sinulla ei ole lapsia. Esimerkiksi lapseen fyysisesti käsiksi käyminen ei ole normaalia ja henkinenkin väkivalta on rikos.
Ap
Ja miten aioit todistaa nuo rikokset oikeudenkäyntiäsi varten? Mene terapiaan, se on oikea osoite.
Ja kyllä minulla on lapsia, miten se tähän sinun tapaukseesi liittyy?
Äitini myös varasti kesätyö- ja lahjarahojani. Hän myös "lainasi" minulta rahaa, mutta ei ikinä maksanut takaisin.
Ap
Enemmän tämä kyllä kuulostaa että olisit rahaa vailla kuin mitään oikeutta..
Vierailija kirjoitti:
Ap, olet psykoosissa. Soita 112.
Koska en enää vaikene niin olen psykoosissa?
Ap
Miksi sä et ole hoidossa? Sulla on selvästi mt-ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän tämä kyllä kuulostaa että olisit rahaa vailla kuin mitään oikeutta..
Ja mistä sait sellaisen kuvan? En tarvitse lainkaan rahaa. Haluaisin jonkun kertovan äidilleni, että asiat, joita hän teki olivat väärin.
Ap
Kaikki taakse jäänyttä elämää. Mitä jos suuntaisit katseen eteenpäin ja suunnittelisit ihan omaa elämää ja keskittyisit siihen?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä et ole hoidossa? Sulla on selvästi mt-ongelma.
Miksi olette näin ilkeitä? Minulla ei ole mitään mt-ongelmia enää, kun pääsin tuolta pois.
Ap
Kävin itse varastamassa ruokaa kaapeista/jääkaapista, koska en saanut sitä muuten, joten periaatteessa hän voi haastaa minut siitä.
Ap