Miten voi olla mahdollista, että kun aloin hieroa jalkoja ja pitää niitä ylhäällä iltaisin, niin laihduin viikossa yli 5 kiloa?
Olin vielä viikko sitten mahastani kuin raskaana ja selkäläskiäkin tai jotain outoa turvotusta oli, enkä mahtunut enää housuihini. Kyllästyin myös lihonneisiin jalkoihini ja aloin hieroa niitä ja nostin jalkoja tässä viikon aikana joka ilta ylös samalla kuin hieroin niitä ja yhtäkkiä huomasin, että nesteet alkoi virtaamaan vauhdilla ja kuiva ihoni muuttui yhtäkkiä pehmeäksi. Minulle veljenlapsenikin sanoi, että olenpa laihtunut ja itsekin ihmettelen kuinka erilaiselta ja hoikalta näytän. En kuitenkaan ole muuttanut yhtään ruokailutottumuksiani, mutta olen pitänyt vain jalkoja ylhäällä ja hieronut niitä. Outoa.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei laihdu viikossa 5kg ilman rasvaimua piste.
Olihan siitäkin juttu miten urheilija pudotti painoa päivässä 10 kg tekemällä kaikkea ja sanomalla. Ja onnistui!
Pudotti painoa. Ei polttanut rasvaa. Maksa polttaa rasvaa korkeintaan 250 g vuorokaudessa, vaikka riehuisit miten paljon ja olisit täysin syömättä.
Huvitti juurin yksi tyyppi töissä, joka väitti pudottaneensa kolme kiloa neljässä päivässä syömällä "terveellisesti" ilman mitään mainittavaa liikuntaa. Joo, ihan varmasti pudotit. Mutta rasvaa et polttanut tuskin lainkaan.
Jos yksi tyyppi töissä pudotti kolme kiloa painostaan, niin kuka puhui rasvan polttamisesta mitään? Kyllä minäkin saatan pudottaa muutaman kilon painoa, mutta rasvaa ei tarvitse polttaa kiloakaan.
Sulla oli turvotusta joka poistu. Siksi painokin laski kun ylimääräiset nesteet lähtivät.
Mulle on tullut yllätyksenä, että seisominen turvottaa jalkoja. Minulla on kotona sähköpöytä, jonka ääressä käytän tietokonetta ja vaihtelen kyllä istumisen ja seisomisen välillä. Mutta välillä on ollut päiviä kun olen tainnut seisoa enemmän ja sääret ja jalkaterät ovat sellaisen päivän jälkeen ihan turvoksissa.
Tuo tuntuu jotenkin hassulta, kun aina varoitetaan siitä liiasta istumisesta. Mutta ilmeisesti seisominenkaan ei ole hyväksi. Minulla on vielä sellainen ergonominen seisontamatto, mutta ei tunnu riittävän sekään.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Trolli on trolli, mäkin laihduin 10kg kun kävin pas kalla.
Nämä jotka eivät usko muutaman kilon äkillisiin painonvaihteluihin lienevät niitä joilla sitä ei tapahdu tai eivät tiedä asiasta. Kun naisilla esim. menkat voivat turvottaa sen kolmisen kiloa jopa kehoa tai iltapainon ja asmupainon välillä voi olla parin kilon ero. Sanotaanhan myös, että kenkäostokset kannattaa tehdä aamusta kun jalat eivät ole vielä turvonneet (tosin mahtuvatko iltakäyttöön tulevat kengät sitten). Samoinhan kesä turvottaa.
Jos turvotusta ei olisi niin mihin tarkoitukseen nesteenpoistolääkkeet ovat? Tai miksi kortisoni turvottaa tai SSRI-lääkkeet nostavat usein painoa? Miksi hikilenkki ja sauna laskevat painoa? Aivan, koska paino nousee ja laskee myös nestetasapainon eikä vain rasvan kerääntymisen tai poistumisen myötä.
Kansankielessä asioita vain kutsutaan eri nimillä: puhutaan kaloreista kun tarkoitetaan kilokaloreita, puhutaan kiinteytymisestä kun oikeasti nesteitä poistuu ja lihakset ovat pumpissa ja puhutaan painonvaihtelusta kun sitä se yksilölle on kun peili, vaaka ja mittanauha näyttävät mitä näyttävät kun pirustako joku tavis kehonkoostumustaan arvailee. Täällä nyt takerrutaan tuohon rasvan palamisasiaan ihmeellisesti.
Mä nostin kerran jalat ylös ja lihoin sitten 9kk, kunnes yhtäkkiä laihduin neljä kiloa kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei laihdu viikossa 5kg ilman rasvaimua piste.
Mä laihduin viikossa n.7kg. Toki olin syöpäsairas tuolloin.
Sytojen aikaan saattoi tulla päivässä 5 kg nestettä kehoon.
Olisi kiva kuulla, jäikö ap:n paino kolme kiloa alemmas vai palasivatko poistuneet kilot?
Onko sinulla käsitystä mistä noinkin iso nesteen kertyminen kuin viisi kiloa voisi johtua?
Tuo on jo aikamoinen määrä.
Sinuna kyllä tutkituttaisin asian lääkärillä. Jos muuten voit hyvin, ei todennäköisesti ole mitään hälyttävää, mutta esim. sydämen vajaatoiminta turvottaa, munuaisten vajaatoiminta myös voi turvottaa.
Miksei? Itselläni raskaana ollessa nousi aamupaino +3kg yhdessä vuorokaudessa siis 24h aikana turvotuksen takia, joten miksi tuollainen määrä ei voisi myös poistua kehosta seitsemän päivän aikana?