n. 200 eurolla saisi kotiin pienoisen aurinkovoimalan
Jos ostaa osat erikseen ja rustaa kasaan. Sallittuahan tämä ei tietenkään ole etenkään rivi/kerrostalossa mutta kukapa niitä valvoo. Alkaako muitakin jo houkuttamaan tällainen nikkarointi nykyisillä sähkönhinnoilla? Aurinkopaneeli vaan ikkunaan ja akkua lataamaan.
Kommentit (293)
Vierailija kirjoitti:
Kehitä itse. Älä sysää rahoja insinöörialoille joissa tienataan jo muutenkin tarpeeksi. Tue sen sijaan vaikka hoitajia ja kääntäjiä.
Hoitajat ja tulkit rahoitetaan veroista.
Tulkkien määrä pitää laittaa nollaan. Ja pH
T. P.o.liitikko
Ei tuollaisia kannata huomioida.
Nää jutut ei liity kyllä aiheeseen mitenkään.
Tämä vaan huonontaa tilannetta.
Yleinen mielipide kun ei ole niitä vastaan, vaikka kovasti muuta toivotte.
Legit -sanasta on tullut lasten suusta kuultuna viime viikkoina yliannostus.
Vierailija kirjoitti: Siis mikä tän ketjun idea nyt oikein on?
Minäkin ihmettelin. Ei puhettakaan pieruista tms normaali keskustelusta täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah!
Mökkimme paikassa jossa joki laskee isompaan vesistöön. Joen virta hyvin rauhaisa, vastavirtaan uidessa virtauksen hädintuskin huomaa.
Tilasimme Kanadasta hitaaseen virtaukseen suunnitellun pienvesivoimalan. Nyt joessa jääkaapin kokoinen vesivoimala ja kaikki sähkömme sanoimme irti!
Asumme käytännössä täällä mökillä, nyt sähkö ilmaista, koko ajan saunomme ja lataamme sähkölaitteitamme!
Olemme ajatelleet että alamme myydä sähköämme latausta kaipaaville, olen jo suunnitellut kyltinkin, voimme polkumyydä halvoilla hinnoilla!
Koko lysti tilauksesta voimalan upotukseen maksoi noin 5000 euroa, voimala on käytetty mutta uudehko.
Tuotto meidän virtausnopeudella 40 000 kW/h vuodessa, voimme tässä käyttää vain pienen osan- jos veisimme voimalan hieman ylävirtaan missä virtaus tuntuu niin tuotto nousisi 60 000 kW/h vuosi- tasolle.
Suomessa ihmeen vähän"Asutte jatkuvasti! Ja lämmitys hoituu tolla?
Epäilen, sillä jos vuosituotto on tuo, niin eihän tolla saa edes peruslämpöä kuin ihan pieneen mökkiin?
Ei helvetti. 40 000 kw vuodessa ei riitä? Missä ja miten itse asut?
Liiku enemmän ja käytä vähemmän alkoholia
Jos oot yhtä hämmentynyt kuin mä, niin ollaan molemmat pihalla.
Siis se sana ei sovi yhtään mun vocabulariin!
Ap:lle sopisi asuinpaikaksi Utsjoki.
eli trollaan