Miehen totaalinen haluttomuus tiskata
Mies oikeasti välttelee viimeiseen asti tiskaamista. Oikeasti ei ole tiskannut tällä viikolla ollenkaan. Nyt piti olla hänen vuoronsa. No mitä tekee mies -lähtee ulkohommiin yhdeksältä illalla..Mitä tehdä, kun toinen systemaattisesti kieltäytyy tekemästä jotain kotityötä? Ei ole mielestäni reilua, että minä olen aina se joka tiskaa. Mies on sitä paitsi lomalla, mutta ihan yhtä vähän tiskaa nytkin kuin arkena.
Kommentit (61)
Tuo johtuu siitä, että olet pirttihirmu, joka syynää miehen tiskauksen tuloksen jälkeenpäin ja nalkuttaa joka asiasta. Mies välttelee riitaa ja koittaa tehdä muita hommia sijaan. Miehesi ei ole pikku apulainen, joka tekee niin kuin sinä määräät.
Mulla oli tuo sama juttu imuroinnin kanssa. "Voitko imuroida?" "Tottakai" ja sitten kun olen päässyt yhden huoneen puoleen väliin, niin eukko on imurin varressa kiinni opastamassa ja tekemässä "paremmin". Lopetinkin imuroinnin 30 v sitten. 5 vuotta jaksoi nalkuttaa, mutta nyt on 25 vuotta imuroinut ihan keskenään natkuttamatta. Ja saa kerralla haluamansa lopputuloksen.
Muuten tosi kiva nainen. Kotitöiden jakaminen ei vain onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Tuo johtuu siitä, että olet pirttihirmu, joka syynää miehen tiskauksen tuloksen jälkeenpäin ja nalkuttaa joka asiasta. Mies välttelee riitaa ja koittaa tehdä muita hommia sijaan. Miehesi ei ole pikku apulainen, joka tekee niin kuin sinä määräät.
Mulla oli tuo sama juttu imuroinnin kanssa. "Voitko imuroida?" "Tottakai" ja sitten kun olen päässyt yhden huoneen puoleen väliin, niin eukko on imurin varressa kiinni opastamassa ja tekemässä "paremmin". Lopetinkin imuroinnin 30 v sitten. 5 vuotta jaksoi nalkuttaa, mutta nyt on 25 vuotta imuroinut ihan keskenään natkuttamatta. Ja saa kerralla haluamansa lopputuloksen.
Heh, sama! :)
"Mukavalitin" selkäkipuja (oikeesti on), kaveri kuittas: Eikös se oo kumma, kun siivouskaapin ohi kävelee, niin sillon selästä nytkähtää :)))
Molempien pitää osallistua kotitöihin yhtä lailla. Niistä laistaminen on jo eroamisen alkua. Toinen katkeroituu ja alkaa vilkuilla muita.
Entä sitten jos saatte lapsia ja mies luistaa vaipanvaihdosta, vaipparoskiksen viemisestä, vessattamisesta, syöttämisestä, ja miljoonasta muusta hommasta, joita kukaan ei varsinaisesti halua tehdä mutta jotka on vaan pakko hoitaa?
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten jos saatte lapsia ja mies luistaa vaipanvaihdosta, vaipparoskiksen viemisestä, vessattamisesta, syöttämisestä, ja miljoonasta muusta hommasta, joita kukaan ei varsinaisesti halua tehdä mutta jotka on vaan pakko hoitaa?
No näillä näkymin ei todellakaan ole mitään lapsia ainakaan tuon miehen kanssa tulossa. Jos ei mene muutu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelit, että syynään lopputuloksen? Itseasiassa se on mies, joka silti kehtaa valittaa minulle, että lasit jäävät muka likaisiksi. Kehtaa valittaa vaikka itse tiskaa hyvä jos kerran viikossa. Ap
Meillä miehelle on sovittu yksi kotityöhomma, joka pitäisi tehdä kerran viikossa. Hän ei tee sitä koskaan, ellen erikseen huomauta, enkä jaksa huomauttaa kuin korkeintaan kerran kuukaudessassa, tai 'nalkutan' miehen mielestä. Kyllä jotkut miehet ovat röyhkeitä. Lisäksi nöin he saavat muutettua mukavan, iloisen vaimon tyytymättömäksi 'nalkuttajaksi', eikä se voi olla kivaa heille itselleenkään.
Ajatella, että tiskaus menee noin tunteisiin, että saattaa tulla avioero sen takia. Tiskaus ei lopu oikeastaan koskaan, aina on tiskattavaa tai koneeseen ja sieltä pois astiat. En itsekään välitä tiskata, muuta kuin isot kulhot, kattilat ja pannut. Eipä ole vuosikymmeniin häirinnyt tiskaus. Joitakin kotitöitä nyt vain on, jotka eivät ole kivoja mutta tehtävä ne on. En tykkää viedä roskapusseja mutta vietävä ne on pois nurkista, joka päivä kävelen 500 metriä roskapöntöille, jos on painavia pusseja, vien autolla. Asun maaseudulla ja roskpönttöjä ei ole joka talolla omaa. Aamulla varhain sopiva kävely tuo on, siltä kannalta sen otan.
laita se ostamaan astianpesukone ja jos ei osta niin vaihda miestä
Eipä tuollaisella tyypillä mitään tee vaihtoon vaan
Aikuiset ihmiset. Hankkikaa tiskikone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tiskaan itse ihan siitä syystä, että mies vain pikaisesti hanan alla harjailee, eikä pese astioista ulkopuolia jne.,
Onko tuollainen "tiskaaminen" alapeukuttajien mielestä ihan ok? Kunhan nyt vähän huuhtaisee?
No ei tietenkään. Mutta tuo sinun syysi tiskata itse, on hölmö. Kyllä lapsikin oppii tiskaamaan, kun opetetaan. Miksi ei sitten mies?
Ei opi, ei halua. Sanoo että jokainen tiskaa tavallaan.
Ja tällä muuten on tiskikone, ei ole ikinä käyttänyt, eikä tiedä toimiiko, eikä sitä näytä saavan kokeilla/käyttää.
Meillä minä en pidä tiskaamisesta, joten mies hoitaa sen ihan täysin. Toki meillä on tiskikone, mutta siis myös se on yksin hänen vastuullaan. Minä hoidan sitten pyykit.
Vierailija kirjoitti:
Eikö joka kämpässä ole nykyisin astianpesukone? Missä murjussa oikein asutte?
Mulla vuokra 1050 euroa Helsingin keskustassa eikä ole astianpesukonetta. Vanhoissa, remppaamattomissa kämpissä ei aina ole uutuuksia
Tämä viruttelijamies nyt tiskaa. Olin laittanut tiskit likoon, ja ehdotin josko hän hoitaisi. Rupesi mesoamaan että mitä minä sitten teen, vai enkö mitään.
Sanoin että ajattelin laittaa ruokaa, kuten aina muutoinkin, on minun hommaani koska hän ei oikein osaa. Siihen tällä kertaa tyytyi.
Huokaus.
Tuntuu että pitäisi kaikki tehdä, eikä hän edes tajua sitä.
Vierailija kirjoitti:
Itse vihaan myös tiskaamista. Asun 2020 valmistuneessa modernissa luhtitalossa, mutta tässä ei ole tiskikonetta. >.<" Yksi kriteereistäni naisille on se, että he tiskaavat (itse imuroin ja luuttuan lattiat). Mutta tämä ei kelpaa! Ehei! Miehen täytyy olla kotiorja, kun samaan aikaan nainen pyörii Instassa. Onneksi olen vapaaehtoisesti sinkku. Never again suominaisen kanssa parisuhteesee... M27
Modernissa talossa ei tiskikonetta? Naurettavaa.
Jokainen pitää oman pesänsä siistinä, miksi nainen tiskaisi sinun kotonasi?
Viimeksi olen käsin tiskannut joskus yläasteen köksäntunnilla.
Kone hoitanut homman ja saa vastedeskin hoitaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse vihaan myös tiskaamista. Asun 2020 valmistuneessa modernissa luhtitalossa, mutta tässä ei ole tiskikonetta. >.<" Yksi kriteereistäni naisille on se, että he tiskaavat (itse imuroin ja luuttuan lattiat). Mutta tämä ei kelpaa! Ehei! Miehen täytyy olla kotiorja, kun samaan aikaan nainen pyörii Instassa. Onneksi olen vapaaehtoisesti sinkku. Never again suominaisen kanssa parisuhteesee... M27
Modernissa talossa ei tiskikonetta? Naurettavaa.
Jokainen pitää oman pesänsä siistinä, miksi nainen tiskaisi sinun kotonasi?
Niin ja imuroida ja luututa tarviikin joka päivä, kuten tiskata.
Minä kyllä tiskaan kolmekin kertaa päivässä. Tosin sitten en tiskaa jos joku laittaa johonkin hiton jääkaapiin oveen vuorolistan ja vaatii sen orjallista seuraamista. Onneksi nämä neuroosit paljastuu jo varhain, niin suhteen tajuaa katkaista alkuunsa.
Nyky keittiöitä ei enää suunnitellakkaan käsin tiskaukseen.