Missä kokoaikaisissa ammateissa on kk-palkka alle 1800€?
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartijalla nyt ainakin.
Niin millä viikkotuntimäärällä palkka jää muka alle 1800 brutto?
Kokoaikatyöstä tässä ketjussa puhutaan. Kokoaikatyön viikkotuntimäärä on yli 30. Vai olikohan se raja 35, en tarkkaan muista.
t. eri
Vartijan kk-keskipalkka brutto lähemmäs 3 tonnia, että älähän puhu p#skaa.
Taas yksi lapsi, joka ei ymmärrä, ettei kaikki alalla tienaa sitä keskipalkkaa. Keskipalkka on keskiarvo eri palkoista. Minipalkka on sitten se, jonka jokainen tessiin kuuluva vähintään tienaa. Että älähän väittele, kun edes alkeiden tasolla termit eivät ole hallussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjastoapulainen. Palkka 1873 e/kk. Työtunnit 37,5 h/viikko. Vero% vain 11, mutta eläke-, työttömyysturva jne maksut vähentävät verojen kanssa yhteensä miltei 22% palkasta. Eipä tilipäivänä juuri naurata.
Itse tein samoja hommia liki kaksi vuotta ja palkka riitti nuukalle sinkkumiehelle ja työ oli suht kevyttä.
Tuolla palkalla pärjääminen riippuu varmaan asuinpaikkakunnasta. Itselläni n 1400 e nettopalkasta menee noin 700 e vuokraan. Lisäksi työmatkakustannukset. Mitään tukia en saa, koska juuri sopivasti tulorajat estävät esim. asumistuen.
En tiedä, millaisessa kirjastossa sinkkumies on ollut töissä, mutta tässä tapauksessa palautuksia on hyllytettävänä 600-800 nidettä/päivä. Lisäksi aspavuoro. Ei ihan kevyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitoala. Olen lähihoitaja, päivätöissä.
Älä valehtele. Tilastokeskuksen mukaan vuonna 2019 lähihoitajien keskipalkka oli 2770 e/kk.
Kultapieni. Keskipalkka ei tarkoita sitä, että kaikki alalla työskentelevät saavat sen. Keskipalkka on palkkojen KESKIARVO. Joku voi tienata 3000€/kk ja joku toinen sitten tienaa 1500€. Ja kaikkea siltä väliltä. Keskipalkkaan vaikuttaa huomattavasti se, että moni alalla tekee vuorotyötä. Päivätyössä luonnollisesti palkkataso on matalampi, koska ei ole ilta yms. lisiä.
Mutta edes hoitoalalla ei kukaan tienaa bruttona täysillä tunneilla alle 1800e. Tämä on fakta. Tai sitten työnantaja huijaa huolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karjanhoitaja, postinjakaja, myyjät, apupoika kirjapainossa, aspa, keittäjä, päiväkoti, armeijan lähtötaso santsari, kirjasto?
Aspa? Olen asiakaspalvelussa ja bruttona saan 2500 €. Enemmän pitää saada tulevaisuudessa, joten vaihdan alaa.
Aspa on TODELLA laaja kattaus erilaisia töitä. Luonnollisesti myös palkkahaarukka on silloin laaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karjanhoitaja, postinjakaja, myyjät, apupoika kirjapainossa, aspa, keittäjä, päiväkoti, armeijan lähtötaso santsari, kirjasto?
Aspa? Olen asiakaspalvelussa ja bruttona saan 2500 €. Enemmän pitää saada tulevaisuudessa, joten vaihdan alaa.
Tarkoitin ehkä vahtimestaria. Kaveri on koulussa ja kummoinen liksa.
Lentokentälle haetaan turvatarkastajia ja palkka noin 1800 euroa kk.
Vierailija kirjoitti:
Monet kirjottaa tänne ihan puutaheinää tai sitten on menny brutto ja netto sekaisin.
Aika monella vaikeuksia erottaa keskipalkka ja minimipalkka toisistaan. Siksi syntyy kuvitelma, että tietyillä aloilla olisi kaikilla suurempi palkkataso kuin todellisuudessa onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka tyhmä pitää ihmisen olla että menee alle 1800€ täyttä päivää tekemään.
Paljon fiksumpaa se on kuin tuo mitä sinä harrastat. Saman lauseen spämmääminen ei ole edes trollaus mielessä fiksua.
Suomessa ei kannata mennä nykyään töihin edes alle 2000€ täyttä päivää tekemään,Vaatikaa ihmiset parempaa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele. Tilastokeskuksen mukaan vuonna 2019 lähihoitajien keskipalkka oli 2770 e/kk.
Kultapieni. Keskipalkka ei tarkoita sitä, että kaikki alalla työskentelevät saavat sen. Keskipalkka on palkkojen KESKIARVO. Joku voi tienata 3000€/kk ja joku toinen sitten tienaa 1500€. Ja kaikkea siltä väliltä. Keskipalkkaan vaikuttaa huomattavasti se, että moni alalla tekee vuorotyötä. Päivätyössä luonnollisesti palkkataso on matalampi, koska ei ole ilta yms. lisiä.
Mutta edes hoitoalalla ei kukaan tienaa bruttona täysillä tunneilla alle 1800e. Tämä on fakta. Tai sitten työnantaja huijaa huolella.
Niinkö? Laskepa paljonko on 11*40*4. Ensin siis tuntipalkka, sitten viikkotunnit ja viimeisenä viikkojen määrä. Ja tuo 11€/tunti on vielä suhteellisen hyvä palkka esim. henkilökohtaiselle avustajalle, joka on yksi hoitoalan työtehtävistä. Hoiva-avustajallakaan ei liene tunti palkka kymppiä enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää paikkaansa.
Jos otetaan esim. varhaiskasvatus, niin sielläkin "pelkät" avustajat tienaavat lähtönä tuon 1800€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei? Henkilökohtaisen avustajan tuntipalkka on järjestäen alle 10€/tunti. Ainakin minun lyhyellä matematiikallani silloin kuukausipalkkakin on reippaasti alle 1800€, jos mitään lisiä ei tule. Korjaa jos olen laskenut väärin ja 40*10 onkin yhtäkkiä paljon enemmän kuin 400.
Vierailija kirjoitti:
Vartijalla nyt ainakin.
Jos harjoittelijan palkkaa ei lasketa on alin taso 1785e kk. Toisaalta taas esim minä tienaan bruttona 3t eli hajonta on aika suurta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjastoapulainen. Palkka 1873 e/kk. Työtunnit 37,5 h/viikko. Vero% vain 11, mutta eläke-, työttömyysturva jne maksut vähentävät verojen kanssa yhteensä miltei 22% palkasta. Eipä tilipäivänä juuri naurata.
Eikös nuo eläke-, työttömyys ja muut "lisä"maksut ole jotain 8.15%?
Kirkollisvero on vapaaehtoista, joten sitä ei tietenkään lasketa mukaan.
Eli yhteensä olisi n. 19% toi veroprosentti.
Yli 58-vuotiailla on korotettu eläketurvamaksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartijalla nyt ainakin.
Kokoaikatyöstä tässä ketjussa puhutaan. Kokoaikatyön viikkotuntimäärä on yli 30. Vai olikohan se raja 35, en tarkkaan muista.
t. eri
Taas yksi lapsi, joka ei ymmärrä, ettei kaikki alalla tienaa sitä keskipalkkaa. Keskipalkka on keskiarvo eri palkoista. Minipalkka on sitten se, jonka jokainen tessiin kuuluva vähintään tienaa. Että älähän väittele, kun edes alkeiden tasolla termit eivät ole hallussa.
Älä sinä puhu noin alentuvaan sävyyn aikuisille ihmisille.
Kyllä varmaan jokainen ymmärtää, että hajontaa palkoissa saman alan sisällä on, mutta eiköhän ap aloituksessa ole hakenut aloja, joissa yleisesti tienataan alle 1800 eikä tässä etsitä yksittäistapauksia, jotka tienaavat huomattavasti vähemmän kuin alansa keskiarvon.
-eri-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää paikkaansa.
Jos otetaan esim. varhaiskasvatus, niin sielläkin "pelkät" avustajat tienaavat lähtönä tuon 1800€
Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Henkilökohtainen avustaja on 1700 euroa kuukaudessa
Lähde: Te-toimiston sivusto
Mietipä mitä on pienimmät palkat, jos KESKIMÄÄRÄINEN kuukausipalkka on 1700€. Voin kertoa, että ei ainakaan yli 1800€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei? Henkilökohtaisen avustajan tuntipalkka on järjestäen alle 10€/tunti. Ainakin minun lyhyellä matematiikallani silloin kuukausipalkkakin on reippaasti alle 1800€, jos mitään lisiä ei tule. Korjaa jos olen laskenut väärin ja 40*10 onkin yhtäkkiä paljon enemmän kuin 400.
Henkilökohtaisilla avustajilla ei lähtökohtaisesti ole mitään hoitoalan koulutusta. Tai siis toki voi olla, mutta työhön voi hakeutua ns. kuka vaan. En laskisi työtä hoitoalan työksi vaan pikemminkin avustavaksi hoivatyöksi tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartijalla nyt ainakin.
t. eri
Älä sinä puhu noin alentuvaan sävyyn aikuisille ihmisille.
Kyllä varmaan jokainen ymmärtää, että hajontaa palkoissa saman alan sisällä on, mutta eiköhän ap aloituksessa ole hakenut aloja, joissa yleisesti tienataan alle 1800 eikä tässä etsitä yksittäistapauksia, jotka tienaavat huomattavasti vähemmän kuin alansa keskiarvon.
-eri-
Arvaa mitä? Minipalkkakin on ihan yleisesti tienattu summa, ei mikään yksittäistapaus.
No menee vähän yli mutta 2059€, lähihoitaja, yksityinen, ei mitään lisiä vielä ja päivätyö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisilla avustajilla ei lähtökohtaisesti ole mitään hoitoalan koulutusta. Tai siis toki voi olla, mutta työhön voi hakeutua ns. kuka vaan. En laskisi työtä hoitoalan työksi vaan pikemminkin avustavaksi hoivatyöksi tms.
No sehän ei sinun laskuistasi ole kiinni, mihin mikäkin työ luokitellaan. Henkilökohtainen avustaja kokopäivätyössä tekee aika tarkalleen samoja hommia kuin lähihoitaja palvelutalossa. Eli on "vähän" muutakin kuin avustavaa hoivatyötä. Niin, ja henkilökohtaisen avustajan töitä tekevät myös lähihoitajat.
Keittiöalalla varmaan lähes joka ammatissa. Riippuu toki monesta tekijästä ja monilla on tietysti isompikin palkka.