Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko ihmisiä, joiden mielestä on epäkohteliasta pitää aurinkolaseja?

Vierailija
09.07.2022 |

Mulla on nimittäin kolme tuttua, joiden mielestä aurinkolasien käyttö auringossa on jotenkin epäkohteliasta tai paheksuttavaa! Mielestäni kyseessä on niin erikoinen juttu, että mietin miten mulla voi olla tuttavapiirissä peräti 3 tällaista tapausta. Onko kukaan muu törmännyt samaan ilmiöön, tai ehkä jopa itse ajattelee näin?

Tutut aurinkolasivastaiset:
1) tätini, nuorekas, fiksu, koulutettu 75 v. Käyttää aurinkolaseja lähinnä ihan etelä -Euroopan reissuilla. Kommentoinut kerran nähtyään minut aurinkolaseja päässä aurinkoisena kesäpäivänä "ai sä vähän filmaat vai onko tyyli ennen kaikkea?" minä: "mitä?" Täti: "no kun pitää käyttää aurinkolaseja!!" minä: "no kun täällä paistaa suoraan silmiin" Täti: "no jos nyt välttämättä sulla kuuluu tyyliin"...!

2) työkaveri, lähentelee kuuttakymppiä. Ollaan mm. oltu yhdessä aurinkoisella terassilla/lounaalla useamman kerran ja kaikkien muiden kaivaessa aurinkolasit päähän, hän säännönmukaisesti vannoo ettei tollaisia laita päähänsä ja epäsuorasti tuonut esiin, että toisten ihmisten kanssa keskustellessa on epäkohteliasta pitää aurinkolaseja. Sitten hän siinä siristelee silmiään, ja kommentoi tyyliin "on tää vähän kyllä hassua teidän kanssa keskustella kun ei silmiäkään nää".

3) Entinen työkaveri 65 v myös tehnyt selväksi, ettei hänellä "ole tarvetta nostaa egoaan käyttämällä aurinkolaseja".

Tunnistatko ilmiön?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielisairaita boomereita

Vierailija
2/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset, jotka pukeutuvat paljastavasti haluavat nähdä mihin ihmiset katsoo. Välillä loukkaantuvat jos katsoo ja välillä siitä, ettei katso ja aina siitä jos on tummat lasit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset, jotka pukeutuvat paljastavasti haluavat nähdä mihin ihmiset katsoo. Välillä loukkaantuvat jos katsoo ja välillä siitä, ettei katso ja aina siitä jos on tummat lasit.

Eiköhän suurin osa käytä aurinkolaseja ihan silmien suojaamiseen ja siksi, että myös tuntuu mukavalta kun ei tarvitse siristellä.

Vierailija
4/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut joskus että jos alat juttelemaan toisen aurinkolasipäisen kanssa niin he nostaa omat lasit ylös että näkee silmät. Itse en kuitenkaan nosta omiani koskaan.

Molemmat sukupuolet harrastaa tuota lasien nostamista.

Vierailija
5/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi monen näen ottavan bussissa aurinkolasit silmiltä vaikka onhan ulos ikkunoista katsoessa ihan yhtä kirkasta kuin olisi siellä ulkonakin!

Pidän siis itse aina bussissakin ellei nyt ala tyyliin satamaan. Usein kaupassakin piipahtaessa kun aurinkolasit on voimakkuuksilla niin ei niitä aina jaksa räpeltää silmälaseihin ja takaisin jos hakee vain pari ostosta tms.

Vierailija
6/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, itse saan päänsäryn siristelystä joten aurinkolasit on silmillä aina kun paistaa ja siis voimakkuuksilla olevat arskat

Vierailija
7/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ulkona paistaa aurinko niin on hyvin ookoo ja suotavaakin. Sisätiloissa lähtökohtaisesti noloa, tähän löytyy tietenkin poikkeuksia.

Vierailija
8/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse.

Otan aina aurinkolasit pois jos juttelen jonkun kanssa ulkona. Haluan katsoa keskustelukumppania silmiin.

Vierailija
9/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä itse.

Otan aina aurinkolasit pois jos juttelen jonkun kanssa ulkona. Haluan katsoa keskustelukumppania silmiin.

Mä en näkisi mitään ellen vaihtaisi silmälaseja päähän ja siinä kohtaa vähän katoaa tuo _aurinko_lasien funktio

Vierailija
10/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä itse.

Kaikki ihmiset ei tykkää pitkästä katsekontaktista. Se voi olla agression merkki monelle jos ei vielä luoteta toisiin.

Vierailija
11/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ulkona paistaa aurinko niin on hyvin ookoo ja suotavaakin. Sisätiloissa lähtökohtaisesti noloa, tähän löytyy tietenkin poikkeuksia.

Itse käyn välillä kaupassa aurinkolasit silmillä, mulla on aurinkolasit voimakkuuksilla ja jos kipaisen vaan ostaa tyyliin jäätelön niin en jaksa vaihtaa laseja

Vierailija
12/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä itse.

Mä ymmärrän tämän esim siinä tilanteessa, jos vaikka yllättäen kaupungilla törmään johonkin tuttuun pitkästä aikaa, vaihdamme muutaman sanan ja sitten jatketaan eri suuntiin. Siinä kohtaa tuntuu luontevalta hetkeksi ottaa lasit pois katsekontaktin vuoksi. Mutta jos pidemmäksi aikaa jäisin rupattelemaan, niin lasit päähän jälkeen.

Ap

Vierailija
13/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän suurin osa käytä aurinkolaseja ihan silmien suojaamiseen ja siksi, että myös tuntuu mukavalta kun ei tarvitse siristellä.

Tottakai käyttää ja siitä sitten pahastutaan. Itse kalastajana käytän aina polaroivia linssejä.

Vierailija
14/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä aurinkolasien käyttämisestä juuri koskaan tai missään, edes eteläisessä Euroopassa. Tuntuu jotenkin tarpeettomalta brassailulta käyttää sellaisia. Mutta voivat muut niitä pitää eli en paheksu. Poikkeus käyttöön kohdallani voi olla joku merimatka, jossa aurinkolasit ovat tarpeen.

Vierailija
15/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä loppuisi keskustelu toisen kanssa auringossa ilman aurinkolaseja kun iskee päänsärky. Puhua voi ne päässä.

Vierailija
16/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta aurikolasit on moukkamaisia. Tietyissä tilanteissa kyllä tarpeellisia.

Vierailija
17/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta aurikolasit on moukkamaisia. Tietyissä tilanteissa kyllä tarpeellisia.

Kerro lisää, miten koet moukkamaisena? Koska silmiä ei näy? Entä jos on aurinkoinen päivä ja muuten pitäisi siristellä silmiä?

Ap

Vierailija
18/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en pidä aurinkolasien käyttämisestä juuri koskaan tai missään, edes eteläisessä Euroopassa. Tuntuu jotenkin tarpeettomalta brassailulta käyttää sellaisia. Mutta voivat muut niitä pitää eli en paheksu. Poikkeus käyttöön kohdallani voi olla joku merimatka, jossa aurinkolasit ovat tarpeen.

Tämä juuri minua kiinnostaa, kun tein aloituksen. Eli missä mielessä aurinkolasit tuntuu brassailulta? Kuitenkin päällimmäinen syy suojata silmiä haitalliselta ja epämukavalta säteilyltä.

Ap

Vierailija
19/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että tuomoset ahdistuis mun seurassa. Pidän aurinkolaseja ympäri vuoden. Kaikkein pahin minulla on myös kotelo vaihtolinssejä.

Ilman laseja silmät vuotaa ja voi iskeä kiva migreeni.

Vierailija
20/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaveri keljuili kun ei halunnut puhua kanssani kun on a-lasit päässä.

Hän keljuili kaikesta muustakin, sisustuksestani, ruokavaliostani, vaatteistani, harrastuksistani, sairauksistani. 

Onpi ex-kaveri nykyään.

Nykyään pakkokin pitää, välttelen kyllä aurinkoa sillä minulla on vakavaan sairauteen lääkitys joka herkistää auringolle. Jos se herkistää ihon niin mikseipä silmiäkin, aurinkovoidetta ei voi silmiin laittaa ja tulee huono olokin kirkkaasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme