Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloyhtiön huoltotöistä vastaa: asukkaat --- syy, miksi en koskaan muuta rivariin

Vierailija
07.07.2022 |

Aivan kauhea ajatus olla jossain pienessä rivariyhtiössä, jossa asukkaat vastaavat huolloista. Kukin omalla tavallaan eli osa ei ollenkaan. Riitoja. Jollain pamahtaa kallis putkiremontti ja kulut haetaan 5 asunnon kesken, kun kerrostalossa olisi 50. Jne. Jne. Ei koskaan pieniin rivariyhtiöihin. EI KOSKAAN!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivi-ja paritalot ovat pahimpia. Jatkuvaa vääntöä lakiin kirjatuista asioista. Ei ikinä enää. 

Vierailija
2/22 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskapuhetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön huoltotöistä vastaa taloyhtiö, päättävä elin on yhtiökokous ja käytännön toimia hoitavat yhtiökokouksen valitsema hallitus ja isännöitsijä.

Vierailija
4/22 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole rivarin ongelma vaan köyhien ongelma. Meillä rivarissa kaikki sujuu viimeisen päälle, koska asukkaat ovat maksukykyisiä.

Vierailija
5/22 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi 5 huoneistoisen rivitalon kaikki remontit maksavat yhtä vähän kuin 50 huoneistoisessa kerrostalossa.

Vierailija
6/22 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön hallitus päättää ulkoistetaanko huoltotyöt vai tehdäänkö itse laihialaisina. Eli eri käytännöt eri rivareissa.

Vierailija
7/22 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole rivarin ongelma vaan köyhien ongelma. Meillä rivarissa kaikki sujuu viimeisen päälle, koska asukkaat ovat maksukykyisiä.

Maksukykyinen, rivitalossa, LOL!

Vierailija
8/22 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiön hallitus päättää ulkoistetaanko huoltotyöt vai tehdäänkö itse laihialaisina. Eli eri käytännöt eri rivareissa.

Ja hallitus muistaa sen, että ketään osakasta ei voi vaatia niitä talkootöitä tekemään.

9/22 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin jossain kohtaa muuttaa kerrostalosta rivitaloon. Ennen rivariasunnon ostoa tietenkin pitää tarkasti selvittää (niin tarkasti kuin pystyy) miten siellä on asiat hoidettu ja sujuneet.

Vierailija
10/22 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön huoltotöistä vastaavat osakkaat. Osakkaat päättävät, tekevätkö työt itse vai teettävätkö ulkopuolisella.

Vierailija
11/22 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niuhottajien naapurina voi olla vaikeaa, mutta normaaleissa yhtiöissä (joita on melkein kaikki) asiat sujuvat ihan mukavasti. Jos joku haluaa tehdä fyysisesti huoltotöitä niin ok, jos ei halua niin laittaa kättä taskuun.

Vierailija
12/22 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenelläkään asunto-osakeyhtiön jäsenellä yhtäkkiä "pamahda putkiremontti", vaan näistä päätetään yhtiökokouksessa. Vastikettakin kerätään nimenomaan sen vuoksi, että taloyhtiöllä on sitten varaa kattaa näitä remontteja, eikä kustannuksia jouduta jälkikäteen "karhuamaan". Mun mielestä rivari on aika ketterä muoto huoltotöille: isommat ja v-mäisimmät työt voi ulkoistaa, mutta sitten jotkut jonninjoutavat lipunnostot jne. voi hoitaa itse eikä maksaa turhaan jollekin ammattilaiselle.

Vierailija
13/22 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on rahaa tilillä 32 000 €, sijoituksia n. 150 000 arvosta ja velaton uudehko 80 m2 rivarikolmio, yksin asun. Uudella hybrilillä ajan ja omista myös talvilämpimän huvilan. Yksin en viitsi omakotitaloa hoitaa, meill kaikki hoituu huoltoyhtiön kautta ja isännöinti kilpailuttaa kaiken.

En ole naapureitten kanssa tekemisssä muutoin kuin kokouksissa ja tervehdin pihalla, se riittää.

Talkkoisiin muuten ei asunto-osakeyhtiölain mukaan ketään voi pakottaa.

Vierailija
14/22 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua nauratti sama.

Vierailija
15/22 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiön huoltotöistä vastaavat osakkaat. Osakkaat päättävät, tekevätkö työt itse vai teettävätkö ulkopuolisella.

Eikä lain mukaan ketään voi talkoisiin pakottaa, eikä periä ylimääräistä jos ei osallistu.

Minä ilmoitin heti, että talkoilkaa jos haluatte, minä en. Loppui talkoilu tässä yhtiössä.

Vierailija
16/22 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalossa en enää jaksa asua, en jaksa jatkuvaa kilpailutusrumpaa pihatöistä, enkä itse huolehtia remppoja.

Kerrostaloläävässä asujat on surkimuksia, poislukien miljoonaosakkeet joihin minulla ei ole varaa enkä halua saa räkälässä nimeltä Helsinki.

Joten asun ihanassa rahalla meille tilauksesta tehdyssä rivarissa kotikaupunkini keskustassa, missään ei ole ollut niin mukava asua kuin tässä, helppouden takia.

Elämä omakotitalossa oli kivaa kun lapset asuivat kotona, nyt on hyvä näin.

Kerrostalossa asuvat ääliöt toistensa vessakäyntejä kuunnellen ja laskien.

Ei kiitos!

Vierailija
17/22 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että uudessa kerrostalossa, jossa asunnoista 80 prosenttia ovat 25 neliöisiä keittiökaappeja ylimmän kerroksen 50 neliöistä kolmiota lukuunottamatta, olisi yhtään parempi?

Vierailija
18/22 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu sanoi, että mummut valittavat, kun ruohikkoa ei leikata tiettyyn aikaan. Eivät ymmärrä, että osa tekee vuorotyötä.

Vierailija
19/22 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin muuttaa kaupungin omistamaan rivitaloon, siellä työmiehet hoitavat pihan.

Vierailija
20/22 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua nauratti sama.

Vuokraneukkukuutiossa nauretaan aina makeammin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi