Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin perustuu ajatus että mobiilipeleistä ei löytyisi hyviä pelejä vaan ainoastaan konsoli- ja pc-peleistä?

Vierailija
07.07.2022 |

Mobiilipelit ei vaadi samanlaisia tehoja kuin konsoli- ja pc-pelit, niin luulisi älylaitteiden olevan parempi ja halvempi kehitysalusta peleille.
Toki nuo mobiilipeleissä usein olevat mikromaksut ovat aika ärsyttäviä, mutta toisaalta niitä löytyy myös niistä konsoleille ja pc:lle tehdyistäkin peleistä, eli sinänsä tuo on asia, jolla on ihan turha mobiilipelejä morkata.

Sitäkään en toki kiistä, etteikö myös konsoleille ja pc:lle tehtäisi vuosittain hyviä pelejä paljon (ja vastaavasti köppäisiä mobiilipelejä älylaitteile), mutta sitä en oikein ymmärrä, miksi noita mobiilipelejä aina pilkataan ns. hc-pelaajien toimesta, ja väitetään ettei ne muka ole oikeita pelejä.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimella esim. Last of Usin tai Resident Evil 7:n tasoinen peli? Joo, saanen nauraa, siihen tulee menemään vielä pitkä aika, että puhelimella on tuon tasoisia ja näköisiä pelejä. Ja kun miettii sitä mainistemaasi kiistatonta faktaa, että mobiilipeleissä on noita eri mikromaksuja, niin sekin lisää turhautumista noiden mobiilipeleihin, vaikka siellä toki jotain helmiä varmasti löytyykin. Esim. itse tykkään Gardenscapes- ja Homescapes-peleistä puhelimella, mutta niissä molemmissa on aivan älyttömän tyhmiä mikromaksuja, joka johtaa siihen, että noita pelejä tulee pelattua vain satunnaisesti. Mistään ainakaan itse omistamastani konsolipelistä ei löydy vastaavanlaisia.

Vierailija
2/47 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttö, akku ja kontrolleri asettavat melkoiset rajoitteet. Itse en ainakaan ole niin koukussa pelaamiseen, että sitä tarvitsisi tehdä postimerkin kokoiselta näytöltä. En katso myöskään kännyllä elokuvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urbaaneissa ympäristöiissä joissa kehittyvä nuori tarvitsee virikkeitä jotta aivojen hermostollinen kehitys saa tarpeeksi ärsykkeitä osakseen jotta kehitys olisi luontaista ja tervettä. Se tarkoittaa maaseutuolohin verrattuna sitä että kulutttaa sosiaaalisenmedian sisältöjä oikein mitkä ovat siis tarpeeksi virikkeellisiä eikä ainoastaan viihdettä. Myös persoonallisuushäiriöt ovat kaupunkiympäristöissä haaste silllä ihminen on jatkuvasti yhteydessä someeen ja vertailee itseään muiihin miljooniin/miljardeiihin mittareihin mikä on antiikin ajoiilta tarkoittaa kultaista leikkausta kasvoissa eli kasvojen symmetrisyyyttä.

Vierailija
4/47 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimella esim. Last of Usin tai Resident Evil 7:n tasoinen peli? Joo, saanen nauraa, siihen tulee menemään vielä pitkä aika, että puhelimella on tuon tasoisia ja näköisiä pelejä. Ja kun miettii sitä mainistemaasi kiistatonta faktaa, että mobiilipeleissä on noita eri mikromaksuja, niin sekin lisää turhautumista noiden mobiilipeleihin, vaikka siellä toki jotain helmiä varmasti löytyykin. Esim. itse tykkään Gardenscapes- ja Homescapes-peleistä puhelimella, mutta niissä molemmissa on aivan älyttömän tyhmiä mikromaksuja, joka johtaa siihen, että noita pelejä tulee pelattua vain satunnaisesti. Mistään ainakaan itse omistamastani konsolipelistä ei löydy vastaavanlaisia.

Eli sinusta vain sellaiset pelit, jotka vastaavat sinun henkilökohtaista pelimakuasi, ovat ns. oikeita pelejä? Anteeksi vaan, mutta tällainen käsitys tuli viestistäsi.

Ap

Vierailija
5/47 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita kunnollisia pelejä on ihan mahdoton löytää. Koneella on satoja pelejä, jotka kiinnostaa ja joissa ei mikromaksuja ole. Lähes jokaisessa mobiilipelissä jonka olen ladannut on niitä ollut. Myöskään pelit eivät ole olleet kovin hyvin kehitettyjä. Varmasti hyviäkin on, mutta mistä ne löytää?

Vierailija
6/47 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinusta vain sellaiset pelit, jotka vastaavat sinun henkilökohtaista pelimakuasi, ovat ns. oikeita pelejä? Anteeksi vaan, mutta tällainen käsitys tuli viestistäsi.

Ap

Missä minä muka niin sanoin? Eiköhän jokainen ihminen pelaa sellaisia pelejä, joista itse sattuu tykkäämään. Se vaan on kuitenkin tosiasia, että esimerkiksi pelkästään konsoleiden indie-peleissä on paljon eroja verrattuna mobiilipeleihin, puhumattakaan isolla rahalla tehdyistä AAA-peleistä. Ja ne erot liittyy juurikin grafiikkaan, pelimekaniikaan ja noihin mikromaksuihin. Ei noista konsolipeleistä ole pakko tykätä, jos ne ei syystä tai toisesta iske, mutta tosiasiat kannattaa kuitenkin jokaisen tunnustaa.

Se lainaamasi viestin kirjoittaja.

Vierailija
7/47 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään Cube-peleistä ja Rusty Laket on myös kivoja.

Vierailija
8/47 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, minkä tyyppisistä peleistä tykkää. Jos joku sanoo minulle, että mobiilipeleistä ei löydy mitään hyviä pelejä, se tarkoittaa, että hän itse ei löydä mobiilipeleistä itselleen mieluisia.

Vierailija
9/47 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Genshin impact on hyvä mobiilipeli.

Maailma on tosi iso, tekemistä riittää.

On haastavia taisteluita, voit myös hommata oman talon.

Tarina on hyvä.

Mikromaksuja on mutta peliä voi pelata 100% ilman että ostaa yhtään mitään koska ihan vaan tutkimalal paikkoja, tekemällä tehtäviä, voittamalla taisteluita, avaamalla aarrearkkuja jne saa tienattua zydeemeitä joilla voi sitten halutessaan käyttää wish-ominaisuutta.

Vierailija
10/47 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n täytyy olla nainen... M27

Vierailija
11/47 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin perustuu? No vaikkapa ihan faktoihin.

Lähinnä rahastukseen tarkoitettuja pay-to-win roskaa. Joissakin et edes "voita" vaikka maksat. Otetaan esimerkiksi vaikka Candy Crush Soda. Peli yrittää kaupata 6€:lla apuja "vaikean" tason kohdalla vaikka tasot ovat satunnaisgeneroituja eli mikään apu ei auta jos saat huonon jaon. Sama vaikea taso jota et huonossa jaossa selvitä 30:llä siirrolla, ratkeaa uusinnassa kahdella(!) siirrolla koska aloitus onkin onnekkaasti niin päättänyt. Samaten kyseinen peli tuuppaa vähän väliä muita "ostoksia" tarjolle, jotkut jopa pari kymppiä kappale. Joku hölmö olisi siis helposti käyttänyt 500€+ päästäkseen samalle tasolle johon itse olen päässyt maksamatta latin latia.

Tämä ei tarkoita, että en pelintekijöille palkkaa soisi, mutta jos kertamaksu ahneuksissaan ei kelpaa, niin turha odottaa että maksaisin sitten yhtään mitään.

Vierailija
12/47 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mystic messenger on mobiilipelien aatelistoa.

Vierailija
13/47 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni noista indie-peleistä on jotain kävelysimulaattoreita, eli kävellään jonkin tietyn alueen läpi ja fiilistellään maisemia, ja luodaan jotain muka-syvällistä tarinan tynkää peliin. Tuollaisiahan ne konsoleille ja tietokoneelle julkaistut indien-pelit ovat olleet tässä viime vuosien saatossa. Kai ne tarinaltaan ovat ihan hyviä, mutta ovat sellaista ns kertakäyttökamaa, eli kun ne kerran pelaa läpi, niin ei niitä jaksa palata enää toista kertaa. Väitä että kyllä siihen verrattuna joku mobiilipelikin tarjoaa enemmän uudelleenpeluuarvoa ja pelattavuutta.

AP

Vierailija
14/47 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää mitkä mobiilipelit on ap:n mielestä hyviä.

15/47 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

PC-pelaajan näkökulmasta se on yleensä se on juuri tuo mikromaksujärjestelmä, joka kannustaa kyseenalaisin pelimekaniikkoihin mobiilipeleissä. PC-peleissäkin on joskus mikromaksuja, mutta mikromaksuihin pohjautuvat PC-pelit saavatkin melko usein kritiikkiä osakseen, eivätkä ne ehkä useinkaan ole niitä pelejä, joita klassisina PC-peleinä pidetään. Kyllä hyviäkin mobiilipelejä varmaankin on, kuten esimerkiksi henkilökohtaisesti tuntemani ja tietokoneellekkin saatavat Pandemic ja Bloons 6. Mikromaksuihin pohjautuva kaupallistamisjärjestelmä vain tekee hyvistä mobiilipeleistä harvinaisempia.

Vierailija
16/47 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva tietää mitkä mobiilipelit on ap:n mielestä hyviä.

Esim. Supercellin pelit, ja ketjussa jo mainittu Gardenscapes.

Ap

17/47 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupsista, tarkoitin siis Pandemicillä Plague Inciä. Taisin sekoittaa pelin nimen jonkun toisen pelin kanssa.

Vierailija
18/47 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä resident evil 7 ja 8 on aina kun nykyään puhutaan residenteistä? Taitaa olla vasta pelejä pelaamaan aloittaneiden nyyppien (nobo/nuubi) residenttejä. Ei noita pelejä edes voi laskea resident evileiksi. Vähän aina hymyilyttää kun joku sanoo että hänen lempi residentti on 7 tai 8. Hyviä resident evil pelejä on ne alkuperäiset esim 2 tai 3. Resident evil 2 remake on myös hyvä vaikka ei ole fiksatuista kulmista vaan kolmannen persoonan perspektiivistä.

Vierailija
19/47 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse laske kännyköillä pelaajia pelaajiksi. Tietokoneella pelaaminen avaa niin monia ulottuvuuksia ihan modaamisen ja emuloinnin kautta.

Vierailija
20/47 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä resident evil 7 ja 8 on aina kun nykyään puhutaan residenteistä? Taitaa olla vasta pelejä pelaamaan aloittaneiden nyyppien (nobo/nuubi) residenttejä. Ei noita pelejä edes voi laskea resident evileiksi. Vähän aina hymyilyttää kun joku sanoo että hänen lempi residentti on 7 tai 8. Hyviä resident evil pelejä on ne alkuperäiset esim 2 tai 3. Resident evil 2 remake on myös hyvä vaikka ei ole fiksatuista kulmista vaan kolmannen persoonan perspektiivistä.

Oma ensimmäinen Resident Evil-pelini oli alkuperäinen kakkonen, jonka sain joululahjaksi vuoden 1999 jouluna parilta äidin puoleiselta sukulaiselta. Sen jälkeen olen pelannut kaikki sarjan osat, ja tunnen sarjan tarina-loren lähes ulkoa, kun kysessä on yski suosikkipelisarjoistani. Omat suosikkini sarjasta on ykkösen remake ja alkuperäinen kakkonen, ja inhokkini 5 ja 6.

Pointtini oli osoittaa se, että se RE7:kin on enemmän ns. oikeaa peliä kuin ne mobiililaitteille tulleet pelit, joita ap tuntuu niin kovasti ihannoivan.

Se lainaamasi kirjoittaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi