Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voi olla mahdollista, että kun aloin hieroa jalkoja ja pitää niitä ylhäällä iltaisin, niin laihduin viikossa yli 5 kiloa?

Vierailija
07.07.2022 |

Olin vielä viikko sitten mahastani kuin raskaana ja selkäläskiäkin tai jotain outoa turvotusta oli, enkä mahtunut enää housuihini. Kyllästyin myös lihonneisiin jalkoihini ja aloin hieroa niitä ja nostin jalkoja tässä viikon aikana joka ilta ylös samalla kuin hieroin niitä ja yhtäkkiä huomasin, että nesteet alkoi virtaamaan vauhdilla ja kuiva ihoni muuttui yhtäkkiä pehmeäksi. Minulle veljenlapsenikin sanoi, että olenpa laihtunut ja itsekin ihmettelen kuinka erilaiselta ja hoikalta näytän. En kuitenkaan ole muuttanut yhtään ruokailutottumuksiani, mutta olen pitänyt vain jalkoja ylhäällä ja hieronut niitä. Outoa.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei laihdu viikossa 5kg ilman rasvaimua piste.

Olihan siitäkin juttu miten urheilija pudotti painoa päivässä  10 kg tekemällä kaikkea ja sanomalla. Ja onnistui!

Vierailija
22/51 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liika suola turvottaa vaan,siihen valmiiksi ylipainoa eikä liiku ollenkaan niin takuulla turpoaa kunnolla.

Helposti lähtee muutama kilo nesteitä ku vähä edes liikahdat.

Mutta järkevintä ois muuttaa elintapoja ettei tule tuollaisia toiste .

Mulla taas liikkuminen voi jopa lisätä turvotusta. Ja jalat on kipeät aamulla kunnes olen saanut ne venyteltyä. Suolankin kanssa on niin ja näin, en syö kuin kaksi lämmintä ateriaa päivässä salaatteineen ja jos en lisää ruokaan suolaa tulee huono olo.

Toisilla nyt keho vain turpoaa herkemmin kuin toisilla ja sille ei oikein voi mitään muuta kuin pitää yllä terveellisiä elämäntapoja. Esim. pätkäpaasto aamuisin vähentää itselläni turvotusta kun en aamuisin syö mitään vaan juon vain pari kuppia mustaa kahvia. Lisäksi kilpirauhaspotilaana ei tarvitse miettiä tyroksiinin imeytymistä kun otan sen pelkän veden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laihduin viikossa n.7kg. Toki olin syöpäsairas tuolloin.

Vierailija
24/51 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon sinua. Minulle tapahtui vähän samantapainen juttu. Jalkani alkoivat tuntua vähän kömpelöiltä. Löysin netistä, että nilkkojen pyörittely auttaa. Auttoikin, mutta lisäksi huomasin, että voin syödä lihomatta enemmän. Ongelmani onkin ollut vuosikausia, että kalorikulutukseni on huomattavasti keskivertoa alhaisempi. Siis olen voinut syödä aika vähän pysyäkseni normaalipainoisena, vaikkakin liikun päivittäin aika paljon. Nyt huomasin, että voin syödä useampia paloja leipääkin päivässä enkä liho.

Ensin pyörittelin ilmeisesti liikaa, koska myös päänuppia alkoi pyörryttää.

Muutaman kerran päivässä sopii minulle, ei enää aiheuta huimausta, jalat vetreytyneet ja voin syödä niinkuin muutkin ihmiset, tietysti kohtuudella.

Ilmeisesti aineenvaihdunta vilkastunut.

Vierailija
25/51 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kait tiedät nesteen ja rasvan eron😂

Vierailija
26/51 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä hauskat jutut 🤣 jalat ylös ni laihtuu 🤣

Vierailija
27/51 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi vaan, mutta tuo on kyllä sellaista puppua kun vaan voi olla. -5kg viikossa pelkällä jalkojen hieronnalla, että sellaista sitten. Nesteet on voineet lähteä kyllä liikkeelle ja turvotus vähentyä, mutta muu on valetta. Toimin fysioterapeuttina, ja voin kyllä sanoa että, ei olisi Suomessa ylipainoisia ihmisiä jos pelkkä jalkojen hierominen painoa puottaisi.

Kuuleppa "ft", kyse ei ollut ylipainosta vaan nesteen kertymisestä. Sitä ongelma-aluetta ei sitten AMK:ssa opetettu. Mulle opetettiin ihan toisen asteen perustutkintoa suoritettaessa.

T. Lähihoitaja

Vierailija
28/51 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laihduin. Ihmettelinkin tätä ennen, että mikä mua lihottaa kun olin syönyt niin kuin ennenkin. Oli näköjään joku aineenvaihduntajumi jaloissa. Ei tarvi uskoa jos ei halua, mutta tämä on ihan totta.

Ap

Tällä palstalla ei kukaan laihdu grammaakaan. Av-lehmät ovat ja pysyvät läskeinä.

Vierailija
29/51 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laihduin. Ihmettelinkin tätä ennen, että mikä mua lihottaa kun olin syönyt niin kuin ennenkin. Oli näköjään joku aineenvaihduntajumi jaloissa. Ei tarvi uskoa jos ei halua, mutta tämä on ihan totta.

Ap

Tällä palstalla ei kukaan laihdu grammaakaan. Av-lehmät ovat ja pysyvät läskeinä.

Jumppaliikkeet jotka kohdistuvat keskivartaloon, hoikentavat vatsaa.  Ei ihan puppua ollut tuo aloitus.  Eri asia pääseekö ylipainoinen kaikkiin asentoihin.

Vatsalla maaten kohota ylävartaloa.

Vierailija
30/51 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi vaan, mutta tuo on kyllä sellaista puppua kun vaan voi olla. -5kg viikossa pelkällä jalkojen hieronnalla, että sellaista sitten. Nesteet on voineet lähteä kyllä liikkeelle ja turvotus vähentyä, mutta muu on valetta. Toimin fysioterapeuttina, ja voin kyllä sanoa että, ei olisi Suomessa ylipainoisia ihmisiä jos pelkkä jalkojen hierominen painoa puottaisi.

No kai amnattilaisena ymmärrät ja tajuat, että ap käytti avauksessa väärää sanaa "laihtua" kun tarkoitti, että paino tippui 5 kiloa ylimääräisen turvotusnesteen poistuessa.

Ystävällismielisenä lukijana osannet, ellet ole tosiko, korjata mielessäsi pikku lapsukset.

Vierailija
31/51 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olihan siitäkin juttu miten urheilija pudotti painoa päivässä  10 kg tekemällä kaikkea ja sanomalla. Ja onnistui!

Pudotti painoa. Ei polttanut rasvaa. Maksa polttaa rasvaa korkeintaan 250 g vuorokaudessa, vaikka riehuisit miten paljon ja olisit täysin syömättä.

Vierailija
32/51 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pudotti painoa. Ei polttanut rasvaa. Maksa polttaa rasvaa korkeintaan 250 g vuorokaudessa, vaikka riehuisit miten paljon ja olisit täysin syömättä.

Huvitti juurin yksi tyyppi töissä, joka väitti pudottaneensa kolme kiloa neljässä päivässä syömällä "terveellisesti" ilman mitään mainittavaa liikuntaa. Joo, ihan varmasti pudotit. Mutta rasvaa et polttanut tuskin lainkaan.

Vierailija
33/51 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painosi putosi, mutta et polttanut rasvaa 7 kg edestä. Syöpäsairaalla tuskin energiankulutus oleellisesti lisääntyy.

Vierailija
34/51 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieroitko siis jalkapohjia? Kyllähän vyöhyketerapiassakin käsitellään jalkapohjien pisteiden kautta kehon eri osia. Tai sitten se jalkojen ylhäällä pitäminen laittoi nesteet liikkeelle?

Vyöhyketerapia on uskomushoito eikä jalkapohjien kautta pääse käsiksi koko kehoon. Jälkimmäinen teoria on oikeilla jäljillä.

Vierailija
35/51 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jumppaliikkeet jotka kohdistuvat keskivartaloon, hoikentavat vatsaa.  Ei ihan puppua ollut tuo aloitus.  Eri asia pääseekö ylipainoinen kaikkiin asentoihin.

Ei voi. Rasvaa ei voi laihduttaa pois kohdennetusti. Vatsalihaksia voi kyllä vahvistaa niin, ettei vatsa pömpötä niin pahasti.

Vierailija
36/51 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painosi putosi, mutta et polttanut rasvaa 7 kg edestä. Syöpäsairaalla tuskin energiankulutus oleellisesti lisääntyy.

Niin? Missä mä väitin polttaneeni rasvaa? Mä vain kerroin, että paino tippui viikossa n.7kg. 

Vierailija
37/51 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei voi. Rasvaa ei voi laihduttaa pois kohdennetusti. Vatsalihaksia voi kyllä vahvistaa niin, ettei vatsa pömpötä niin pahasti.

Sisätautiopin professori Helsingin yliopistosta on eri mieltä:

Hannele Yki-Järvinen kumoaa monesti kuullun väitteen, ettei rasvaa voisi polttaa paikallisesti.

Tottahan toki voi! Jos alat päivittäin jumpata käsipainolla vaikkapa vain vasemman käden hauista, niin mitä luulet, että sille tapahtuu? Hauislihaksen paikallinen energiantarve kasvaa ja sen verenkierto lisääntyy, lihas turpoaa ja kasvaa, ja sen ympäriltä palaa rasvaa. Vastaava ilmiö tapahtuu myös hulailussa. Vyötärön lihasmassa kasvaa samalla kun painava vanne vähentää vyötärön rasvaa.

----

Vierailija
38/51 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, eli hoikentaa vatsaa kuten edellinen sanoikin. Miksi täällä nyt osa länkyttää rasvanpoltosta kun muut puhuu painon tippumisesta?

Vierailija
39/51 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeiles pitää jalkoja ylhäällä vaikka korkeamman sohvan reunalla nukkuessa. Näin eilen ihan järkyttävän painajaisen. Uni loppui siihen, kuin joku olisi vetänyt minua jaloista ylöspäin.

Vierailija
40/51 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sisätautiopin professori Helsingin yliopistosta on eri mieltä:

Hannele Yki-Järvinen kumoaa monesti kuullun väitteen, ettei rasvaa voisi polttaa paikallisesti.

Tottahan toki voi! Jos alat päivittäin jumpata käsipainolla vaikkapa vain vasemman käden hauista, niin mitä luulet, että sille tapahtuu? Hauislihaksen paikallinen energiantarve kasvaa ja sen verenkierto lisääntyy, lihas turpoaa ja kasvaa, ja sen ympäriltä palaa rasvaa. Vastaava ilmiö tapahtuu myös hulailussa. Vyötärön lihasmassa kasvaa samalla kun painava vanne vähentää vyötärön rasvaa.

----

Ei tainut olla mieluisaa luettavaa, kun oli pakko alapeukuttaa.