Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulaistytön kanssa ulkomaille, mielipiteitä kustannusten jakoon

Vierailija
09.07.2022 |

Lupasin lähes täysi-ikäiselle sukulaistytölle matkan syntymäpäivälahjaksi. Maksan luonnollisesti lennot ja majoituksen, mutta mitä mieltä olette muiden kustannusten jakautumisesta? Tytöllä ei ole omia tuloja. Onko kohtuullista edellyttää esimerkiksi omien ruokakustannusten maksaminen?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varminta jäädä kotiin. Mitä teet jos tyttö keksiikin syyttää sua seksuaalisesta ahdistelusta?

Vierailija
22/48 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisille "Minä tarjoan" -reissuille kuulu lähteä maksajankaan senttejä pihistellen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaisille "Minä tarjoan" -reissuille kuulu lähteä maksajankaan senttejä pihistellen

Entä jos sitä rahaa ei ole liiaksi? Sukulaistäti vaihtoon?

Vierailija
24/48 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varminta jäädä kotiin. Mitä teet jos tyttö keksiikin syyttää sua seksuaalisesta ahdistelusta?

😀

Vierailija
25/48 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lykätään tietysti reissua kunnes rahatilanne on parempi.

Vierailija
26/48 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi luvata mitään reissua lainkaan jos rahaa ei liiaksi ole? Vie tyttö paikalliseen museoon ja olette molemmat onnellisia kun sulla ei mene rahaa liiaksi eikä tyttö tiennyt vaihtoehtona olevan puoliksi omakustanteisen ulkomaanmatkan

Vierailija
27/48 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän tuollaiseen matkaan kuulu myös ruoat. Tyttö ostaa itse mahdolliset matkamuistot ja henkilökohtaiset jutut. 

Juuri näin

Vierailija
28/48 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä maksat tässä tilanteessa. Perussafkaa tietenkin, ei mitään viiden ruokalajin illallisia, ellet välttämättä halua sellaisia tarjota.

Runsas aamiainen hotellissa, lounaaksi voi riittää jopa joku kolmioleipä jostain, ja illalla johonkin huokeaan ravintolaan syömään kunnolla. Niitähän riittää, kun menee vähän syrjemmälle syömään.

Näin ette myöskään ole toisen rahojen varassa. Entä jos rahat loppuvatkin kesken, kun kävitte liian kalliissa ravintolassa?

Vierailija
29/48 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kannata luvata mitään reissuja, jos ei ole rahaa liiaksi. Jotain muuta sitten tilalle, jos jotain kuitenkin haluaa tarjota. 

Vierailija
30/48 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, jos minä olisin luvannut sukulaistytölle matkan syntymäpäivälahjaksi ilman tarkempia " yksityiskohtia ja ehtoja" niin maksaisin myös kohtuulliset ruuat ja juomat. Kohtuullisilla tarkoitan norm.aamiainen, lounas, päivällinen, iltapala.

Sanotko minne päin maailmaa olette menossa? Muitakin kustannuksia voi tulla maasta riippuen.

Vierailija
31/48 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matka toteutuu, koska sinä annat sen lahjaksi. Todellakin maksat kaikki ruoat.

Vierailija
32/48 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko jätetään reissu tarjoamatta tai sitten sovitaan kuvioista ennen kuin lyödään mitään lukkoon. Jo lentojen ja majoituksen tarjoaminen on iso ja antelias lahja, joten en usko, että kukaan täyspäinen vanhempi hermostuu, jos täti ehdottaa, että haluaisin viedä tuon teidän tytön matkalle ja laskeskelin että voisin tarjota lennot ja majoitukset, mutta koska budjettini on mitä on, pohdin, pystyisittekö te maksamaan tytön syömiset ja tekemiset. Siitä sen sijaan tulee kurja olo, jos ensin luvataan ja herää kaikenlaisia toiveita ja odotuksia (aika moni taitaa olla sitä mieltä, että jos jonnekin kutsutaan tai jotain luvataan tarjota, oletusarvoisesti tarjoaja maksaa) ja sitten myöhemmin ruvetaan selvittämään, että oikeastaan teidän muiden pitäisikin maksaa asiat a, b ja c.

Vierailija
33/48 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda koko juttu, jos ei ole varaa maksaa kaikkea.

Vierailija
34/48 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lykätään tietysti reissua kunnes rahatilanne on parempi.

Entä jos se ei tule olemaan parempi? Joillain kun on pysyvästi pienet tulot? Entä jos sukulaistytön perhe on moninkertaisesti varakkaampi kuin tämä sukulainen?

Vierailija
35/48 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😀

Ei kuule ole naurun asia. Pilaa helposti aikuisen elämän.

Vierailija
36/48 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matka toteutuu, koska sinä annat sen lahjaksi. Todellakin maksat kaikki ruoat.

Kyseessä on sopimusasia. Ei tuohon mitään sääntöä ole.

Vierailija
37/48 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jäi nyt kertomatta ap:lla että oletko lähdössä matkalle kenties mukaan ja onko matkalle tulossa muitakin? Vai onko kyseessä sukulaistytön täysin oma matka?

Mikäli on teidän kahdenkeskinen loma ja kyseessä esimerkiksi kummilapsi, niin varmaan itse makselisin kyllä kaiken tytön puolesta. Jos taas kyseessä perheloma ja sukulaistyttö tulee extrana mukaan, niin sit voisi pyytää maksamaan vaikka suunnitellut aktiviteetit (museot, huvipuisto, whatever).

Koska kyseessä alaikäinen tyttö, jolla ei ole säännöllisiä tuloja, voisi olla loogista keskustella vanhempien kanssa että miten kustannuksia jaetaan.

Vierailija
38/48 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevät vanhemmat laittaisivat lapselle myös ruokarahaa mukaan. Kyllähän vanhemmat maksaisivat tytön elämisen ilman matkaakin. Mielestäni lennoissa ja hotellissa on jo syntymäpäivälahjaa kerrakseen, mutta jos tytöllä ei ole rahaa, sinä tietenkin huolehdit, ettei hänen nälässä tarvitse olla. 

Vierailija
39/48 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigolot maksaa kaiken. Hyvää lomaa

Vierailija
40/48 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa:

Kyseessä tosiaan läheinen ja rakas tyttö ja lahjalupauksen annoin kieltämättä liian hätäisesti miettimättä asiaa loppuun saakka. Siksi täältä kyselin. Matka toteutuu tietysti, kyseessä on meidän kahden reissu kaupunkiin, mistä tiedän tytön unelmoineen. Nipistelen siis arjesta enemmän jotta voin elämyksen antaa ja lupaukseni pitää. Samoin suunnittelen matkan sellaiseksi, että pystyn kaiken itse kustantamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan