Hääpari pyytää ettei lahjoja tuoda, veisittekö silti?
Olemme menossa elokuussa häihin. Hääkutsussa hääpari sanoo, ettei halua lahjoja eikä rahaa. Olemme mieheni kanssa hieman eri linjoilla, miten tuota tulisi tulkita. Mieheni sanoo, että toivetta pitäisi kirjaimellisesti kuunnella eikä viedä häihin lahjaa. Minä taas olen sitä mieltä, että olisi epäkohteliasta ja kiusallista menmä ilman. Ainahan suomalaiset ovat vaatimattomia (vrt. Ei olisi minua varten tarvinnut keittää), mutta kuitenkin lahjaa aina arvostetaan. Emme kai voi mennä häihin tyhjin käsin? Miten te toimisitte?
Kommentit (84)
Jos ei lahjoja haluta niitä ei viedä. Mikään ei oo niin ärsyttävää kuin se, että olet erikseen alleviivannut lahjattomuutta ja silti joku Ritva tuo sen jonkun typerän vaasin tai maljakon, mitä en tarvitse tai halua.
Vierailija kirjoitti:
Ei häät kyseessä, mutta juhlat silti. Mitään ei ois tarvinnu tuoda, josta mainitsin. Toivat silti jotain kuohuvaa, en juo ja kuohuvat seiseet 2-3 vuotta väärin säilytettynä hyllyllä. Kun en juo eikä mulla ole oikeanlaista tilaa säilyttää niitä.
Ne voi heti antaa eteenpäin tai kaataa viemäriin, kuten uskovainen sukulaiseni tekee sellaisille lahjoille.
Meillä oli näin ja vieraat noudattivat sitä kuten oli tarkoituskin. Emme pitäneet juhliamme lahjojen takia vaan halusimme kaikkien nauttivan kuten itsekin nautimme. Oli huippukivat juhlat, joita on ilo muistella :)
Miksi ihmeessä kukaan kuvittelee että lahjoitus hyväntekeväisyyteen olisi hyvä? Jos hääpari sellaisesta tykkäisi, olisi toivonut lahjarahojen ohjaamista hyväntekeväisyyteen.