Sukulaistytön kanssa ulkomaille, mielipiteitä kustannusten jakoon
Lupasin lähes täysi-ikäiselle sukulaistytölle matkan syntymäpäivälahjaksi. Maksan luonnollisesti lennot ja majoituksen, mutta mitä mieltä olette muiden kustannusten jakautumisesta? Tytöllä ei ole omia tuloja. Onko kohtuullista edellyttää esimerkiksi omien ruokakustannusten maksaminen?
Kommentit (48)
Jos teini lähtee tyyliin ilman rahaa mukaan, niin miten ihmeessä ostokset onnistuvat? Ihan oleellinen osa omaa matkaani.
Maksat matkat ja pakolliset kulut eli ne ruoat yms. Tyttö voi itse ostaa matkamuistonsa halutessaan.
Itse matkustan kolmen pienen lapseni kanssa Suomessa ja ulkomailla ja pikkusiskoni on usein mukanamme reissuilla (helpottaa esim. lentokentillä oloa). Maksan reissuilla hänelle kaiken eli lennot, hotellit, julkiset kulkuneuvot millä mennään ja ruoat yms. Tuliaisensa ostaa itse.
Lahjaksi kun jotain annetaan, kuten matka niin kyllä silloin lahjanantaja vastaa kustannuksista.
Jos sinulla rahaa riittää, niin laita sitten sitä tuohon reissuun niin paljon kuin ikinä haluat. Minä en tuhlaisi ylimääräistä rahaa näinä aikoina ollenkaan. Omaankin elämiseen menee ihan tarpeeksi ja elinkustannukset vain nousevat koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Täällä mammat silmät kiiluen odottavat sukulaistädin kustantavan koko reissun ruokineen tyttärelleen. En itse ikinä kehtaisi odottaa moista. Totta kai vanhempana laittaisin mukaan rahaa ruokiin.
Näin minäkin äitinä tekisin.
Hieno lahja ap:ltä. Toivottavasti tytön vanhemmat älyävät edes vähän laittaa reissuun itsekin, jos vain suinkin varaa on. Söishän se tyttö kotonakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaisille "Minä tarjoan" -reissuille kuulu lähteä maksajankaan senttejä pihistellen
Entä jos sitä rahaa ei ole liiaksi? Sukulaistäti vaihtoon?
Lykätään tietysti reissua kunnes rahatilanne on parempi.
Entä jos se ei tule olemaan parempi? Joillain kun on pysyvästi pienet tulot? Entä jos sukulaistytön perhe on moninkertaisesti varakkaampi kuin tämä sukulainen?
Tuossa tilanteessa kannattaa antaa lahjoja, joihin on itsellä varaa.
Miksi ap on ylipäätään kutsunut tytön mukaan? Saadakseen matkaseuraa, arvelen minä. Tuskinpa pelkästään hyvää hyvyyttään
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap on ylipäätään kutsunut tytön mukaan? Saadakseen matkaseuraa, arvelen minä. Tuskinpa pelkästään hyvää hyvyyttään
Olen itse ollut jo kahdesti kyseisessä kaupungissa ja matka on kyllä ihan vain siksi, että hän saisi sen kokea. Täydellinen hänen mieltymyksiinsä.
-Ap
En ymmärrä noin kalliita lahjoja.