Hotellin aamupalasta
Hotellin aamupala:
Mitä haluaisit syödä? Mikä sinut yllättäisi aamupalalla? Plussaa?
Mitkä tuotteet mielestäsi ovat turhia / ei tarvitsisi olla hotelliaamupalalla lainkaan?
Kommentit (74)
Joku perushöttöpaahtoleipä on kaikista turhin. Mehuja voisi olla muita kuin se esanssiomena ja appelsiini. Vaikkapa paikallisista tuoreista marjoista tai hedelmistä kausimehut.
Hotelleissa on joko aamupala tai aamiainen. Yleensä halvemmissa hotelleissa on aamupala ja se tarkoittaa tosiaankin aamupalaa, ei ruokia notkuvaa aamiaisbuffettia.
En välitä alkuunkaan hotellien aamupaloista ja aamiaisista. Hyvää maitokahvia kupillinen tai capuccino. Se riittää pariksi tunniksi ja sitten jossain kahvibaarissa joku voisarvi. Ällöttää tuollaiset notkuvat pöydät ja ahmivat ihmiset aamulla aikaisin.
Vierailija kirjoitti:
Rapeakuorisia sämpylöitä, kananmunia, kasviksia, paljon tuoreita hedelmiä, raikasta mehua. Hyvin haudutettua puuroa. Ei raskasta nakkia/ lihapullaa/ pekonia.
Minä taas ehdottomasti haluan sitä pekonia. Puuroa syödään arkena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä hotellissa munakokkeli tehtiin pienellä pannulla, heti kun uusi satsi esille, loppui, eräs keski-ikäinen mies rohmusi 2/3 siitä. Itse en saanut yhtään. Eli kunnolla kokkelia! 🍳
Toihan on just hyvä että tehdään munista ja vaikka pienempi erä kuin sitä tavallista hotelliaamiaismunakasta, joka ei ole munia nähnytkään.
Mistä se sitten on tehty? Munakas ilman munia?
Just olin lomalla espanjassa. Karmeinta oli lötköt/raaat pekonit. Parasta taisi olla tuoreet maukkaat tomaatit, kahvi ja suklaapäällysteiset donitsit.
Mitä haluan syödä hotelliaamupalalla: Croissantteja, pekonia, hedelmiä ja appelsiinimehua. Nämä onneksi lähes aina löytyy, joten olen tyytyväinen.
Turkissa saatiin juuri joka aamu vastapaistettu munakas, jossa sieniä, tomaattia ja juustoa. Joka iikalle paistettiin, jonossa seistiin. Oli kyllä hyvää.
Syön yleensä hotellin aaimaisella karjalanpiirakoita ja munavoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä hotellissa munakokkeli tehtiin pienellä pannulla, heti kun uusi satsi esille, loppui, eräs keski-ikäinen mies rohmusi 2/3 siitä. Itse en saanut yhtään. Eli kunnolla kokkelia! 🍳
Toihan on just hyvä että tehdään munista ja vaikka pienempi erä kuin sitä tavallista hotelliaamiaismunakasta, joka ei ole munia nähnytkään.
Kananmunajauheesta. Ainesosat: pastöroitu, spraykuivattu kananmunamassa.
Kun tähän näköjään vastataan täysin omista mieltymyksistä käsin, jatkan samalla tavalla.
tahdon:
- laajan repertuaarin tuoreita marjoja
- laajan repertuaarien tuoreita hedelmiä
- laajan repetuaarin tuoreita kasviksia
- hyvää maustamatonta jugurttia, plussaa jos on valita vaikka kreikkalaisesta ja erilaisista kasvipohjaisista
- hyviä juustoja, ainakin muutamia eri tyyppisiä
- laajan repertuaarin pähkinöitä ja siemeniä
- kunnollista, laadukasta kahvia ja mahdollisuus valita valmistustapa
- greippimehua
minun puolestani tarjolle voi jättää laittamatta:
- puurot ja vellit
- muutkin viljatuotteet, varsinkin kaikki vaaleat höttöleivät
- kaikki makeat leivonnaiset
- marmeladit ja muut makeat hillot
- lihaleikkeleet ym, mutta varsinin kaikki lämpimät lihavalmisteet (pekonit, makkarat ym), joista leviää ällöttävää hajua aamiaishuoneeseen
Unelma-aamiainen kohokohdat:
- Munakas (tai mikä tahansa munaruokalaji) joka paistetaan tilauksesta juuri siinä hetkessä, kullekin täytteet ja kypsyys valintansa mukaan.
- Paljon tuoreita kasviksia, hedelmiä ja marjoja. Ja parasta olisi, jos hedelmät olisi valmiiksi kuorittuja ja aseteltu tarjolle siten, että niitä saisi otettua hygieenisesti ja kätevästi :D Joskus näkee hotelliaamiaisilla esim. appelsiineja kokonaisina ja kuorimattomina, mutta niiden kuoriminen ilman kunnon välineitä on niin sotkuista puuhaa, etten koskaan ilkeä ryhtyä siihen :D
- Aitoa, oikeaa, kuumaa, kunnollista tummapaahtoista kahvia <3 Ei niitä seisseitä, kitkeriä, haaleita automaattiliejuja. Parasta olisi, jos kahvin joukkoon saisi kuumennettua maitoa. Ja kauramaito olisi ihanaa!
- Kunnon mehua, mielellään tuorepuristettua. Joku tuolla osuvasti kuvaili niitä automaatista tulevia esanssivesiä, ne on oikeasti ihan kauheita :D
- Jälkiruoka olisi piste i:n päälle :) Esim. mehevä suklaamuffinssi tai vaikka just ne amerikkalaistyyliset pannukakut. Tai mikä jottei kotimainenkin pannukakku, kunhan se olisi aitoa tavaraa eikä mitään tiskirätin makuista eineshuttua.
- Ylipäätään olisi ihanaa, jos tarjolla olisi aidoista, kunnollisista raaka-aineista tehtyjä tuotteita.
Minulle tärkeitä:
Puuro (ihan veteen keitetty Kaurapuuro, joskus manna tai riisi)
Marjat ja hedelmät
Peruskasvikset
Luonnonjogurtti
Keitetyt kananmunat
Tuoreet leivät
Tuoreet croissantit
Muutama tuoremehu
Plussaa:
Pekoni
Kokki paistamassa omeletteja
Mahdollisuus paistaa vohveleita
En kaipaa:
Valmislihapullat ja nakit
Piirakat, pullat
Kunnon haudutettu tee, jos vielä pari eri vaihtoehtoa niin olisi jo luksusta.
Minä tykkään syödä tuoreita marjoja, lämpimiä sämpylöitä, prociuttoa, viipaloituja hedelmiä.
Se yllättäisi, että moni asia olisi valmiiksi laitettuna pieniin kauniisiin kuppeihin, tai kun tilaan pannukakut, on ne aseteltu kauniisti tyyliin sihdattua tomusokeria ja viiva siirappia tms.
En kaipaa perunoita, makkroita tai papuja.
Olen paljon matkustanut viiden tähden hotelleissa. Kerran oli sellaine, joka oli täynnä pieniä kippoja. Ikimuistoista.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään syödä tuoreita marjoja, lämpimiä sämpylöitä, prociuttoa, viipaloituja hedelmiä.
Se yllättäisi, että moni asia olisi valmiiksi laitettuna pieniin kauniisiin kuppeihin, tai kun tilaan pannukakut, on ne aseteltu kauniisti tyyliin sihdattua tomusokeria ja viiva siirappia tms.
En kaipaa perunoita, makkroita tai papuja.Olen paljon matkustanut viiden tähden hotelleissa. Kerran oli sellaine, joka oli täynnä pieniä kippoja. Ikimuistoista.
Ainiin, tietty cappucino, ei automaatista, kuuluu asiaa. Se ei tosin yllätä, vaan on itsestäänselvyys.
- munakas tilauksesta
- hyvää leipää
- tuoreita vihanneksia
- croissantteja, hilloa
- pilkottuja hedelmiä
- maustamatonta jugurttia
- hyvää puuroa
- juustoja
- cappuccino tilauksesta, ei automaatista
- jotain makeaa, vaikka piirakkaa tai kakkua
Kaikki tuoretta ja hyvälaatuista.
Minä tykkään Keski-Eurooppalaisesta tavasta, jossa kahvi/tee tuodaan pöytään. On niin kiva, kun santsikuppia varten ei tarvitse nousta pöydästä.
Lämmitetty maito on tälle kahvikissalle iloinen yllätys, sitä on ollut vain harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useissa hotelleissa käytetään jotain kananmunajauhetta munakokkelin/munakkaan tekoon. Toki se on tehty kananmunista, mutta eri asia kuitenkin kuin tuoreista munista paistettu omeletti tai kokkeli.
Hotelleissa, joissa yövyn, saa aina tilattua munakkaan haluamillaan täytteillä sekä ison café latten. Lisäksi lasi kylmää vettä sekä kuohuviiniä. Näillä pärjää hyvin.