Kauhean huono omatunto miten olen kohdellut miestäni vauvamme syntymän jälkeen.
En tiedä mikä minua vaivaa mutta tuntuu että olen miehelleni raivona aivan koko ajan. Toisaalta sitten on taas iltoja niin kuin tänään kun katson häntä nukkumassa poikamme kainalossaan ja joku satavuotta vanha Sorja Korjailija kirja rinnan päällä ja meidän kultanneoutja vielä ahtautuneena mukaan sänkyyn.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein. Miehet ovat aiheuttaneet paljon pahaa naisille, niin välillä näin päin.
Olen feministi ja kannatan feminismiä vankumattomasti, mutta tämä menee jo asiattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein. Miehet ovat aiheuttaneet paljon pahaa naisille, niin välillä näin päin.
Olen feministi ja kannatan feminismiä vankumattomasti, mutta tämä menee jo asiattomaksi.
Jos tämä on mielestäsi asiatonta et ole oikea feministi.
Ketju ei petä. Henkilön, joka ei menstruoi on vain kestettävä puolisonsa henkinen väkivalta ja tyydyttävä rooliinsa. Ei yllätyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Mua otti mies todella kovasti päähän vauvan syntymän jälkeen. Tuntui että hän teki kaiken väärin ja ärsytti pelkällä olemassa olollaan. Samaan aikaan kuitenkin tajusin että kannattaa yrittää sivuuttaa ne tunteet, yritin muistella niitä puolia miksi häneen rakastuin. Kun vauva oli puolisen vuotta niin ei enää ärsyttänyt ja onneksi en häneen purkanut sitä ärsytystä koska ei siihen mitään syytä ollut.
Kyllä se syy ärsytykseen useimmiten siitä miehestä löytyy.
Samanlaisessa tilanteessa. Erona vain se, että huonoa omaatuntoa seuraa aina sen muistaminen, miksi olen väsynyt ja vihainen: koska suurista lupauksista huolimatta mies on jättänyt vauvasta huolehtimisen minun harteille. Kun lupauksista huolimatta mies ei suostukaan ottamaan osaa vanhempainvapaista, vaan pakottaa minut valitsemaan kotiin jäämisen ja vauvaikäisen päiväkotiin laittamisen väliltä.
Naisten käytöksessä on paljon evolutiivisia elementtejä (aivan kuten miestenkin), ja ne ilmenevät eri tavalla eri elämän vaiheissa. Sanot että et itsekään ymmärrä käytöstäsi. Hormonit vaikuttanevat käytökseesi, luonnon näkökulmasta huomiosi ei nyt kiinnity mieheesi vaan lapsesi hyvinvointiin. Tämä aiheuttanee pään sisällä sekameteliä. Kai se siitä tasaantuu.
Tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan normaalia, emo yrittää pitää poikasensa parhaansa mukaan elossa ja turvassa, uros saatetaan kokea uhaksi=siksi olet äksy. Eli siis vietit, hormonit u name it.
Mikä uhka rakastava isä on lapselleen? Vai saako ne hormooooonit kuvittelemaan olemattomia?
No just ne hormonit sekottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan normaalia, emo yrittää pitää poikasensa parhaansa mukaan elossa ja turvassa, uros saatetaan kokea uhaksi=siksi olet äksy. Eli siis vietit, hormonit u name it.
no miksi velat sitten kiukuttelee miehille?
Hormonit, stressi, miehen käytös ja naisen reaktio siihen.
Ikävää miehen kannalta. Kukaan itseään kunnioittava mies ei varmasti kauaa katsele kiukuttelevaa naista.