Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloyhtiön huoltotöistä vastaa: asukkaat --- syy, miksi en koskaan muuta rivariin

Vierailija
07.07.2022 |

Aivan kauhea ajatus olla jossain pienessä rivariyhtiössä, jossa asukkaat vastaavat huolloista. Kukin omalla tavallaan eli osa ei ollenkaan. Riitoja. Jollain pamahtaa kallis putkiremontti ja kulut haetaan 5 asunnon kesken, kun kerrostalossa olisi 50. Jne. Jne. Ei koskaan pieniin rivariyhtiöihin. EI KOSKAAN!

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin muuttaa rivariin jossa hoidetaan itse. Se tietää pienempää vastiketta. Saa pikkuhommien hoidosta muutaman lantin laittaa mihin humpuukiin haluaa. Ja kun ostaa sitä osaketta kannattaa todella hyvin tutkia se taloyhtiön tulevat rempat. Ennen viimeistä allekirjoitusta.

Vierailija
22/22 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kenelläkään asunto-osakeyhtiön jäsenellä yhtäkkiä "pamahda putkiremontti", vaan näistä päätetään yhtiökokouksessa. Vastikettakin kerätään nimenomaan sen vuoksi, että taloyhtiöllä on sitten varaa kattaa näitä remontteja, eikä kustannuksia jouduta jälkikäteen "karhuamaan". Mun mielestä rivari on aika ketterä muoto huoltotöille: isommat ja v-mäisimmät työt voi ulkoistaa, mutta sitten jotkut jonninjoutavat lipunnostot jne. voi hoitaa itse eikä maksaa turhaan jollekin ammattilaiselle.

Ei vastikkeita voi kerätä varastoon tai syntyy verotettavaa tuloa yhtiölle. Ja kyllä voi yllättäen pamahtaa. Kahdessa vanhassa taloyhtiössä on nyt näin käynyt. Osakkaan itsensä tekemä kylpyhuoneremontti, mutta silti koko taloyhtiö maksoi vahingot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme