Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mahtavaa, sain reseptin Zybaniin tupakoinnin lopettamista varten! Kokemuksia kaipaan :)

Vierailija
08.07.2022 |

Minulla on motivaatioo lopettaa, olen vähentänyt nyt n. 15 tupakasta 1-2 tupakkaan/ vrk.
Nyt kun saan vielä lääkkeen tueksi, toivon, että pääsen kokonaan eroon. Toivottavasti lääke on hyvä tuki.

- 14 vuotta polttanut. Verenpaineet korkealla ja lukuisia syitä miksi lopetan kokonaan.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/21 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni yritti lopettaa tuon lääkkeen voimin, jätti kumminkin kesken kun tuli ihan kauheet masennus oireet ja kävi myös agressiiviseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin pilleristiavokki tuli Zybanista ihan hulluksi.

No hullu se on muutenkin, onneksi on jo ex.

Vierailija
4/21 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa käyttänyt masennuslääke Voxran muodossa. Heti ekana päivänä kun otin 150mg aamulla, niin jo lounaan jälkeinen tupakka ei maistunut/tuntunut missään. Tupakasta ei vaan saanut mitään nautintoa.

Aloitusoireita voi tosin tulla, ekaksi pientä päänsärkyä,pahoinvointia ja valoherkkyyttä silmiin. Jos aluksi tuntuu että vähän masentaa/ahdistaa niin nuohan menee nopeasti parissa viikossa ohi, normaalia masennuslääkkeelle.

Vierailija
5/21 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla loppui tupakointi kuin seinään päin päivän jälkeen lääkekuurin aloittamisesta.

Ja itse tupakkaa ei tee mieli mutta se muu: eli aamurööki, ruuan jälkeen, baarissa tms. Niitä vähän kaipaan

Ja koska en halua painon nousua niin olenkin tehnyt vihannes ja hedelmä syötävää valmiiksi eli sijaistoiminnoksi tipan tilalle.

Myös kutominen tai muu käsityö on hyvä toiminto.

Onpahan käsille tekemistä

Yksi ystäväni ei onnistunut tuolla, ei myöskään Champixilla

Vierailija
6/21 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin sopii, toisille ei. Kannattaa kokeilla kuitenkin, lopetat jos tuntuu, että lääke ei sovi sinulle. 

Tsemppiä lopettamiseen, se kannattaa! :) 

Vierailija
7/21 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut lääkkeen voimalla, nimeä en muista. Lääkkeen annostelua ei kannata lopettaa liian aikaisin sillä riippuvuuteen on helppo palata. Suosittelen , vuosia ilman mitään tupakkatuotteita ilman ollut.

Vierailija
8/21 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa käyttänyt masennuslääke Voxran muodossa. Heti ekana päivänä kun otin 150mg aamulla, niin jo lounaan jälkeinen tupakka ei maistunut/tuntunut missään. Tupakasta ei vaan saanut mitään nautintoa.

Aloitusoireita voi tosin tulla, ekaksi pientä päänsärkyä,pahoinvointia ja valoherkkyyttä silmiin. Jos aluksi tuntuu että vähän masentaa/ahdistaa niin nuohan menee nopeasti parissa viikossa ohi, normaalia masennuslääkkeelle.

Kiitos vastauksesta! 

Aloitan lääkkeen huomenna. Toivottavasti se sopisi minulle. Olen huomannut, että olen ollut todella väsynyt tupakoinnin radikaalin vähentämisen jälkeen, että ehkä tuo lääke piristää myös. 

Minulla on myös jonkinmoista add- oirelua ollut aina, joten mielenkiintoista nähdä, miten lääke vaikuttaa itseeni. Parasta olisi jos tupakointi loppuisi. Eikö tuota ole joskus käytetty laihdutukseenkin? 

Onnittelut, olet ilmeisesti lopettanut tupakoinnin! :) 

Ap 

Vierailija
9/21 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, voit lopettaa ilman lääkkeitäkin. Ihan omasta motivaatiosta kiinni. Toi on tommsta pelaamista.

Toki ne voi auttaa, mutta sinun on ITSE haluttava.

Pystyit itse aloittamaankin.

Mieti sitä, miltä tuntui hengittely ja liikkuminen ja hajut ja maut ennen tupakointia.

Oliko helppo juosta tai mitä?

Mieti niitä positiivisia asioita ja etene siihen tunteeseen.

Sun keho ja mieli kyllä kertoo, ja itse pitää oivaltaa ja haluta. Sama se on alkoholin kanssa.

Ottaa sillee rauhallisesti. Faktana vaan, että tää nyt riitti ja haluan hyviä fiiliksiä itse itselleni. Raikkaita.

Palaat normaalitilaan.

Vierailija
10/21 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, voit lopettaa ilman lääkkeitäkin. Ihan omasta motivaatiosta kiinni. Toi on tommsta pelaamista.

Mieti sitä, miltä tuntui hengittely ja liikkuminen ja hajut ja maut ennen tupakointia.

Sun keho ja mieli kyllä kertoo, ja itse pitää oivaltaa ja haluta. Sama se on alkoholin kanssa.

Ottaa sillee rauhallisesti. Faktana vaan, että tää nyt riitti ja haluan hyviä fiiliksiä itse itselleni. Raikkaita.

Palaat normaalitilaan.

Kyllä, olen käsitellyt mielessäni paljon tätä asiaa. Minua oikeastaan jo pelottaa polttaa. Vahva riippuvuus kuitenkin on, enneminkin psykologinen. Olen muutenkin helposti addiktoituva ihminen, joten ajattelen, että ehkä lääke voi antaa minulle väliaikaisesti sen mielihyvän mitä luulen tarvitsevani kunnes pääsen tupakasta kokonaan eroon ja keksin uuden tavan toimia tupakoinnin sijaan. Tämä on prosessi ja otan ilomielin parin kk kuurin, jos se vain auttaa ja pitää minua päätöksessäni lopettaa. 

Minä siis kärsin jo parodontiititsta (näen usein unia hampaistani ja pelottaa, että tupakoinnin seurauksena ne irtoavat pian). Verenpaine on todella korkea, pelkään tulpan riskiä. Olen jo kärsinyt sydänoireita, puutumisia jne. Onneksi ovat olleet toistaiseksi ohimeneviä. Haisen pahalle ja häpeän tupakointi, se vähentää itsevarmuutta ja jätän paljon asioita tekemättä sen vuoksi, että poltan. Kutne treffailu, hikiliikunta jne. Tämä siis vaikuttaa myös sosiaaliseen elämään. 

On paljon muutakin, tietysti raha myös. Ajattelin tehdä säästötilin ja laittaa sinne saman rahan mitä käytän tupakointiin. Tämän kaiken lisäksi olen vielä nuori (27-vuotias), että miksi ihmeessä haluan pilata enempää terveyttäni ja tehdä elämästäni vaikeampaa kun terveyshuolet tupakoinnin vuoksi alkavat olemaan jo mielestäni sen verran vakavia, ettei tulisi leikkiä tulella. 

Haluan varmasti vielä joskus lapsenkin, en halua olla huono esimerkki enkä etenkään pilata toisten terveyttä tupakoinnin vuoksi. Siis en keksi mitään syytä miksi jatkaisin. On kuitenkin pakko päästä riippuvuudesta eroon ja jos lääke auttaa, niin olen valmis kyllä kokeilemaan. Tiedän, että oma motivaatio on kaikkein tärkein asia. 

Ap 

Vierailija
11/21 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että sybianiin. ;-) 

Vierailija
12/21 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua auttoi (muistaakseni) juuri tuo lääke sekä päätös, että en koskaan enää polta yhtäkään tupakkaa. Lääkekuuri aloitettiin viikko tai kaksi ennen lopettamista. Nyt savuttomana liki 20 vuotta.

Vierailija
13/21 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua auttoi (muistaakseni) juuri tuo lääke sekä päätös, että en koskaan enää polta yhtäkään tupakkaa. Lääkekuuri aloitettiin viikko tai kaksi ennen lopettamista. Nyt savuttomana liki 20 vuotta.

Ei ole ollut tuo vaan Champix.

Zybania ei 20v sitten edes ollut.

Zybanin kanssa voit käyttää nikotiinikorvausjuttuja: nicorette tms.

Champixin kanssa ei voi. Nuo lääkkeet kun vaikuttaa eri lailla.

Mä en tarvinnut onneksi mitään nikotiinikorvausta, niihin kun voi jäädä koukkuun

Vierailija
14/21 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Vierailija
15/21 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
16/21 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kokeili, mutta sillä sekosi pää. Ei nukkunut öisin juuri yhtään ja oli aggressiivinen. Pakko oli lopettaa nopeasti.

Vierailija
17/21 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palaat normaalitilaan.

Kyllä, olen käsitellyt mielessäni paljon tätä asiaa. Minua oikeastaan jo pelottaa polttaa. Vahva riippuvuus kuitenkin on, enneminkin psykologinen. Olen muutenkin helposti addiktoituva ihminen, joten ajattelen, että ehkä lääke voi antaa minulle väliaikaisesti sen mielihyvän mitä luulen tarvitsevani kunnes pääsen tupakasta kokonaan eroon ja keksin uuden tavan toimia tupakoinnin sijaan. Tämä on prosessi ja otan ilomielin parin kk kuurin, jos se vain auttaa ja pitää minua päätöksessäni lopettaa. 

Minä siis kärsin jo parodontiititsta (näen usein unia hampaistani ja pelottaa, että tupakoinnin seurauksena ne irtoavat pian). Verenpaine on todella korkea, pelkään tulpan riskiä. Olen jo kärsinyt sydänoireita, puutumisia jne. Onneksi ovat olleet toistaiseksi ohimeneviä. Haisen pahalle ja häpeän tupakointi, se vähentää itsevarmuutta ja jätän paljon asioita tekemättä sen vuoksi, että poltan. Kutne treffailu, hikiliikunta jne. Tämä siis vaikuttaa myös sosiaaliseen elämään. 

On paljon muutakin, tietysti raha myös. Ajattelin tehdä säästötilin ja laittaa sinne saman rahan mitä käytän tupakointiin. Tämän kaiken lisäksi olen vielä nuori (27-vuotias), että miksi ihmeessä haluan pilata enempää terveyttäni ja tehdä elämästäni vaikeampaa kun terveyshuolet tupakoinnin vuoksi alkavat olemaan jo mielestäni sen verran vakavia, ettei tulisi leikkiä tulella. 

Haluan varmasti vielä joskus lapsenkin, en halua olla huono esimerkki enkä etenkään pilata toisten terveyttä tupakoinnin vuoksi. Siis en keksi mitään syytä miksi jatkaisin. On kuitenkin pakko päästä riippuvuudesta eroon ja jos lääke auttaa, niin olen valmis kyllä kokeilemaan. Tiedän, että oma motivaatio on kaikkein tärkein asia. 

Ap 

Onnea yritykseesi. Oma kokemukseni Zybanista oli, että se ei kyllä sitä kaipaamaasi mielihyvän tunnetta antanut. Se ainoastaan vei pois tupakan antaman mielihyvän, jolloin oli ihan turha polttaa, kun se ei tuntunut missään.

Zyban myös sai mun mielialat heittelehtimään: itkukohtauksia ja raivonpuuskia ihan mitättömistä asioista, sen lisäksi se aiheutti myös todella pahaa unettomuutta. Tästä kaikesta huolimatta söin kuurin loppuun ja lopetin tupakoinnin. Tosin kuurin jälkeen jouduin sitten syömään (muita) mielialalääkkeitä pari vuotta ennen kuin pääsin tasapainoon.

Tupakoimuutta kesti n. 10 vuotta, sen jälkeen alkoi taas ensin satunnaisilla savukkeilla nyt jo säännöllisesti. Yritän kyllä uudestaan päästä eroon, mutta ei enää koskaan Zybania.

Champixia olisin voinut kokeilla, mutta kun sitä ei tällä hetkellä saa, pitää yrittää kerätä motivaatiota muuten.

Vierailija
18/21 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies kokeili, mutta sillä sekosi pää. Ei nukkunut öisin juuri yhtään ja oli aggressiivinen. Pakko oli lopettaa nopeasti.

Montako samanlaista kommenttia meinasit kirjoittaa?

Agressiivisuus ja "pään sekoaminen" eivät ole mitään bupropionin oireita.

Taidat olla lääkevastainen trolli.

Vierailija
19/21 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palaat normaalitilaan.

Ap 

Onnea yritykseesi. Oma kokemukseni Zybanista oli, että se ei kyllä sitä kaipaamaasi mielihyvän tunnetta antanut. Se ainoastaan vei pois tupakan antaman mielihyvän, jolloin oli ihan turha polttaa, kun se ei tuntunut missään.

Zyban myös sai mun mielialat heittelehtimään: itkukohtauksia ja raivonpuuskia ihan mitättömistä asioista, sen lisäksi se aiheutti myös todella pahaa unettomuutta. Tästä kaikesta huolimatta söin kuurin loppuun ja lopetin tupakoinnin. Tosin kuurin jälkeen jouduin sitten syömään (muita) mielialalääkkeitä pari vuotta ennen kuin pääsin tasapainoon.

Tupakoimuutta kesti n. 10 vuotta, sen jälkeen alkoi taas ensin satunnaisilla savukkeilla nyt jo säännöllisesti. Yritän kyllä uudestaan päästä eroon, mutta ei enää koskaan Zybania.

Champixia olisin voinut kokeilla, mutta kun sitä ei tällä hetkellä saa, pitää yrittää kerätä motivaatiota muuten.

Harmi, että kokemuksesi ovat ikäviä lääkkeestä.

Toivottavasti pääset vielä kokonaan eroon tupakasta.

Itse aloitin nyt lääkityksen. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Minulla on ollut monenlaista mielialalääkettä eikä oikeastaan mikään ole vaikuttanut negatiivisesti paitsi painajaisia olen joskus nähnyt.

Nyt olen lääkkeetön niiden puolesta. Minä olen toiveikais, katsotaan mitä tuleman pitää.

Kirjoittelen tänne miten lääke puree minuun.

Kiitokset tsempeistä.

Ap

Vierailija
20/21 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

+1 Zyban - https://tonzes.com/smokefi.htm Kannattaa kokeilla tuota lääkettä. Olen polttanut 26 vuotta säännöllisesti ja viimeaikoina meni iso L&M aski siis 30 kpl päivässä. Nyt lähtee neljäs viikko ilman tupakkaa! Lopetin tupakoinnin jo ennen tavoiteaikaani (2 vkoa), koska se maistui pahalta ja ei enää vastannut tarkoitustaan. Sivuoireita pahoja ei ole tullut; ainoastaan kuvotus, joka menee minuuteissa ohi. Minulle on ollut yllättävän helppoa olla polttamatta ja olenkin itsestäni ylpeä, että tuon lääkkeen avulla minä kykenin tähän ja toivottavasti lopetan tupakoinnin ainiaaksi! Vieroituoireita ei ole ollut, vaikka en käytä purukumia tms.