Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Improvisaatio musiikissa

Vierailija
08.07.2022 |

Hei! Minkälaisesta improvisaatiosta tykkäätte? Laittakaa linkkejä.

Kommentit (424)

Vierailija
281/424 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattilaiset totesivat lopullisesti ja yleisellä tasolla, että Seraa parempaa improvisaatiorumpalia ei ole olemassa. Seran suvereeni tekniikka kaikilla soiton osa-alueilla on lyömätön. Siksi Seraa kutsutaan maailman parhaimmaksi rumpaliksi!

Muusikoiden netissä vallitsee jälleen rauha. Kukahan seuraavaksi yrittää "haastaa" Seran?

Vierailija
282/424 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan muu ei kykene soittamaan improvisaatiota. Siinä kalpenee Holmit ja Epämuusikot, siinä himmenee myös Duron tähti, samlla kun pkettula kaislikosta kuin hauki hän lähti, puhumattakaan Jazzmiehestä, joka ei tiedä edes alkeita. Ei ihmekään, että Seraa luonnehdittu maailman parhaimmaksi rumpaliksi. Sera on rytminen nero. Rumpujensoiton Jackson Pollock.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/424 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan muu ei kykene soittamaan improvisaatiota. .

Varmaan kykenee, mutta mitään näyttöjä ei tosiaan ammattilaisetkaan osanneet esitellä Muusikoiden.netissä kun Pete Kettula siellä kävi kyselemässä ketä parhaana improvisaatiossa pidetään. Eli ihan kauheasti ei taida mitään todistettuja näyttöjä löytyä kun yhtäkään soittoa ei vielä ole esitelty. 

Vierailija
284/424 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaapa ei Seraa ammattilaiset muusikoiden netissä kehu. Hullu petehän kävi paikanpäällä kysymässä, että kuka on maailman paras ja Serahan se on. Täysin yksimielinen oli ammattilaisten mielipide. Harmi että pete ryhtyi häiriköimään ja hänen viestit poistettiin, mutta nyt ainakin Duro, Epämuusikko ym. "rumpalit" ovat lopultakin tajunneet, kuka on maailman paras!. On henoa olla paras. Oletko sinä paras jossain? Sarvista kannattaa tulla muusikoiden nettiin kyselemään.

Tosi taitavaa improvisaatiotahan Sera soittelee.

https://www.drummerworld.com/forums/index.php?threads/some-improvisatio…

"Nice work!"

Olen samaa mieltä.

Vierailija
285/424 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaapa ei Seraa ammattilaiset muusikoiden netissä kehu. Hullu petehän kävi paikanpäällä kysymässä, että kuka on maailman paras ja Serahan se on. Täysin yksimielinen oli ammattilaisten mielipide. Harmi että pete ryhtyi häiriköimään ja hänen viestit poistettiin, mutta nyt ainakin Duro, Epämuusikko ym. "rumpalit" ovat lopultakin tajunneet, kuka on maailman paras!. On henoa olla paras. Oletko sinä paras jossain? Sarvista kannattaa tulla muusikoiden nettiin kyselemään.

Tosi taitavaa improvisaatiotahan Sera soittelee.

"Nice work!"

Olen samaa mieltä.

siinä himmenee myös

Duron tähti,

samlla kun pkettula

kaislikosta kuin

hauki hän lähti

Nyt täytyy

otta etukeno,

sanoi Brian-eno.

Vierailija
286/424 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boom ....Ompa vaan tuo viimeisin kova veto. Eipä ihmekään, että Epämuusikko ym kumppanit niin kovasti ihailee Seraa muusikoiden netissä, jonne on nyt rauha ja tasapaino laskeutunut, kun hullu-Pete saatiin häädettyä. Holmikin tajunnut pitää turpansa kiinni. Kukaan ei osannut Muusikoiden netissä esittää improvisaatiota, kun Pete kävi sitä paikan päällä kyselemässä. On varmasti hienoa olla maailman paras rumpali. Missä sinä olet paras. Sera on maailman paras rumpali. Sen tietää jokainen rumpujensoitosta vähääkään ymmärtävä.

Vierailija
287/424 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joops. On se kova. Nyt täytyy otta etukeno, sanoi Brian-eno.

Vierailija
288/424 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä ajatella, että Sera on ensimmäinen lajiaan koko ihmiskunnan historiassa.

Vierailija
289/424 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joops..Parhaus on hienoutta ja hienous on parhautta. "pkettula" lähti kuin kuppa Töölöstä. Sera on yksinkertaisesta koko universumin paras. Siinä ei auta Muusikoiden netin "ammattilaisten" nokkaa koputella tai hekin saavat lähtöpassit ja räpylänkuvat persiiseen. Parempaa rumpalia kuin Sera ei ole olemassakaan,

Vierailija
290/424 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joops..Parhaus on hienoutta ja hienous on parhautta. "pkettula" lähti kuin kuppa Töölöstä. Sera on yksinkertaisesta koko universumin paras. Siinä ei auta Muusikoiden netin "ammattilaisten" nokkaa koputella tai hekin saavat lähtöpassit ja räpylänkuvat persiiseen. Parempaa rumpalia kuin Sera ei ole olemassakaan,

Tosi hienosti Sera tosiaan soittaa improvisaatiota.

Vierailija
291/424 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikee uskoo että paras improvisaatiorumpali maailmassa on itseoppinut suomalainen, mutta niin vaan asia on.

Ei ole koskaan vielä ihmiskunnan ja musiikin historiassa ollut vastaavaa soittajaa.

Ihan uskomatonta. Ensimmäinen lajiaan maailmassa.

Vierailija
292/424 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boom ....Ompa vaan tuo viimeisin kova veto. Eipä ihmekään, että Epämuusikko ym kumppanit niin kovasti ihailee Seraa muusikoiden netissä, jonne on nyt rauha ja tasapaino laskeutunut, kun hullu-Pete saatiin häädettyä. Holmikin tajunnut pitää turpansa kiinni. Kukaan ei osannut Muusikoiden netissä esittää improvisaatiota, kun Pete kävi sitä paikan päällä kyselemässä. On varmasti hienoa olla maailman paras rumpali. Missä sinä olet paras. Sera on maailman paras rumpali. Sen tietää jokainen rumpujensoitosta vähääkään ymmärtävä.

Vierailija
293/424 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi on maailman parhaita, mutta kohdellaan kotimaassaan kuin jotain joutoukkoa.

Onhan tuo keskustelu muusikki.netissä oikeasti aika järkyttävä.

Perseilyn taso "ammattipalstalla" on kyllä melkoinen.

Järkyttävää käytöstä akateemisesti koulutetulta opettajalta.

Olisiko jossain nähtävissä jazzmiehen improvisaatiota? Hänhän ilmeisesti opettaa sitä itse, vaikka ei improvisaatiota kuullessaan sitä sellaiseksi tunnista.

Vierailija
294/424 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Jazzmies edes kehtaa väittää toisia aikavarkaaksi? Aika lahjaton joulupukki itse kuitenkin.

Toisen elämäntyötä pilkkaavat, vaikka yksikään ei vastaavaan itse kykene.

Vähän kannattaisi kyllä asenteita tarkastaa "ammattilaistenkin".

Vierailija
295/424 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattilaiset totesivat lopullisesti, että Seraa parempaa improvisaatiorumpalia ei ole olemassa. Seran suvereeni tekniikka kaikilla soiton osa-alueilla on lyömätön. Vihdoinkin Pete tajusi asian, minkä kaikki soittajat tietävät. Muusikoiden netissä vallitsee jälleen rauha.

Näyttää Sera69FI olevan motorisesti ensimmäinen lajiaan koko ihmiskunnan ja musiikin historiassa. Jos et itse soittotaidottomana soiton yksityiskohtia nyt mitenkään ymmärrä, niin sille ei voi mitään. Mene vaikka Muusikoiden.netistä kysymään ammattilaisilta mitä soitossa tapahtuu ja kuka toinen vastaavaan maailmassa kykenee.

Motorisesti tuo kaveri näyttää olevan ensimmäinen lajiaan koko maailmassa, jonka sinäkin huomaisit jos jotain aiheesta tajuaisit. Jos minun täytyy sinulle selittää yksityiskohdat joiden pohjalta asia on niin, se kertoo vain siitä, että et ymmärrä itse asiasta mitään.

Vierailija
296/424 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten palstaa seuranneet varmasti tietävätkin, niin olen suuri runoilija. Minulla on pöytälaatikossa monen monen runokirjan täyttäviä runoja, mutta en ole ihme kyllä saanut niitä vielä julkaistuksi (kyllä, olen yrittänyt moniakin kustantajia).

Tässä uusin runoni:

Selkeä avaruus, tukkoinen minä

ei ei en minä vaan Minä

Tähdet avonaisina mollottavat

hämilläni niitä mulkoilen toivoen

taas

miksi minä

syödä ne haluaisin

edelleen

Koska meillä on joulu

Niin tuossapa tuo oli uusin runoni. Lisää pukkaa sanoi virtahepo kaislikossa.

Vierailija
297/424 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitava on.

Vierailija
298/424 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tänne laitoit viestin pari päivää sitten, jossa minua leikkien totesit, kuinka haluat soittaa molollasi rumpuja rauhassa. Sitten siinä oli jotain muuta sinulle tyypillistä mielisairaan höpötystä, joten ei ole ihme, että kirjoitus poistettiin.

Kun sinua niin kovasti kiinnostaa, niin tuolla Mikke soittaa "molollaan rauhassa rumpua":

http://www.youtube.com/user/Sera69FI

Niiden vuosien aikana, joina olen täällä sinun nimimerkkihäiriköintiäsi katsellut ja levittämiäsi valheita kaadellut, olen tehnyt paljon muutakin - kuten harjoitellut soittamista, kuten jotkut ehkä ovat täällä lukeneet.

Aloitin harjoittelun suunnilleen samaan aikaan, kun sinä tulit tänne vakiohäiriköksi ja valheiden levittäjäksi. Nyt olen tässä pisteessä - missä sinä olet?

Kun videoita katsoo, niin mielestäni ei kuitenkaan lainkaan hassummin (ilman egoa) kun otetaan huomioon harjoittelun sangen korkea aloitusikä, kannabiksen motoriikkaa ja oppimiskykyä heikentävät jälkijunakertoimet, sangen lyhyt harjoitteluaika ilman yhtään ammattiopettajaa, ja muutkin elementit, joista olet ehkä lukenutkin jotain vuosien aikana.

Kappaleissa on tietysti enemmän tai vähemmän ajallisia tai kompillisia virheitä, ja osaan suhtaudun sangen eksperimentaalisesti. Äänitysjärjestelmäni on myös täysin surkea, mutta paranee jossain vaiheessa.

Aika harvoin jaksan yksittäisiä kappaleita harjoitella erityisesti, sillä minulle yksittäinen kappale on kuin rallisprint-pätkä, jonka ajaa läpi muutamaan kertaan, yrittäen välttää suurempia virheitä. Yleensä soitan radion päälle, koska se antaa haastetta, kun kappaleet ovat usein täysin vieraita. Siinä se.

Vierailija
299/424 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitava on.

Näyttää olevan melkoinen improvisaatiovirtuoosi.

Vierailija
300/424 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitava on.

Näyttää olevan melkoinen improvisaatiovirtuoosi.

Kun videoita katsoo, niin mielestäni ei kuitenkaan lainkaan hassummin (ilman egoa) kun otetaan huomioon harjoittelun sangen korkea aloitusikä, kannabiksen motoriikkaa ja oppimiskykyä heikentävät jälkijunakertoimet