Raskauspahoinvointi ja mitä voin vaatia mieheltä?
Eli minua etoo tällä hetkellä pahasti tiettyjen ruokien hajut... esim. paistettu jauheliha, kana. Mies kokkailee näitä. Tähän asti olen vain sinnitellyt pyytämällä avaamaan ikkunoita ja yrittämällä saada ilmaa vaihtumaan, mutta ei se pahemmin auta... Onko teistä kohtuutonta pyytää miestä tekemään jotain muuta ruokaa kunnes tämä menee ohi?
Kommentit (8)
Lisäksi se lemu viipyy useamman tunnin sisällä =( Olen vähän vihjaillut miehelle tästä, mutta ei se taida itsenäisesti ottaa vihjeestä vaarin. Mietin vain, että pitääkö mies mua ihan kohtuuttomana (se ei osaa tehdä montaa eri ruokaa ja syö lähes aina näitä mitkä aiheuttaa mulle pahoinvointia). ap
ap:
...Olen vähän vihjaillut miehelle tästä, mutta ei se taida itsenäisesti ottaa vihjeestä vaarin... ap
vai onko teillä omat safkat kummallakin
Jos ei miehesi tule täälläisessa olemattomassa jutussa vastaan niin jo on kumma. Sano suoraan että nyt syödään jotain muuta! Tuskin miehesikään haluaa tuottaa sinulle lapsensa tulevalle äidille yhtääään lisää huonoa oloa!
Hän voi päivän aikana töissä /opiskeluissa syödä näitä ruokia jos niihin palava himo on ja syödä illalla kotona jotain muuta. Tsemppiä sinulle raskauteen ja onneksi suurimalla osalla pahoinvointi helpottaa ajan mittaan! :)
Nana 22rv
Minä vaadin että meillä mies hoitaa vessan pesun koko alku raskauden ajan :)
Mies suostui ja ymmärsi hyvin asian.
Jos vain nuo kaksi, niin ei kai se liikaa ole pyydetty, mutta et sinä mieheltä kaikkia ruokia voi kieltää :-)
eikä se mene kaikilta ohi kuin vasta synnytyksessä. Aika iso vaatimus olisi sekin, ettei puoliso saisi syödä mitään, mistä lähtee hajuja koko sinä aikana.
Raskauspahoinvoinnin kanssa on vaan elettävä
yhteinen lapsihan se oli, joten miksi miehen ei tarvitsisi nähdä pienintäkään vaivaa tai kokea mitään harmia raskaudesta.. naiselle se yhdeksänkuukautta on kuitenkin aika tiukka koetus niin ei kait se liikaa ole jos pyytää että söisi vähän vähemmän haisevia ruokia.. mulla myös kana oli kaikkein pahin.. ei mies sitä kokenut mitenkään kamalana, kait se pahempaa olisi ollut 60neliön asunnossa jos oisin oksentanut melkee korvan juuressa kun syö.