Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hääpari pyytää ettei lahjoja tuoda, veisittekö silti?

Vierailija
09.07.2022 |

Olemme menossa elokuussa häihin. Hääkutsussa hääpari sanoo, ettei halua lahjoja eikä rahaa. Olemme mieheni kanssa hieman eri linjoilla, miten tuota tulisi tulkita. Mieheni sanoo, että toivetta pitäisi kirjaimellisesti kuunnella eikä viedä häihin lahjaa. Minä taas olen sitä mieltä, että olisi epäkohteliasta ja kiusallista menmä ilman. Ainahan suomalaiset ovat vaatimattomia (vrt. Ei olisi minua varten tarvinnut keittää), mutta kuitenkin lahjaa aina arvostetaan. Emme kai voi mennä häihin tyhjin käsin? Miten te toimisitte?

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tää, vastaan silti.

Mä olin kerran häissä, joissa oli ehdoton toive ei lahjoja.

Yksi tunikaan ja leggareihin pukeutunut täti siellä tomerana jonotti iso paketti sylissään.

Voi sitä myötähäpeän määrää!

Paketissa oli blenderi. Parilla oli jo sellainen, parempi.

Vierailija
42/84 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti varakas hääpari jos ei toivo lahjoja tai rahaa. Ottaisin mukaan kukkakimpun ja kauniin kortin, ehkä jonkun pienen lahjan. Antaisin olla autossa ja katsoisin ovatko muut häävieraat vieneet mitään. Jos eivät niin veisin kotiin itselleni. Jos olisivat niin antaisin hääparille. Mikäli jotkut olisivat antaneet jotain lahjoja ja muut ei niin antaisin kukkakimpun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran sinut on häihin kutsuttu, olette sen verran läheisiä hääparin kanssa, että voitte varmistaa asian heiltä? Tuskin morsian tai sulhanen suuttuu, jos varmistaa, että esim. kortti riittää oikein hyvin. 

Paria tuntematta on vaikea sanoa, onko oikeasti molempien aito mielipide, ettei minkäänlaista lahjaa tarvitse viedä. Tuossa tilanteessa satsaisin siihen onnittelukorttiin. 

Oletteko menossa häihin autolla? Jos, niin jos epäilyttää, niin aina sinne autoon voi varalta pakata lahjan mukaan, jonka voi sitten käydä hakemassa, jos juhlapaikalla käykin ilmi, että pitäisikin olla lahja mukana. Kokemukseni mukaan "ei lahjoja"- porukka on oikeasti sitä mieltä, joskin harvoin rahallekin sanotaan ei.

Vierailija
44/84 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tois8, muuta kuin iloisen mielen.

Vierailija
45/84 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin itsetehdyn kortin tai muuta vastaavaa. Myös auttaminen järjestelyissä voisi tulla kysymykseen. En varsinaista lahjaa.

Vierailija
46/84 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin olisi liian vaikeaa mennä juhliin ilman lahjaa.

Laittaisin varmaan lahjakortin, jossa luvataan viedä pariskunta kylpylään/illalliselle/ mitä tykkäävät tehdä

Lahjakortin laittaisin varmaan heidän postilaatikkoonsa, niin että näkisivät sen vasta häiden jälkeen.

Ettei muille tulisi semmoinen olo, että olisiko kuitenkin pitänyt....

Vierailija
47/84 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin jonkun satasen lahjakortin ja hokisin, ettei se ole lahja, se on lahjaKORTTI

Vierailija
48/84 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsestäkin olisi vähän tympeää mennä ilman mitään. Tällaisessa tapauksessa ehkä joku syötävä (laadukasta suklaata, tryffeleitä, nougaata tms) kortin kanssa. Ei kuitenkaan missään nimessä mitään säilyvää, joka jää nurkkiin pyörimään ja on vain rasite.

Se syötäväkin voi olla rasite.

Vierailija
49/84 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin ihana solisti laulamaan häälahjana ja se riitti. Kukaan ei tuonut muita lahjoja.

Vierailija
50/84 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua henkilökohtaisesti tympäisee ylipäätään tämä juhlimisen krääsäkulttuuri, aina pakko antaa jotain. Niistä korteista ja kukistakin tulee ihan valtava vuori roskaa, hukattuja luonnonvaroja, joita ehkä katsottiin 1 minuutti jos sitäkään. Ei kenelläkään oikeasti ole tiloja säilyttää 20 kukkakimppua missään.

Miksi ei voisi mennä juhlaan vain nauttimaan juhlasta ja muiden seurasta? Mielestäni on epäkohteliasta ja junttia olla noudattamatta selkeästi ilmaistua toivetta. Vähän kuin veisi kossupullon häihin, joiden on erikseen ilmoitettu olevan alkottomat, ja perustelu jotain tyyliin "no kyllähän häissä aina täytyy vähän juoda niin en kehdannut olla selvinpäin".

Vierailija
51/84 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mitä voisin HARKITA vieväni, on lahjakortti kortin väliin laitettuna.

Ja silloin pitäisi olla sellainen, että VARMASTI tiedän tulevan hääparille käyttöön, esim. minulle itselle kelpaisi kirjakaupan tai Alkon lahjakortti.

Vierailija
52/84 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko tosissanne te ajattelette, että "naisen ei on oikeasti kyllä"? Jotenkin käsittämätön ajatus, että vaikka selväsanaisesti kerrotaan, että ei tarvita mitään, niin "eihän se varmaan oikeasti sitä tarkoita", vaikka onhan siinä sulhanenkin sitä sanomassa.

Vierailija
53/84 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsestäkin olisi vähän tympeää mennä ilman mitään. Tällaisessa tapauksessa ehkä joku syötävä (laadukasta suklaata, tryffeleitä, nougaata tms) kortin kanssa. Ei kuitenkaan missään nimessä mitään säilyvää, joka jää nurkkiin pyörimään ja on vain rasite.

Se syötäväkin voi olla rasite.

Meiltä meni eräälle hääparille lahjaksi isohko erä sellaista syötävää, joka käytettiin hääaterian valmistamiseen. Itse kysyivät, olisiko sitä.

Vierailija
54/84 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää väkisinlahjojat on varmaan myös niitä jotka ei edes kahville poikkea ilman "tuliaisia". Ei niitä enää edes huvita kutsua kun aina tulee jotain suklaata tai keksejä(->roskiin) tai turhia koriste-esineitä tai kierrättävät itse joskus saamiaan tarpeettomia "tuliaisia". Kaikki tämä turha roina tuottaa saajalle vain pahaa mieltä.

Vierailija
55/84 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kyllä aika erikoinen hääpari erikoisine toivomuksineen. Ainahan sitä voisi pyytää suutaamaan lahjarahat johonkin kohdennettuun hyväntekeväisyyteen, jos itsellään jo tili täynnä tai kaapit pursuaa roinasta... 

Vierailija
56/84 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kannattaa käydä tutkituttamassa oma päänsä, kun et pysty arvostamaan itseäsi omana itsenäsi ilman alentuvaa lahjanantamista. En to-del-la-kaan veisi lahjaa, jos olisi sanottu, että ei lahjoja eikä rahaa.

En välttämättä veisi muutenkaan, ei kai kukaan mua lahjan takia häihinsä kutsu????????????? Vaan tunnelman yms. Niin ainakin itse suhtaudun ystäviini ja läheisiini.

Vierailija
57/84 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kyllä aika erikoinen hääpari erikoisine toivomuksineen. Ainahan sitä voisi pyytää suutaamaan lahjarahat johonkin kohdennettuun hyväntekeväisyyteen, jos itsellään jo tili täynnä tai kaapit pursuaa roinasta... 

Ja miksi? Miksion ikään kuin *pakko* maksaa, jos on kutsuttuna sinun häihisi? Liittyy mihinkään miten?

Vierailija
58/84 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko viedä kortin jossa lukee että on laittanut rahaa hyväntekeväisyyteen heidän nimissään?

Silkkaa oman hyveellisyyden signalointia, kun kerran toive on ettei lahjoja anneta. Muutenkaan ei toisen nimissä lahjoitella mitään, kun et tiedä mitä toinen haluaa tukea.

Vierailija
59/84 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saattaisin kysyä onko hääparilla joku erityinen hyväntekeväisyyskohde lähellä sydäntä, mihin voisin lahjoittaa lahjan sijaan. Lahjaa en veisi missään muodossaan, vaan kunnioittaisin tätä kaikin tavoin. Viimeinkin hääpari, jolle on tärkeää vieraiden läsnäolo! Tuntisin, että olen todellakin toivottu vieras ja yrittäisin joka tavalla omalta osalta huolehtia häiden hyvästä tunnelmasta. Esimerkiksi voisin ottaa palkattomaksi vapaaksi edeltävän päivän, että olen hyvin levännyt ja jaksan nauttia ja olla 100% läsnä.

Vierailija
60/84 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa mitä voisin HARKITA vieväni, on lahjakortti kortin väliin laitettuna.

Ja silloin pitäisi olla sellainen, että VARMASTI tiedän tulevan hääparille käyttöön, esim. minulle itselle kelpaisi kirjakaupan tai Alkon lahjakortti.

Juu minä taas en käy koskaan Alkossa.

Alkoholi ja siihen liittyvät asiat eivät ole hyvä "persoonaton, kaikille sopiva lahja".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän