Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen totaalinen haluttomuus tiskata

Vierailija
08.07.2022 |

Mies oikeasti välttelee viimeiseen asti tiskaamista. Oikeasti ei ole tiskannut tällä viikolla ollenkaan. Nyt piti olla hänen vuoronsa. No mitä tekee mies -lähtee ulkohommiin yhdeksältä illalla..Mitä tehdä, kun toinen systemaattisesti kieltäytyy tekemästä jotain kotityötä? Ei ole mielestäni reilua, että minä olen aina se joka tiskaa. Mies on sitä paitsi lomalla, mutta ihan yhtä vähän tiskaa nytkin kuin arkena.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kotityöt kannattaa jakaa selkeästi niin, että toinen hoitaa tietyn asian kokonaan. Tottakai reilusti, ei kumpikaan voi valita pelkkiä kivoja töitä.

Vierailija
22/61 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukapa nyt haluaisi tiskata.

Minä olen tiskannut työksenikin. "Lapset" valittaa jostain niinkin helposta työstä kuin tiskaaminen. M37

Onkin eri asia tehdä jotain työkseen, sillä siitä MAKSETAAN palkkaa. Kyllähän minäkin rahan edestä tiskaisin vaikka joka päivä. Kotona pakon edestä vain sen kerran viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tiskaan itse ihan siitä syystä, että mies vain pikaisesti hanan alla harjailee, eikä pese astioista ulkopuolia jne.,

Onko tuollainen "tiskaaminen" alapeukuttajien mielestä ihan ok? Kunhan nyt vähän huuhtaisee?

Vierailija
24/61 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tiskaan itse ihan siitä syystä, että mies vain pikaisesti hanan alla harjailee, eikä pese astioista ulkopuolia jne.,

Onko tuollainen "tiskaaminen" alapeukuttajien mielestä ihan ok? Kunhan nyt vähän huuhtaisee?

No ei tietenkään. Mutta tuo sinun syysi tiskata itse, on hölmö. Kyllä lapsikin oppii tiskaamaan, kun opetetaan. Miksi ei sitten mies?

Vierailija
25/61 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostakee astianpesukone.

Mielessä onkin ollut. Tosin en tiedä asummeko tässä asunnossa miten pitkään, joten konetta ei nyt kannata hankkia. Sitä paitsi edellisessä asunnossamme oli tiskikone ja yhtä vähän mies sitä täytti ja tyhjensi.Ap

Koko sen seurusteluajan, jota toivottavasti kesti pitempään kuin vuoden, mies piti oman asuntonsa siistinä, tiskasi astiansa ja hoiti muutenkin kotityöt, mutta nyt yhtäkkiä puhtaudella ja siisteydellä ei enää olekaan hänelle merkitystä?

Vierailija
26/61 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö joka kämpässä ole nykyisin astianpesukone? Missä murjussa oikein asutte?

Esimerkiksi meillä ei ole astianpesukonetta. Käsin tiskaa paljon nopeammin ja taloudessa asuu vain 2 ihmistä, joten tiskiäkään ei paljon tule. Emmekä asu missään murjussa.

Silloinpa ei kannata valittaa tiskeistä. Oma valinta.

Vierailija
27/61 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kysymys kuin ap:lle:

Seurusteluaikananne mies tiskasi astiat huolella ja kun olitte hänen luonaan, ne olivat aina puhtaita sisä- ja ulkopuolelta, mutta nyt tilanne on yhtäkkiä muuttunut?

(Inhoan itsekin tiskaamista ja tuo olisi itse asiassa hyvä idea saada mies tiskaamaan, että alkaisin itse hoitaa käsitiskit niin huolimattomasti, että hän ottaisi ne kokonaan hoitaakseen.)

Vierailija
28/61 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hyväksy tiskaamattomuutta. Keskustelkaa asiasta. On se kumma että aina miehet yrittää vältellä vastuita.

Vierailija
29/61 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään. Mutta tuo sinun syysi tiskata itse, on hölmö. Kyllä lapsikin oppii tiskaamaan, kun opetetaan. Miksi ei sitten mies?

Syntyykö miehet nykyään valmiina? Ennen oli ensiksi vauva, lapsi...

Vierailija
30/61 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syntyykö miehet nykyään valmiina? Ennen oli ensiksi vauva, lapsi...

Miten tää mihinkään liittyy?

Vierailija
31/61 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän täytyy pitää palaveri. Mitä kotitöitä on olemassa (myös esim auton roplaamiset lasketaan ja tiskaus ja kurahousujen kuivatus). Mitä kumpikin mielellään tekee. Mitkä on inhokkeja ja miten ne jaetaan reilusti.

Nyt täytyy vain nostaa kissa pöydälle. Rauhallisesti.

Vierailija
32/61 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av ei koskaan petä.

Mies ei koskaan tiskaa ku ei tykkää -> ratkaisu on tietenkin tiskikone.

Vierailija
33/61 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha valittaa jos mies kerran tekee kotihommia ja vielä tähänkin aikaan pihalla. Tiskaat astiat jossa menee noin 15min tai hakitte tiskikoneen. Nekin on aika yleisiä nykyään, myös Porvoossa.

Joo mies tekee tasan ne hommat Mistä tykkää. Ei esim. vie koskaan biojätettä, koska ei tykkää siitäkään. Ei ole mielestäni reilua, että toinen voi valita mieleisensä työt ja tekee vain ne. Teen minäkin hommia mistä en tykkää. Ap

Oleellista on että kumpainenkin tekee suunnilleen yhtäpaljon, ettei kummankaan kuorma kasva liian suureksi. Kuulostaa siltä että teillä mies kyllä tekee vähintään sen minkä sinäkin, todennäkäisesti enemmänkin. Mutta sinä haluaisit että tietyt hommat tehtäisiin puoliksi (ja vain tietyt joista et itsekkään erityisesti välitä). Parempi kun vaan teet tuollaiset pikkuhommat, kun mies kuitenkin on muuten ahkera.

Vierailija
34/61 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerta olette kohta siitä pois muuttamassa, muuttakaa saman tien eri osoitteisiin, jolloin kumpikin saa tiskata omat astiansa, tai olla tiskaamatta.

Vierailija
35/61 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei opi, ei halua. Sanoo että jokainen tiskaa tavallaan.

Vierailija
36/61 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sitten tiskikoneen tyhjentää? Veikkaan ap.

Anna sille likainen lautanen ruokapöytään kun syötte jotain hyvää.

Vierailija
37/61 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöytätiskikone. Monella on mökillä

Vierailija
38/61 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurusteluaikananne mies tiskasi astiat huolella ja kun olitte hänen luonaan, ne olivat aina puhtaita sisä- ja ulkopuolelta, mutta nyt tilanne on yhtäkkiä muuttunut?

(Inhoan itsekin tiskaamista ja tuo olisi itse asiassa hyvä idea saada mies tiskaamaan, että alkaisin itse hoitaa käsitiskit niin huolimattomasti, että hän ottaisi ne kokonaan hoitaakseen.)

Ei ole muuttunut, noin kai hän on aina hutaissut. Seurusteluaikaa kai tässä eletäänkin vielä.

Vierailija
39/61 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole muuttunut, noin kai hän on aina hutaissut. Seurusteluaikaa kai tässä eletäänkin vielä.

No mutta silloinhan on juuri oikea aika vetää johtopäätökset siitä, haluaako kyseiseen ihmiseen sitoutua (avo/avioliitto).

Vierailija
40/61 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vihaan myös tiskaamista. Asun 2020 valmistuneessa modernissa luhtitalossa, mutta tässä ei ole tiskikonetta. >.<" Yksi kriteereistäni naisille on se, että he tiskaavat (itse imuroin ja luuttuan lattiat). Mutta tämä ei kelpaa! Ehei! Miehen täytyy olla kotiorja, kun samaan aikaan nainen pyörii Instassa. Onneksi olen vapaaehtoisesti sinkku. Never again suominaisen kanssa parisuhteesee... M27