n. 200 eurolla saisi kotiin pienoisen aurinkovoimalan
Jos ostaa osat erikseen ja rustaa kasaan. Sallittuahan tämä ei tietenkään ole etenkään rivi/kerrostalossa mutta kukapa niitä valvoo. Alkaako muitakin jo houkuttamaan tällainen nikkarointi nykyisillä sähkönhinnoilla? Aurinkopaneeli vaan ikkunaan ja akkua lataamaan.
Kommentit (314)
Vierailija kirjoitti:
Kätevä näin talviaikaan. Ei puutu kuin että paistaisi.
Akkua lataa kumminkin 12kk/v
Ei ollut naamakirjaa tiktokkia ym
Vierailija kirjoitti:
Hah!
Mökkimme paikassa jossa joki laskee isompaan vesistöön. Joen virta hyvin rauhaisa, vastavirtaan uidessa virtauksen hädintuskin huomaa.
Tilasimme Kanadasta hitaaseen virtaukseen suunnitellun pienvesivoimalan. Nyt joessa jääkaapin kokoinen vesivoimala ja kaikki sähkömme sanoimme irti!
Asumme käytännössä täällä mökillä, nyt sähkö ilmaista, koko ajan saunomme ja lataamme sähkölaitteitamme!
Olemme ajatelleet että alamme myydä sähköämme latausta kaipaaville, olen jo suunnitellut kyltinkin, voimme polkumyydä halvoilla hinnoilla!
Koko lysti tilauksesta voimalan upotukseen maksoi noin 5000 euroa, voimala on käytetty mutta uudehko.
Tuotto meidän virtausnopeudella 40 000 kW/h vuodessa, voimme tässä käyttää vain pienen osan- jos veisimme voimalan hieman ylävirtaan missä virtaus tuntuu niin tuotto nousisi 60 000 kW/h vuosi- tasolle.
Suomessa ihmeen vähän mainostetaan pienvesivoimaloita, meille idea tuli dokument
Suomessa veden valjastaminen on rikos, eli vesivoimalaa ei saa luvatta rakentaa. Mitä muuta luulitte? Olen itsekin tuota samaa turbiinia miettinyt jokee mökille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin pienen aurinkopaneelin nyt kesää varten ja olen jo ladannut sillä ilmaiseksi puhelimen akun monta kertaa. Mahtaa sähköyhtiöitä ja verottajaa ketuttaa :D Mietin että hankin seuraavaksi pihalle omat kanat ja alan syömään niitä munia niin maajusseja ja verottajaa taas ketuttaa kun jää kaikki verot saamatta :D
Minkä merkkinen?
Oli tuollainen Nitecoren https://kodinkone.com/pieni-aurinkopaneeli/ testivoittaja malli. Saa hyvin päivällä ladattua vara-akut täyteen virtaa ja sitten voi käyttää yölläkin ilmaista sähköä kun ei paista.
Minkälaisia vara-akkuja käytät, montako lataussykliä niiden käyttöikä ja paljonko akuilla hintaa. Ikuisiahan ne ei ole. Tuossa linkissä Nitecoren akku n. 800 euroa ja lataussykliksi luva
Kannattaa osta lifepo4 akku. Lataussyklejä tuhansia. Tai suola-akku l.natriumioniakku.
Käsittämätöntä. Onneksi satuin avaamaan suuni.
Vierailija kirjoitti: Kannattaa osta lifepo4 akku. Lataussyklejä tuhansia. Tai suola-akku l.natriumioniakku.
Lyijyakku ei ole luonteeltaan tulipaloriski. Imee lämmöt massaansa, sylkee hapot lattialle ja siinä se.
Lisäksi sitä voi ladata vaikka 50 asteen pakkasessa.
Mielenkiintoista nähdä, mitä suola-akut tuo. Aika iso jännitteenvaihtelu täyden ja tyhjän välillä eli tarvitsee varmaan eri invertterin.
Lifepo4 akut ei kestä pakkasta. Eikä niitä saa ladata pakkasella. Sähköttömällä mökillä niillä ei tee mitään. Ei käy kaikkeen.
Otsikon oikeinkirjoitusvirheissä on riittävästi inhokkeja.
Vierailija kirjoitti:
Hah!
Mökkimme paikassa jossa joki laskee isompaan vesistöön. Joen virta hyvin rauhaisa, vastavirtaan uidessa virtauksen hädintuskin huomaa.
Tilasimme Kanadasta hitaaseen virtaukseen suunnitellun pienvesivoimalan. Nyt joessa jääkaapin kokoinen vesivoimala ja kaikki sähkömme sanoimme irti!
Asumme käytännössä täällä mökillä, nyt sähkö ilmaista, koko ajan saunomme ja lataamme sähkölaitteitamme!
Olemme ajatelleet että alamme myydä sähköämme latausta kaipaaville, olen jo suunnitellut kyltinkin, voimme polkumyydä halvoilla hinnoilla!
Koko lysti tilauksesta voimalan upotukseen maksoi noin 5000 euroa, voimala on käytetty mutta uudehko.
Tuotto meidän virtausnopeudella 40 000 kW/h vuodessa, voimme tässä käyttää vain pienen osan- jos veisimme voimalan hieman ylävirtaan missä virtaus tuntuu niin tuotto nousisi 60 000 kW/h vuosi- tasolle.
Suomessa ihmeen vähän mainostetaan pienvesivoimaloita, meille idea tuli dokument
Kiinnostaa. Miten talvipakkasilla ?
Olen suunnitellut fuusiogeneraattoria kotini energialähteeksi.
900€ tuli mökille maksamaan paneelisysteemi, sähkölinja 100m päässä mutta ei olisi mitään järkeä ollut liittymää ottaa moninkertaiseen hintaan ja maksaa 40€/kk perusmaksua.