Mikä silmien väri on kaunein?
Mielestäni vaaleansininen, näyttää niin kauniilta ruskettunutta ihoa vasten. Myös tummansininen on upea.
Kommentit (88)
Heterokromia silmät, eli molemmat eriväriset. Toinen silmä sininen ja toinen ruskea on tosi nätti.
Tunsin kauan sitten henkilön jolla oli tuollaiset silmät.
Jos ihan normisilmistä pitää valita, niin vihreät silmät.
Miehellä siniset, minulla ruskeat, yhdellä lapsella ruskeat, yhdellä syvän vihertävän ruskeat, yhdellä vihreät. Lapsenlapsella taivaansiniset.
Siinä kompa, minkähän väriset silmät miniällä?
Vierailija wrote:
Tumman harmaat. Ovat myös tosi harvinaiset
Oho, kiitos piristyksestä, mulla on tumman harmaat silmät. Ei sinertävät, hieman sellaiseen oliivinvihertävään taittuvat, selkeästi kuitenkin harmaat. Tykkään tavallaan mutta jotenkin tuntuu että ne eivät ole minkään väriset niin vähän tylsät :D
Itse tykkään eniten sellaisista joissa on kahta tai usempaa sävyä. Miehelläni on pähinänruskeaa iiriksen reunoilla ja pupillin ympärillä vaaleampaa vihertävää. Kauniit kuin mitkä.
Vierailija wrote:
Miehellä siniset, minulla ruskeat, yhdellä lapsella ruskeat, yhdellä syvän vihertävän ruskeat, yhdellä vihreät. Lapsenlapsella taivaansiniset.
Siinä kompa, minkähän väriset silmät miniällä?
Alapeukuttaja, et uskaltanut vastata. Nämä kaikki silmien värit on totta, mutta minkä väriset miniällä, kun lapsenlapsella siniset? Tämä kysymys siksi, kun tänne on laitettu ehdottomia väitteitä silmien perimästä.
Two brown-eyed parents can have a blue-eyed child even basic school biology teaches that. Heres a link if you want to check.
https://eyecolorcalculator.com/
If youre still unsure, ask your doctor. Theres no need to rely on random American websites. The chance is around 5%, meaning its very rare but not impossible.
Ruskea ei ole perinnöllinen väri. Isällä vihreän siniharmaat, äidillä siniset. Lapsista yhdellä vihreät, muilla ruskeat.