Hotellin aamupalasta
Hotellin aamupala:
Mitä haluaisit syödä? Mikä sinut yllättäisi aamupalalla? Plussaa?
Mitkä tuotteet mielestäsi ovat turhia / ei tarvitsisi olla hotelliaamupalalla lainkaan?
Kommentit (74)
Puuro is boring. Karjalanpiirakat ihania munavoin kanssa!
Höyrytetyt kasvikset on ollut kiva ylläri. Ja kasviksilla höystetty uunimunakas. Tuoreet tai sulatetut kotimaiset marjat on luksusta joko rahkan, puuron tai jugurtin kanssa.
Ei tarvi olla mitään järisyttävää, mutta joku hotellin oma erikoisuus tai paikallisherkku, jota ei muista hotelleista saa. Karjalanpiirakat, ohrarieskat, paistetut silakat, joku herkkujuoma, yms.
Kahvi ei saa loppua kesken.
Rapeakuorisia sämpylöitä, kananmunia, kasviksia, paljon tuoreita hedelmiä, raikasta mehua. Hyvin haudutettua puuroa. Ei raskasta nakkia/ lihapullaa/ pekonia.
Ihan sama, kunhan on tuoretta. En muutenkaan syö aamuisin paljon, enkä kykene hotellissa syömään yhtään sen enempää. Paahtoleipää, jugurttia, marjoja.
En halua yllättyä aamupalalla. Haluan ihan vain syödä kunnollista monipuolista ruokaa.
Puuro lisukkeineen, kasvikset, salaatti, vihannekset, marjat, tee, mehu, leipää, munia, lisukkeet leivän päälle...
Vielä hyvä jos on erilaisia mehuja ja teevalikoimaa.
Yhdessä hotellissa munakokkeli tehtiin pienellä pannulla, heti kun uusi satsi esille, loppui, eräs keski-ikäinen mies rohmusi 2/3 siitä. Itse en saanut yhtään. Eli kunnolla kokkelia! 🍳
Margariini on tuhraa missä tahansa. Kunnon voita tarjolle. Muuten riittää perusjutut, kuten puuro, kasvikset, leipä, muna, pekoni, kahvi, tee jne.
Kunnon tuoremehua, ei sitä vedellä lantrattua laihaa litkua, jonka automaatin display on joku tablettinäyttö
Vierailija kirjoitti:
Pannukakut oisi plussaa. Siis sellaiset amerikkalaistyylisit, letut ei niinkään innosta.
Ainakin Radisson Blu Royalista saa
Isot lasit että saa kunnolla mehua, ei 2 DL pikkuinen.
Vierailija kirjoitti:
Rapeakuorisia sämpylöitä, kananmunia, kasviksia, paljon tuoreita hedelmiä, raikasta mehua. Hyvin haudutettua puuroa. Ei raskasta nakkia/ lihapullaa/ pekonia.
Pekonia pitää olla, jos haluaa asiakkaaksi muutakin kuin hentoja naisia.
Graavikalaa kananmunien ja leivän kanssa
Itse en tykännyt kun Holiday clubin kylpylähotellissa joutui paistamaan vohvelinsa itse.
Reissussa euroopassa oli ihan älyttömän hyvää vaaleaa leipää vähän kuin ranskanleipä mutta tiiviimpää ja tarjottimella erilaisia tuorejuusto palleron puolikkaita. Olivat tosi hyviä erilaisten leikkeleiden ja juustojen kera
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä hotellissa munakokkeli tehtiin pienellä pannulla, heti kun uusi satsi esille, loppui, eräs keski-ikäinen mies rohmusi 2/3 siitä. Itse en saanut yhtään. Eli kunnolla kokkelia! 🍳
Toihan on just hyvä että tehdään munista ja vaikka pienempi erä kuin sitä tavallista hotelliaamiaismunakasta, joka ei ole munia nähnytkään.
Se, että voit tilata haluamasi kahvin , joka tehdään sulle siinä on plussaa
Samoin , jos sulle paistetaan munakas siinä.
Hyvä kala valikoima
Mutta toki ymmärrän, että tällaiset vaativat henkilökuntaa ja siis samalla paljon maksavia asiakkaita.
Espanjassa olin ihan tyytyväinen aamu cappucinoon , tuoremehuun ja toastiin marmeladilla ( vaikka marmeladin syöminen jäikin :D)
Minä olen syönyt joissain paikoissa hyviä aamupaloja. Järvisydämessä tykkäsin siitä, että aamupalan marjapiirakka oli gluteenitonta ja siihen sai päälle vaniljajätskiä. Myös paikan mustikkamehu oli hyvää.
Itse gluteenittomien leipien tarjonta on lähes joka paikassa surkeaa, toivoisin kovasti tuoretta leipää aamiaisella. Usein se on joku yksittäispakattu kuiva pahanmakuinen käntty. Joten toivoisin tähän parannusta.
Hyvä aamiainen oli myös esim tampereen lapland hotelsissa.
Usein tykkään jos tarjolla on jääkylmää/jääpaloja vettä, jossa appelsiinia ja sitruunaa.
Olisi kiva, jos olisi mehupuristin, jonka vieressä sitrushedelmiä. Saisi itse puristaa haluamansa sekoituksen ja määrän.
Pannukakut oisi plussaa. Siis sellaiset amerikkalaistyylisit, letut ei niinkään innosta.