Mies aikoo tilata 2000 litraa bensaa säiliöön pihalle
Sanoo, että syksyllä bensa maksaa 4-5 euroa litra. Onko muut hamstranneet?
Kommentit (37)
Tarpeelliista olisi, mutta turvallisuussyistä ei ole mahdollista, siinä onnettomuuden sattuessa palaisivat viereisetkin talos, eikä vakuutus sellaista korvaa, kiellettyä on.
Bensa ei kestä säilytystä. Siitä haihtuu herkimmin syttyvät osat eikä vanhalla bensalla koneet käynnisty. Vaatii erittäin hyvän säiliön muutoin. Ei kannata itse hamstrailla bensaa.
Kysy siltä mieheltäsi
- miten aikoo suojata ettei varkaat vie sitä bensaa?
-miten suojelee ympäristöä ja varmistaa ettei bensaa päädy luontoon esim vuodon seurauksena?
- onko katsonut mitä ympärsitönsuojeluun ja turvallisuuteen liittyvät lait sanovat tuollaisesta?
Vierailija kirjoitti:
Bensa ei kestä säilytystä. Siitä haihtuu herkimmin syttyvät osat eikä vanhalla bensalla koneet käynnisty. Vaatii erittäin hyvän säiliön muutoin. Ei kannata itse hamstrailla bensaa.
Tuskin se kerkeäisi vanhanemaan ennenkuin varkaat olisi tyhjentäneet säiliön.
Eikö mistään voi ostaa tankkausoikeuksia? Vähän niin kuin futuureja?
Oli meilläkin ennen tommoinen pihassa tosin siinä oli traktorissa käytettävää ainetta.
Kerrotko osoitteen niin tulen tarkastamaan säiliön kunnon?
Hohhoijaa...
Ei aio, ei tilaa. Mene kakara ulos leikkimään.
Aika monella on polttoainetta säilössä pihalla joten en nyt tiedä mitä erikoista tuossa olisi.
Joo säännöstely alkaa. Ruokapulaa tulee. Näin meidän yhteiskuntaa hyvin hoidetaan.
Siihen on säädökset,montako litraa saa säilyttää kodin yhteydessä ja montako ulkovarastossa.
Vaarallisten kemikaalien varastointia koskevan asetuksen mukaan bensiiniä saa säilyttää yhden asuintalon yhteydessä enintään 25 litran verran. Erillisessä ajoneuvosuojassa bensaa saa säilyttää kotitarpeita varten 60 litraa. Vaikeammin syttyvää dieselöljyä saa tallissa säilyttää 200 litran verran.
On ok kunhan muistat ilmoittaa verottajalle paljonko saitte hyötyä tuosta.
Se hyödyn osuus on nimittäin saantivoittoa josta on maksettava verot.
LHK KIrjanpitäjä
Pihalla oikeanlaisessa säiliössä saat säilyttää niin paljon kuin haluat.
Vierailija kirjoitti:
Siihen on säädökset,montako litraa saa säilyttää kodin yhteydessä ja montako ulkovarastossa.
Vaarallisten kemikaalien varastointia koskevan asetuksen mukaan bensiiniä saa säilyttää yhden asuintalon yhteydessä enintään 25 litran verran. Erillisessä ajoneuvosuojassa bensaa saa säilyttää kotitarpeita varten 60 litraa. Vaikeammin syttyvää dieselöljyä saa tallissa säilyttää 200 litran verran.
Ei kuule kiinnosta kettuakaan mitkään Säädökset 😀
Jos valtio on paha kansalaisilleen, olen minä paha valtiolle 😊
Meillä tuo määrä riittäisi 2-3 vuodeksi. Ei bensiini säily niin kauan hyvänä. Osa moottoreista alkaa ongelmoimaan jo puoli vuotta vanhasta bensasta.
Vierailija kirjoitti:
On ok kunhan muistat ilmoittaa verottajalle paljonko saitte hyötyä tuosta.
Se hyödyn osuus on nimittäin saantivoittoa josta on maksettava verot.LHK KIrjanpitäjä
Saantivoitto...heh.
Ei ole kuin tankillinen (60 l) kolmessa jerrykannussa (á 20 l) erillisessä ajoneuvosuojassa. Jos tulee kiire lähteä ja tankki on tyhjä niin eipähän jää siitä kiinni.
Taitaa olla rikoslain mukaan rangaistava teko. Mutta pitäisi kyllä tehdä itse sama temppu