Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avioero uusperheessä

ei pakollinen
09.07.2022 |

Viestini nähtävästi katosi johonkin bittiavaruuteen. Yritän uudestaan lyhyesti.

Mies ilmoitti haluavansa avioeron. Lapsia yksi yhteinen ja yksi lapsi minun aikaisemmasta suhteestani. Mies toiminut kuin rakastava isä koko ajan minun lapselleni, joka oli siis suhteen alkaessa noin 4v. ja nyt esiteini- ikäinen. Mies kertoi, että haluaa tavata vain biologista lastaan. Vanhemman lapseni bioisä ei ole ollut kuvioissa koskaan ja lapsi on pitänyt miestäni isänään vuosikaudet. Mitä ihmettä kerron lapselle, jonka suru jo isäpuolen poismuutosta on niin raastavaa? Olen niin järkyttynyt, en ymmärrä ollenkaan miten mies voi toimia noin julmasti lasta kohtaan, joka on täysin viaton kaikkeen.

Kommentit (59)

41/59 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zzz

Vierailija
42/59 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme saa naiset aina vaatimaan että mies uhraa oman hyvinvointinsa jonkun toisen miehen lapsen takia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet altistanut esikoisesi tälle? Etkö tajunnut tai ymmärtänyt ottamatta riskiä tästä kun ero tulee? Ei ole mitään velvoitetta miehellä olla missään yhteydessä sinun lapseesi, lopulta hän ei ole mitään miehelle. 

Ei tällaista osaa ennakoida niin kauan kun kaikki on hyvin! Ap kertoi että mies on ollut rakastava isäpuoli lapselle kaikkien yhdessäolovuosien ajan. Monesti vasta eron hetkellä omasta kumppanista paljastuu ne ikävimmät puolet. Piilossa pysyy hyvin niin kaian kun ollaan ikään kuin samalla puolella. Ei ap:ta voi mitenkään syyttää miehen valinnoista. Sitä ihmettelen miten mies itse ei halua lasta tavata! Luulisi että monen vuoden kuluessa olisi muodostanut aidon kiintymyssuhteen lapseen jolle käytännössä on ollut kuin isä. Jotenkin tunnehäiriöinen täytyy kyllä olla.

Tyhmästä päästä kärsii useammankin ruumiit. Miksi täällä kuvitellaan että toinen kierros olisi jokin lopullinen ja kiveen hakattu liitto? Paskat, kun on kerran eronnut, kytkin nousee sitä nopeammin toiselta kierrokselta.

Tämähän on ihan tilastollinen fakta, että ne uusintakierrosten avioliitot päättyvät todennäköisemmin eroon kuin avioliitot, jotka ovat kummallekin osapuolelle ensimmäisiä. 

Vierailija
44/59 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan menee juuri kuten kuuluukin. Mies on aikoinaan ihastunut sinuun ja ottanut toisen miehen lapsen välttämättömänä pahana. Näin se vaan menee. Ei hänelle kuulu SINUN lapsestasi minkäänlaista vastuuta.

Sopisi naisten miettiä ennen kuin paukkuu paksuksi kenelle hyvänsä. 

Vierailija
45/59 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet altistanut esikoisesi tälle? Etkö tajunnut tai ymmärtänyt ottamatta riskiä tästä kun ero tulee? Ei ole mitään velvoitetta miehellä olla missään yhteydessä sinun lapseesi, lopulta hän ei ole mitään miehelle. 

Ei tällaista osaa ennakoida niin kauan kun kaikki on hyvin! Ap kertoi että mies on ollut rakastava isäpuoli lapselle kaikkien yhdessäolovuosien ajan. Monesti vasta eron hetkellä omasta kumppanista paljastuu ne ikävimmät puolet. Piilossa pysyy hyvin niin kaian kun ollaan ikään kuin samalla puolella. Ei ap:ta voi mitenkään syyttää miehen valinnoista. Sitä ihmettelen miten mies itse ei halua lasta tavata! Luulisi että monen vuoden kuluessa olisi muodostanut aidon kiintymyssuhteen lapseen jolle käytännössä on ollut kuin isä. Jotenkin tunnehäiriöinen täytyy kyllä olla.

Tyhmästä päästä kärsii useammankin ruumiit. Miksi täällä kuvitellaan että toinen kierros olisi jokin lopullinen ja kiveen hakattu liitto? Paskat, kun on kerran eronnut, kytkin nousee sitä nopeammin toiselta kierrokselta.

Tämähän on ihan tilastollinen fakta, että ne uusintakierrosten avioliitot päättyvät todennäköisemmin eroon kuin avioliitot, jotka ovat kummallekin osapuolelle ensimmäisiä. 

Niin on ja silti täälläkin huuli pyöreänä ihmetellään, että mites nyt näin pääsi käymään? Ja kierrokset sen kuin kovenee. Lapsia näissä kuvioissa ei ajattele kukaan.

Vierailija
46/59 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä homma, mutta kai lapsi tietää että mies ei ole isä? Onko kutsunut isäksi? Se ainakin on huono asia.

Omalla kohdalla ex mies on hylännyt täysin yhden lapsistamme. On siis biologinen isä kaikille lapsilleni. Esikoinen on jo omillaan oleva nuori aikuinen. Isä ei ota mitään yhteyttä. Teillä sentään on selitys asialle. Vaikkakin ikävä asia. Uusia puolisoita ei pidä ikinä laittaa isä- tai äitipuolen rooliin. Kyseessä on aina vanhemman uusi puoliso.

Ohis Mitä tuo käytännössä tarkoittaa? - Veljeni on kahden oman ja yhden ns. bonuslapsen vanehmpi. - Tuo bonuslapsi on ja on ollut käytännössä vuosia kuin yksi hänen omista lapsista. - Bonuslapsi oli noin kolmevuotais kun veljestäni tuli hänen isäpuoli.    

Veljelläni on 2 bonuslasta.

Äidillä, ei nyt ollut elämä hukassa, mutta kuitenkin.

Kun vanhempi näistä lapsista pääsi ylioppilaaksi, kiitti meitä. Sai isän, mutta sai isovanhemmat, serkkuja jne.

Nämä lapset otettiin heti sukuun mukaan. Esiteltiin veljeni lapsina.

Ei edes ajateltu muuta

Ei ne mitään serkkuja ole, koska ei ole sukua. 0.0% samaa DNA:ta.

Vierailija
47/59 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen kehitys on seurausta naisten vallasta parisuhdemarkkinoilla. Naiset saavat pukata lapsia maailmaan ilman mitään vastuuta ja odottaa, että jostain löytyy se epätoivoinen nössö joka naisen huolii lapsineen. Ja löytyyhän se. Moni mies on hiljaa kun on saanut seksiä edes joltain.

Eniten ihmettelenkin niitä miehiä jotka haluavat tehdä neljännen lapsen naiselle jolla jo on kolme lasta ja kaikki eri miehelle.

Vierailija
48/59 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi syy, miksi en ole alkanut uuteen suhteeseen. En halua lapselleni mitään tämmöistä tuskaa. Itse ollaan niin rakkauden huumassa, ettei pystytä ajattelemaan, mitä seurauksia mahdollisella erolla uudesta suhteesta tulee olemaan lapsille, jotka ovat joutuneet tuohon uusperhe-elämään mukaan.

Vierailija
49/59 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sitä rasiaa jakaa jokaiselle vastaantulijalle? Näin voi sit käydä.

Vierailija
50/59 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattiko pettää? Ei kai kukaan mies petturia viitsi katsella. Petturin lapsetkin on siinä ja siinä.

51/59 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäköhän se johtuu?

52/59 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että se on ihan tyypillistä, että vaikka äidin puoliso olisi asunut kotona vuosikausia ja siitä lähtien, kun äidin lapset ovat pieniä, niin on tosi harvinaista, että eron jälkeen äidin ex-mies olisi yhteydessä ex-vaimonsa lapsiin, tai ehkä korkeintaan synttärinä lähettää onnitteluviestin.

Vierailija
53/59 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä yksi syy, miksi en ole alkanut uuteen suhteeseen. En halua lapselleni mitään tämmöistä tuskaa. Itse ollaan niin rakkauden huumassa, ettei pystytä ajattelemaan, mitä seurauksia mahdollisella erolla uudesta suhteesta tulee olemaan lapsille, jotka ovat joutuneet tuohon uusperhe-elämään mukaan.

Toisaalta lasten on hyvä nähdä esimerkkiä parisuhteesta. Niin hyvässä kuin huonossa. Se auttaa heitä itseään muodostamaan parisuhteen aikuisena. Tunnen muutamia yksinhuoltajien lapsia ja heille yhteistä on se, että he huolivat kenet vaan suhteeseen, mutta ovat samalla itse todella vaativia ja itsekeskeisiä. Toki, kun ovat tottuneet olemaan vanhempansa silmäteriä.

Vierailija
54/59 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mä luulen, että se on ihan tyypillistä, että vaikka äidin puoliso olisi asunut kotona vuosikausia ja siitä lähtien, kun äidin lapset ovat pieniä, niin on tosi harvinaista, että eron jälkeen äidin ex-mies olisi yhteydessä ex-vaimonsa lapsiin, tai ehkä korkeintaan synttärinä lähettää onnitteluviestin.

Mun miehen ex-nainen käytännössä pakotti miehen ottamaan ei-biologista lasta hoitoon heidän eronsa jälkeen (naisen biologinen lapsi, mutta ei mieheni). Lapsella ja miehellä ei oikein ole mitään kovin läheistä suhdetta. Mutta ei tämä järjestely haittaa. Välillä tuntuu hassulta, että hoidamme mieheni kanssa lasta, joka ei ole kummankaan meidän oma.

Vierailija
55/59 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt et enää huijaa lapselle, että tässä on uusi isi, kenenkään miehen kohdalla. Lapsesi joutuu vaan tyytymään, että hänellä ei ole isää ja sinun on riitettävä. Äläkä tee enempää lapsia uusien ihmisten kanssa. Menee liian sekavaksi.

Vierailija
56/59 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mä en ole koskaan kuullut, että ex-puoliso olisi ollut eron jälkeen tekemisissä ex-puolisonsa lasten kanssa.

Minä tunnen miehen, joka oli isäpuoli lapsen ikävuodet 2-6. Sitten tuli ero, mutta mies halusi säilyttää yhteyden lapseen. Vieläkin teini-iässä lapsi on miehen luona yhden yön viikossa. Lapsella ei ole suhdetta biologiseen isäänsä eikä miehellä biologisia lapsia. Ihanaa, että heillä on toisensa.

Vierailija
57/59 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä homma, mutta kai lapsi tietää että mies ei ole isä? Onko kutsunut isäksi? Se ainakin on huono asia.

Omalla kohdalla ex mies on hylännyt täysin yhden lapsistamme. On siis biologinen isä kaikille lapsilleni. Esikoinen on jo omillaan oleva nuori aikuinen. Isä ei ota mitään yhteyttä. Teillä sentään on selitys asialle. Vaikkakin ikävä asia. Uusia puolisoita ei pidä ikinä laittaa isä- tai äitipuolen rooliin. Kyseessä on aina vanhemman uusi puoliso.

Ohis Mitä tuo käytännössä tarkoittaa? - Veljeni on kahden oman ja yhden ns. bonuslapsen vanehmpi. - Tuo bonuslapsi on ja on ollut käytännössä vuosia kuin yksi hänen omista lapsista. - Bonuslapsi oli noin kolmevuotais kun veljestäni tuli hänen isäpuoli.    

Veljelläni on 2 bonuslasta.

Äidillä, ei nyt ollut elämä hukassa, mutta kuitenkin.

Kun vanhempi näistä lapsista pääsi ylioppilaaksi, kiitti meitä. Sai isän, mutta sai isovanhemmat, serkkuja jne.

Nämä lapset otettiin heti sukuun mukaan. Esiteltiin veljeni lapsina.

Ei edes ajateltu muuta

Niin, mutta entä kun tulee se ero? Ei pidä luulla ja leikkiä sellaista mitä ei oikeasti ole. On sukua ja serkkuja, kun kaikki on hyvin. Joku päivä ei välttämättä olekaan.

Sä voit olla niin sydämetön, että hylkäisit nuo ei biologiset sukulaiset eron myötä. Me kaikki emme ole sellaisia. Itse pidän yhteyttä myös niiin ei biologisiin sukulaisiin vaikka vanhemmat ovatkin eronneet jo.

-eri

Vierailija
58/59 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperhe luonnoton muutenkin ja sen luonnomampi mitä enemmän lapsia. Erossakin tulee vielä bonus ongelmat. No sitä saa mitä tilaa.

59/59 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zzz