Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miniä vaatii jatkuvasti hoitamaan lapsia, en jaksa enää, ikää jo minulla 69 v

Vierailija
07.07.2022 |

Välit meni varmaan pojan perheeseen, kun kieltäydyin menemästä taas lapsia hoitamaan.
Olin la-su välisen yön kun olivat häissä, sitten olin tiistaina ja keskiviikkona päivällä monta tuntia kun oli ulkotöitä kuulema. Ja taas olisi pitänyt mennä. Kolme lasta heillä, 4 v, 3 v ja 1 v. Miniä on kotona ja poikani on töissä.
Sanoin etten enää jaksa, olen kyllä eläkkeellä mutta helteet vei voimat enkä muutenkaan jaksa enää yhtään.
Koko viimeinen vuosi ollut yhtä lasten kaitsemista, miniän äiti ei ole koskaan edes käynyt heillä, en tiedä miksi.
Mutta nyt alkaa minun eläkepäivät, pakon edessä (neuvola, lääkäri tms.) voin mennä pariksi tunniksi, muuten saavat pärjätä.
Miten te muut mummut jaksatte hoitaa?

Kommentit (130)

Vierailija
121/130 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei sinulla ole puheyhteyttä omaan lapseesi ollenkaan?

On minulla ja hän sanoo, ettei tarvitse tulla, mutta kun miniä on eri mieltä. Poika on sitämieltä että pihahommat ehtii illalla ja viikonlopulla, miniä on malttamaton. Ostivat vastavalmistuneen talon, jonka omistaja sairastui eikä pystynyt muuttamaan.

Höpö höpsistä taas.

Mikä tässä on höpsistä?

Pidä ap puolesi, minä olen tyttäreni vaatimuksiin myös ihan uupunut, hoitopyynnöt alkoivat heti kun jäin tammikuussa eläkkeelle. Ja jännä, että vain minua kiusaa, isänsäkin elää, mutta ei koskaan vaivaa häntä. Kyllä se pappakin osaa lasten perään katsoa. Minä en ole mennyt kun ihan pakon edessä.

No nämä uhrimummojen tarinat.

Voisi olla minun äitini, eikä mikään pidä paikkaansa. Hän oli mm selittänyt koko naapurustolle miten meidän lapset AINA on hänellä yökylässä. Yhden ainoan kerran on esikoienn viisivuotiaana ollut hätätilanteessa.

Samaten sössöttää sukulaisille miten emmem pärjäisi päivääkään ilman häntä - kun todellisuudessa hän tunkee meille vaikkei haluttaisi.

Sä taisit nyt eksyä väärään ketjuun.

Vierailija
122/130 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miniä sanoo, kun olet hänelle sanonut asiasta, että et jaksa niin paljon hoitaa? Vai sanotko aina vaan joo tottakai ja valitat seläntakana? Kuulostaa uhriutumiselta. Ja poikasi on pelkuri, kun sanoo vaimolle toista ja sulle toista. Aivan varmasti on vaimolleen sanonut että äiti hoitaa mielellään ja kun äitille sanoo niin joo ei tietenkään tarvi tulla. Kaksinaamaista. Sinuna puhuisin kummankin kanssa yhtä aikaa ja sovitte järjestelyistä reilusti. Selän takana pahan puhuminen ja uhriutuminen on lapsellista ja typerää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/130 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei vielä lapsenlapsia, mutta ajattelisin, että jaksamiseni mukaan mielellään hoitaisin, mutta niin, että lapset tulevat minun kotiini/mökille , en kyllä menisi poikani ja miniäni kotiin heitä hoitamaan. Voisin myös hakea lapset hoitoon. Ja jos väsyisin, kertoisin kyllä pojalleni, että nyt en jaksa, jokainen hoitokerta sovittava tietysti erikseen, mikään hoitoautomaatti en olisi. Lapset on ihania.

Tuossa hoitopaikassa on puolensa ja puolensa. Mä hoidan mielelläni pieniä lapsia omassa kodissani, mutta vain lyhyitä aikoja kerrallaan. Ihan vain siksi, että kotini ei ole kovin lapsiturvallinen. Kun hoidan pieniä lapsia kotonani, en voi sekunniksikaan hellittää katsettani heistä. En voi käydä edes pissalla. Kun taas hoidan pieniä lapsia heidän omissa kodeissaan, tiedän, ettei siellä ole mitään lapsille vaarallista lasten ylettyvillä. 

Vierailija
124/130 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perhe pitää yhtä. Olen eläkkeellä ja pidän siitä, että saan osallistua lasteni perheen arkeen. En jotenkin osaa nähdä tässä ongelmaa, mielelläni autan omia lapsiani ja lastenlasten kanssa on ihanaa olla. Saa uudelleen elää pikkulapsiaikaa ja nähdä ne ihanat ensimmäiset.

Vierailija
125/130 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä perhe pitää yhtä. Olen eläkkeellä ja pidän siitä, että saan osallistua lasteni perheen arkeen. En jotenkin osaa nähdä tässä ongelmaa, mielelläni autan omia lapsiani ja lastenlasten kanssa on ihanaa olla. Saa uudelleen elää pikkulapsiaikaa ja nähdä ne ihanat ensimmäiset.

Mä taas en halua elää uudelleen pikkulapsiaikaa. En halua elää uudelleen teinvuosianikaan enkä sitä, kun maitohampaani irtosivat. Elän mieluummin katse kohti tulevaa kuin katse kohti mennyttä. Silti meilläkin perhe pitää yhtä, mutta ei niin, etteikö ymmärrettäisi ikäeroja. 

Vierailija
126/130 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta varmaan kuitenkin oman jaksamisen rajoissa?

Vierailija
127/130 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää, riittääkö näillä isovanhemmilla, jotka hoitavat paljon jonkun lapsensa lapsia, aikaa myös muille lapsilleen. Myös sellaisille lapsille, joilla ei ole jälkikasvuja.

Lähipiirissä on tapaus, jossa vanhempien huomio kohdistuu pitkälti ns. lapselliseen perheeseen. Lapseton lapsi vaikuttaa pitkälti joustavan, mutta vaikuttaa kärsivän tilanteesta.

Vierailija
128/130 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää, riittääkö näillä isovanhemmilla, jotka hoitavat paljon jonkun lapsensa lapsia, aikaa myös muille lapsilleen. Myös sellaisille lapsille, joilla ei ole jälkikasvuja.

Lähipiirissä on tapaus, jossa vanhempien huomio kohdistuu pitkälti ns. lapselliseen perheeseen. Lapseton lapsi vaikuttaa pitkälti joustavan, mutta vaikuttaa kärsivän tilanteesta.

Ei millään pahalla mutta kai sillä lapsettomalla on oma elämä, puoliso, ystäviä, työpaikka jne?

Vierailija
129/130 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla mutta kai sillä lapsettomalla on oma elämä, puoliso, ystäviä, työpaikka jne?

Tietenkin on omakin elämä, mutta ei se varmaan poissulje sitä että hänestä olisi välillä myös mukava tavata välillä vanhempiaan ihan kaikessa rauhassa, ilman että lapsellinen perhe tai sisaruksen lapset pyörivät samalla isovanhempien jaloissa.

Toki hänellekin sisaruksen lapset kuulostavan olevan rakkaita, mutta silti toivoisi näkevänsä äitiään ja isäänsä myös ilman näitä.

Vierailija
130/130 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakoon tarhaan, jos päivisin tarvitsevat hoitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme