Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sähköhinnat: nyt jo kuusinkertainen

Vierailija
09.07.2022 |

Esim Vaasan sähkö tarjoa 0,32 € per kwh. Vuosi sitten maksoin 0,05 € per kwh samalla yhtiöllä samalka sopimustyypillä.

Juu, juu. Energiapolitiikka hanskassa. Ei ole ongelma Näin väitti tuo pikku nar Von der Leyen maaliskun alussa.

Kommentit (200)

Vierailija
81/200 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo sähkön hinta enää kauaa laske kun tuotanto määrät ovat kasvussa. Itse tosiaan uskon ja luotan sen tehostuvan tarpeeksi siihen mennessä kun määräaikainen loppuu ja saan sitten uuden noin 10cent hintaan, se lisää kuluja noin 80-100/kk eli vähemmän kuin palkankorotukset.

Kauaa nouse. Anteeksi typo.

Eipä varmaan ole nousussa, jos nyt myydään hintakattoa 124,60c/kWh. Jos kerrot tuon 10 senttisi kymmenellä niin se on siltikin vielä alle tuon, eli 100c/kWh. Eli kulujen lisääntyminen noin 800-1000e/kk. 

Vierailija
82/200 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energian hinta on politiikan seurausta. Verotuksella, sääntelyllä ja pakotteilla estetään markkinoita tuottamasta ja toimittamasta energiaa ja polttoaineita kysynnän mukaisesti. Päästöihin sillä ei ole vaikutusta, koska energian saatavuus paranee ja hinta halpenee vapaammassa maailmassa, kehittyvissä talouksissa toimiemme vuoksi, siellä poltetaan enemmän ja epäpuhtaammin. Venäjän sotaan sillä ei myöskään ole vaikutusta, maa kärsii pakotteista vähemmän kuin länsi, energia menee kaupaksi muualle ja Venäjä hankkii voiton sodassa vaikka sitten kovemmilla aseilla, jolloin asetoimituksilla ja pakotteilla tapatamme vain enemmän ukrainalaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/200 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai energian hinta nousee. Mutta se nyt on vaan maailman tilanne nyt se. Olisiko jotenkin parempi antaa toisten raiskata vauvoja ilman seurauksia?

Uskot siis kaiken mitä kerrotaan. Koskaan kukaan ei ole vauvoja raiskannutkaan mut kun venäläiset hyökkäs niin ...

Ukrainan propaganda on mennyt niin överiksi, että sen uskottavuus on täysin mennyt. Venäläiset elää omassa uutiskuplassaan, me omassamme. Kumpikaan ei ole totuus. Aivan kuten Irakin sodassa, lännessä uskottiin valheet Irakin joukkotuhoaseista.

Vierailija
84/200 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän keväällä halpene.

Mikään ei halpene, tarkoitus on, että omistaminen saadaan loppumaan, eli ihmisten varallisuus imetään kuiviin ihan kaikilla tavoilla. Se ei ole salaliittoteoria.

Mitäs sitten tapahtuu kun ei ole enää rahaa? Alkaa 3 maailmansota.

Suomessa on sodan uhka ja Hallitus veti työttömien kyykytysmallin läpi.

Työttömiä haukutaan, jos tulee sota niin en auta eläkeläisiä enkä muitakaan apua tarvitsevia.

Vierailija
85/200 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain vaatteet ja puhelin. En myöskään sodi yhtäkään eliitin sotaa. Sähkö ei myöskään kiinnosta vn vertaa.

Vierailija
86/200 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vain vaatteet ja puhelin. En myöskään sodi yhtäkään eliitin sotaa. Sähkö ei myöskään kiinnosta vn vertaa.

Tässä on just se tulevaisuus mikä itseäni hirvittää. On vain MINÄ. Millainen maa tämä on tulevaisuudessa. Meidän lapsilla ei ole mahdollisuutta haaveilla mistään muusta, kuin että millä MINÄ just ja just pärjään. Hankkiiko kukaan enää tulevaisuudessa lapsia, onko varaa? Onko varaa tehdä mitään muuta kuin kököttää pienessä yksiössä puhelimen ja vaatteiden kanssa? Onko varaa elää, vai pitääkö vain odottaa kuolemaa? Ja ihan viimeistään vanhemmiltamme perittävät arvottomat omakotitalot vievät loputkin rahat.

Vierailija
87/200 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo sähkön hinta enää kauaa laske kun tuotanto määrät ovat kasvussa. Itse tosiaan uskon ja luotan sen tehostuvan tarpeeksi siihen mennessä kun määräaikainen loppuu ja saan sitten uuden noin 10cent hintaan, se lisää kuluja noin 80-100/kk eli vähemmän kuin palkankorotukset.

Tuotantomäärät kasvussa? Montakohan propellia ja paneelia joutuu laittaa että saa edes yhden sammutetun ydinvoimalan korvattua ja noitahan näyttää putoilevan kuin kärpäsiä nyt kun Ruotsissa ja Ranskassa ja Saksassa sammuteltu.

Vierailija
88/200 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole huomannut mitään eroa sähkölaskussa. 32m2 yksiö, sähköt Heleniltä edelleen n.14e/2kk. Siirtomaksu Lpr energia n.40e.

Vierailija
89/200 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ole huomannut mitään eroa sähkölaskussa. 32m2 yksiö, sähköt Heleniltä edelleen n.14e/2kk. Siirtomaksu Lpr energia n.40e.

En tiedä esitätkö tyhmää vai oletko trollaamassa? Mutta niillä joilla sähkösopimus menee nyt umpeen, niin hinta muuttuu yli kuusinkertaiseksi.  Talvella jos menee umpeen, niin....en halua edes ajatella. 

Onneksi hallituksella on muutakin mietittävää. Esim. festarikausi.

Vierailija
90/200 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koitan olla kotona mahdollisimman vähän,  jotta sähköä en kuluta, kun kummiskin käytän tietokonetta. Illalla menen sitten kotiin ja nopea lämmitys mikro ruokaa koska muut vie paljon sähköä. En pese pyykkiä kuin kerran kuussa ja siivoan kerran kuussa. Kiitos vaan valtiovalta.

Vierailija
91/200 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eliitti joutuisi puolustamaan omistusasuntojaan, kun erätaitosena työttömänä lähtisin metsään asumaan. En ole käynyt armeijaa, olen nainen.

Vierailija
92/200 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Eihän sitä sähköä tarvi käyttää eikä bensaa - eikä ruokaa syödä...

Vierailija
93/200 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiakulujen nousu osuu pahiten omakotitalossa asuviin. Ja esim sähkölämmitteiset rivitaloasujat. Kerrostalossa sähkön kulutus on varsin kohtuullista, toki se sielläkin maksaa. Mutta, on iso ero laskussa sillä, onko oma sähkönkulutus luokkaa 3000kwh vuodessa vai esim 25000kwh.

Täysin typerää tulla tänne kerskumaan jollain yksiön sähkön kulutuksella, kun monilla ihmisillä on oikeasti vaikeat ajat edessä.

Vierailija
94/200 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuotantomäärät kasvussa? Montakohan propellia ja paneelia joutuu laittaa että saa edes yhden sammutetun ydinvoimalan korvattua ja noitahan näyttää putoilevan kuin kärpäsiä nyt kun Ruotsissa ja Ranskassa ja Saksassa sammuteltu.

Ranskaanhan on rakenteilla uusi ydinvoimala paraikaa. Slovakiaan ja iso Britanniaan myös. Valmistuvat 2020-luvulla, yhteensä ainakin 5 uutta. Ovat huomattavasti suljettuja tehokkaampia.

Vierailija
95/200 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai energian hinta nousee. Mutta se nyt on vaan maailman tilanne nyt se. Olisiko jotenkin parempi antaa toisten raiskata vauvoja ilman seurauksia?

Muuten olen toki samaa mieltä, mutta tuo väittämähän paljastui valheeksi. Sen oli esittänyt Ukrainan ihmisoikeusvaltuutettu vai mikä nyt olikaan titteliltään, ja sai sittemmin potkut.

Valitettavasti sitä vauvojen raiskaamista tapahtuu ihan täällä meillä koto Suomessakin paikallisten toimesta ja ihan ilman sotaa.

Vierailija
96/200 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä koitan olla kotona mahdollisimman vähän,  jotta sähköä en kuluta, kun kummiskin käytän tietokonetta. Illalla menen sitten kotiin ja nopea lämmitys mikro ruokaa koska muut vie paljon sähköä. En pese pyykkiä kuin kerran kuussa ja siivoan kerran kuussa. Kiitos vaan valtiovalta.

Kiitos SDP kokoomus PS vihreät keskusta vasemmisto RKP ja kristillisdemokraatit.

Vierailija
97/200 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uus avuttomien ongelma. Kyllä me maalla asuvat olemme jo viimetalvena ohittaneet sähkökeskuksesta sähköpistokkeen lukijaa ennen ja siitä otamme sähköpattereihin virran. Kesällä käytän sitä myös porealtaani lämmitykseen kun se vie kuukaudessa 800kw.kukaan yhtiössä ei epäile mitään koska luulevat tietenkin että maalla asunnot lämpiävät puilla.

On muuten ohjelma joka laskee lähtevän sähkön ja laskutetun.

Alueen muuntajassa joku mittari? Siitä kulutuspaikkoja poissulkien päädytään koijarin tiluksille?

Vierailija
98/200 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin julkinenhan päätti itselleen muhevat paljankorotukset seuraaviksi viideksi vuodeksi. Sähkön ja muun hinnankorotukset ei koske heitä. Ei 90-luvin lamakaan koskenut julkista sektoria.

Kehtaavat vielä valittaa ja ulista päivästä päivään.

Vierailija
99/200 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siitä vaan sähköä ja muuta energiaa säästämään kotitalouksissa.

Mitä luulette, millaiset sähkölaskut on yrityksillä ja kauppiailla ja kuljetusyrittäjillä polttoainelaskut?

Mitä?

Silti itkette ja valitatte että kun kaikki kallistuu.

Ja että kauppiaat tahallaan nostaa hintoja ja vetävät huikeita voittoja.

Tietenkin sähkön ja muun energian hintojen nousu näkyy hinnoissa, kaikissa hinnoissa.

Myös vuokrissa.

Vierailija
100/200 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eliitti joutuisi puolustamaan omistusasuntojaan, kun erätaitosena työttömänä lähtisin metsään asumaan. En ole käynyt armeijaa, olen nainen.

Heh, sinä toiskätinen housuun paskantaja, joka et ees kauppareissuja saa yksin tehtyä ;DDDDDDDD

Eläkeläisetkin pärjää sinua paremmin. Joten älä sitten ole apua pyytämässä Hönö ;DDDDDDD