Hoitoalalla on valtava työntekijäpula, mutta siitä huolimatta esihenkilö vaan --ttuilee!
Ja sitten ihmettelee ja raivoaa, kun porukka lähtee koeajalla pois. Eikö hän tajua että se vanha johtamistyyli ei enää toimi? Töitä on nyt joka puolella tarjolla, ei sinne ole pakko jäädä kuuntelemaan mitään paskaa. Meiltä on lähtenyt huhtikuun jälkeen 5 hoitajaa pois, kahdelta loppui määräaikainen soppari ja ei halunneet jatkaa, kolme lähti koeajalla. Ja nyt on kaikki kusessa kun kesälle ei ole tekijöitä, kiitos tämän törpön johtajan.
Eikö johtajille ole mitään johtamiskoulutusta?
Kommentit (45)
Hoitajat! Te vidduilette ja nimittelette potilaita ja puhutte heidän omaisistaan mitä sattuu, lisäksi annatte potilaille ilkeitä javadtenmielisiä "lisänimiä", joten miksi luulette olevanne virheettömiä? Hoitakaa hommanne ja jättäkää potilaiden nimittelyt ja haukkumiset vähemmälle.
Isossa sairaalassa kun olin siivoojana 15 vuotta sitten -huomasin tämän jo silloin.Osastonhoitajana oli sellainen "ilkimys"jota kaikki pelkäsi. SH sitten teki siivoojille kiusaa kun oli paha olla ja kyseisellä osastolla aina vajausta koska kukaan ei halunnut tulla töihin..puhuivat selän takana että joo tuo sais jo lähteä mutta jos tulee vielä pahempi tilalle.. Siivoojat ei saanut edes ruokataukoa pitää samassa huoneessa vaan joutui syömään siivouskomerossa. OH puhui että hänen tutun tuttu nuori sh on tulossa ja muita ei kannata ottaa..jee..kuka tollasessa jaksaa olla töissä.Palkka ei taida olla se pahin ongelma.
Meillä (ei hoitoalalla) on yleisesti ottaen aina pula työntekijöistä. Esihenkilö ei pysty olemaan kova tai vaatia työntekijältä mitään kun muuten väki vaihtaa toisaalle. Annetaan ihan kaikki periksi. Ei sekään ihan hyvä ole kun reippaat joutuvat tekemään laskureiden työt.
Osastonhoitajat on.
Kun työpäivän päätteeksi monta kertaa olen kahvihuoneessa mussuttavalle pomolle todennut etten ole päässyt koko päivänä aamukahville enkä myöskään lounaalle, vastaus on vaan kimakka vai niin! Tai ei mitään. Otan eväät kaapista ja lähden kotiin niitä syömään. Esihenkilö vaan lihoo.
No, olen pääsemässä pois tuolta. Niin moni on lähtenyt että aiheesta on hätäkokouksia pidetty.