Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihminen ei synny homoksi / lesboksi - se on ominaisuus, johon kasvetaan.

Vierailija
19.08.2008 |

Et tiedä, mistä puhut, joten pidä pääsi kiinni. Sammakoita tippuu liikaa.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siitä ihan varma.

(Tottakai homot ja lesbot itse ovat eri mieltä - eihän kukaan tahdo katsoa kehittämiensä puolustusmekanismien eli defenssien taakse.)

Vierailija
2/62 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyennyt todistamaan. Olet kohta miljonääri!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisitkin oikeassa niin mitä sitten?

Vierailija
4/62 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en tiedä. Se, mikä minua häiritsee on se olettamus, että homot ovat suurin piirtein syntymästään asti tietäneet olevansa homoja, mutta samalla väittävät, että heterot ovat epävarmoja omasta seksuaalisuudestaan. Outoa...

Vierailija
5/62 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en tiedä. Se, mikä minua häiritsee on se olettamus, että homot ovat suurin piirtein syntymästään asti tietäneet olevansa homoja, mutta samalla väittävät, että heterot ovat epävarmoja omasta seksuaalisuudestaan. Outoa...

Ja noista ap:n "defensseistä", mä olen käynyt läpi kaksi vuotta psykoterapiaa jossa varmaan kaikki defenssit paljastuvat, ja kyllä siltikin väitän syntyneeni tällaiseksi kuin olen. (terapia ei ollut lesbouteni takia)

Vierailija
6/62 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa seksuaalisesta suuntautumisesta johtuu lapsen OMISTA kokemuksista seksuaalisen kehitykseen liittyvän ymmärryksen eri vaiheissa. Perimän ja vanhempien kasvatuksen osuus on hyvin pieni. Tutkimusta tehtiin identtisten kaksosten parissa. En vain muista, mistä luin...

Vierailija
7/62 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänhetkisen tietämyksen valossa ihmisen seksuaalisuus on läpi elämän kehittyvä asia. Mikä ei sulje pois sitä, että monet synnynnäiset asiat vaikuttavat siihen millaiseksi seksuaalisuus muotoutuu.

Vierailija
8/62 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä etsitty todisteita siitä, että toiset syntyvät homoseksuaaleiksi esim. että miehillä aivojen rakenne on jotenkin naisellinen ja naisilla miehinen. Ja sitten sukupuoliin vetoisikin "virheellisesti" sen oman ja saman sukupuolen feromonit.

Vierailija
9/62 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden ja lapsuudenaikaiset ympäristötekijät muokkaa ihmisen kehitystä, muun muassa hormonitoimintaa ja aivoja, ja epigenetiikallakin voi olla jotain sanottavaa asiaan. Toisaalta sitten erilaiset synnynnäiset ynnä muut tekijät muokkaa sitä millaiseksi lapsen kokemusmaailma muodostuu niin että syy-yhteydet ei välttämättä ole ihan selkeästi yksisuuntaiset.

Vierailija
10/62 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen kehitys jompaan kumpaan seksuaalisuuden suuntaan on varmasti hienovarainen, ja vuosia vievä prosessi - siihen todellakin vaikuttaa ne ihmisen omat kokemukset (ei siis esimerkiksi yksiselitteisesti tietynlainen vanhemmuus tms.)

Esimerkiksi pojan kehittymiseen homoksi saattaa vaikuttaa lapsuudessa saatu liian vähäiseksi jäänyt myönteinen side omaan sukupuoleen - eli mieheen / isään / muihin poikiin. Homous voi siis olla eräänlaista "miehisen" (miesten välisen) suhteen ja yhteyden kaipuuta - eroottinen puoli tulee vasta toissijaisena.

Naisella lesbous saattaa olla naisen sylin kaipuuta, joskin seksuaalisin piirtein.

Miksi tätä ei tunnusteta? Miksi se on ikäänkuin "helpompaa" mieltää synnynnäiseksi ominaisuudeksi?

Ap.

Vierailija
11/62 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vähänkään siihen viittaavat jutut tietynikäisten poikien parissa kauhistus.

monissa perheissä aiheuttavat sen, että isäsuhde jää kylmäksi ja etäiseksi?

Vierailija
12/62 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

monissa perheissä aiheuttavat sen, että isäsuhde jää kylmäksi ja etäiseksi?

Esimerkiksi pojan kehittymiseen homoksi saattaa vaikuttaa lapsuudessa saatu liian vähäiseksi jäänyt myönteinen side omaan sukupuoleen - eli mieheen / isään / muihin poikiin. Homous voi siis olla eräänlaista "miehisen" (miesten välisen) suhteen ja yhteyden kaipuuta - eroottinen puoli tulee vasta toissijaisena.

Ap.

Vierailija
13/62 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan pitäisi puhua ihmisseksuaalista ihmisestä ;-).

Vierailija
14/62 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole pahemmin löydetty mitään mikä tukisi sinun teoriaasi.

Ketään ei kiinnosta epätieteellinen Aslan-saarnauksesi.

Vierailija
15/62 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siitä luovuttiin kun havaittiin, ettei todistusaineisto oikein tue sitä.

Naisella lesbous saattaa olla naisen sylin kaipuuta, joskin seksuaalisin piirtein.

Miksi tätä ei tunnusteta? Miksi se on ikäänkuin "helpompaa" mieltää synnynnäiseksi ominaisuudeksi?

Ap.

Vierailija
16/62 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääasia, että ihmiset ovat onnellisia

Vierailija
17/62 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, mutta en oikein usko siihen.

Jokainen ihminen käy läpi kasvussaan vaiheita, joissa osoitetaan kiinnostusta samaa sukupuolta kohtaan (seksuaalisuus kokonaisvaltaisesti vasta ihmisessä kehittyy) ja myöskin eri sukupuolta kohtaan - heteroperheessä ollen niin, että äiti ja isä (+ muut läheiset sukulaiset ym.) edustavat lapselle miehen ja naisen mallia.

Minä uskon siis siihen, että ihminen on syntyessää ja pienenä lapsena eräänlainen tabula rasa eli tyhjä taulu tämän asian suhteen - seksuaalisuus kehittyy vasta myöhempinä vuosina.

Toki normaaliin lapsen kehitykseenkin kuuluu tiettyä kapinaa omia vanhempia vastaan.

Ap.

Vierailija
18/62 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sitten? Heterous olisi sitten vissiin kans naisilla isän kaipuuta ja miehillä äidin kaipuuta, mutta mitä siitäkään sitten?

Vierailija
19/62 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään homogeeniä tms.

Ap.

(Tämä siis mm. Hardcore Zenille)

Vierailija
20/62 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, mutta en oikein usko siihen.