Mikä silmien väri on kaunein?
Mielestäni vaaleansininen, näyttää niin kauniilta ruskettunutta ihoa vasten. Myös tummansininen on upea.
Kommentit (100)
Heterokromia silmät, eli molemmat eriväriset. Toinen silmä sininen ja toinen ruskea on tosi nätti.
Tunsin kauan sitten henkilön jolla oli tuollaiset silmät.
Jos ihan normisilmistä pitää valita, niin vihreät silmät.
Miehellä siniset, minulla ruskeat, yhdellä lapsella ruskeat, yhdellä syvän vihertävän ruskeat, yhdellä vihreät. Lapsenlapsella taivaansiniset.
Siinä kompa, minkähän väriset silmät miniällä?
Vierailija wrote:
Tumman harmaat. Ovat myös tosi harvinaiset
Oho, kiitos piristyksestä, mulla on tumman harmaat silmät. Ei sinertävät, hieman sellaiseen oliivinvihertävään taittuvat, selkeästi kuitenkin harmaat. Tykkään tavallaan mutta jotenkin tuntuu että ne eivät ole minkään väriset niin vähän tylsät :D
Itse tykkään eniten sellaisista joissa on kahta tai usempaa sävyä. Miehelläni on pähinänruskeaa iiriksen reunoilla ja pupillin ympärillä vaaleampaa vihertävää. Kauniit kuin mitkä.
Vierailija wrote:
Miehellä siniset, minulla ruskeat, yhdellä lapsella ruskeat, yhdellä syvän vihertävän ruskeat, yhdellä vihreät. Lapsenlapsella taivaansiniset.
Siinä kompa, minkähän väriset silmät miniällä?
Alapeukuttaja, et uskaltanut vastata. Nämä kaikki silmien värit on totta, mutta minkä väriset miniällä, kun lapsenlapsella siniset? Tämä kysymys siksi, kun tänne on laitettu ehdottomia väitteitä silmien perimästä.
Two brown-eyed parents can have a blue-eyed child even basic school biology teaches that. Heres a link if you want to check.
https://eyecolorcalculator.com/
If youre still unsure, ask your doctor. Theres no need to rely on random American websites. The chance is around 5%, meaning its very rare but not impossible.
Vanha ketju, mutta osallistunitselläni tummansiniset, miehellä vihertävän harmahtavat. Kauneimmat sellaiset joissa näkyy keltaisen ja kultaisen hohdetta🤘
Mieheni silmät on ainakin jännän väriset; eli en tiedä minkä väriset ne ovat. Niissä ei ole yksittäistä selvää väriä.
Violetit. Näin kerran yhdellä vanhalla naisella violetit silmät. Oli upeat.
Jos katsoo vaikka uutisten kuvituskuvia, joissa olennainen paino on silmillä, ne ovat melkein aina vihreät. Se jo kertoo paljon.
Kauneimmissa on vaaleampaa vihreää pupillin ympärillä ja tummempaa vihreää ulkoreuna.
Vaaleammat siniset tummemmalla reunalla voivat myös olla hienot, jos sävy osuu kohdilleen ja ripset ja kulmakarvat ovat tummat ja näkyvät selvästi. Tasaisemman haaleansiniset muistuttavat joskus sokean silmiä.
Sellainen väri, joka ei vie huomiota lämpimästä hymystä, mutta tukee sitä. Väri, josta näet läpi sen tunteen, jota ihminen silmilläänkin kertoo. MItkään somepikkupupillikuvat käsiteltyinä tai "salama pienentää" eivät kuulu tähän kategoriaan.
Vierailija kirjoitti:
Vanha ketju, mutta osallistunitselläni tummansiniset, miehellä vihertävän harmahtavat. Kauneimmat sellaiset joissa näkyy keltaisen ja kultaisen hohdetta🤘
Minulla on tumman sinivihreät kultaisilla ja keltaisilla pilkuilla mustuaisen ympärillä. Olen aina itse tykännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tumman sinivihreät kultaisilla ja keltaisilla pilkuilla mustuaisen ympärillä. Olen aina itse tykännyt.
Ja sen värillisen osan ulkoreunassa on tumma rengas, kehystää siis silmiä.
Ruskea tietysti kun se on minulla on niin harvinainen täällä päin. :) Suomalaisilla harvinaisin väri!
Mutta oikeasti kauneus riippuu muusta kum väristä, jotkut silmät on vaan nättejä
Harmaat silmät miehellä on ihanat. Jotenkin mystiset. Pidän myös vihreistä silmistä.
Ruskea ei ole perinnöllinen väri. Isällä vihreän siniharmaat, äidillä siniset. Lapsista yhdellä vihreät, muilla ruskeat.