Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita joilla säästöjen käyttö aiheuttaa ahdistusta?

Vierailija
07.07.2022 |

Minua ahdistaa. Tässäkään tilanteessa niitä ei olisi pakko käyttää, voisi jättää kyseisen 2000e asian hommaamatta mutta päätin haluta neljännen koiran joten otin säästöistä ja ahdistaa kun tilille on nyt 2000e vähemmän. :(

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole säästöjä. Säästöistä ei ole mitään hyötyä. Sijoitan rahani jotta saan tuottoja. Tuotoilla voi taas tehdä mitä lystää.

Vierailija
22/28 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tietty pyöreä summa, johon ei kerta kaikkiaan kosketa. Sen päälle säästötilillä on vaihteleva määrä, muutama tonni, joka toimii ns. matkakassana eli siihen yritän aina kerryttää vähän lisää ja sitten voin käydä jossain reissussa. Isompi summa odottaa eläkepäiviä :DD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yllättävän vaikeaa päättää että mikä on ns. hyvä syy tehdä isompia hankintoja. Itse olen eläkkeen kynnyksellä ja olisi ihan pakko osata hyväksyä se, että säästöt alkavat huveta kertymisen sijaan. Elämänkokemukseni pohjalta voin sanoa että se tuhlailuahdistus on hyvästä, on äärettömän helppoa pistää kaikki haisemaan.

Koira ei ole kertakustannus. Neljä koiraa on jo aika iso jatkuva kuluerä. Toisaalta saattaa olla että koirat ovat sinulle se henkireikä mitä kesämökki ja ulkomaanmatkat ovat joillekin muille.

Vierailija
24/28 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vähän riippuu säästöjen määrästä. Itse en ole ollut nuorempana kovin hyvä rahan kanssa, niin nyt kun sai hommat paremmalle mallille niin kyllä se kirpaisee jos säästötiliä johonkin turhaan joutuu rokottamaan, vaikka sitä vartenhan se on. Kyllä näitä säästöjä kannattaa välillä johonkin hyväänkin käyttää ettei mene koko elämä liian kitumismoodiin, mutta silleen että pysyy joku järkevä hätäpuskuri kuitenkin.

Itsellä ei riipu säästöjen määrästä, melkein päinvastoin niin, että mitä enemmän kertyy sitä vähemmän niihin haluaa koskea. Näin ollut aina, muistan jo lapsena kun aina säästin enkä halunnut käyttää mihinkään.

Oma elämäni ei mene kitumismoodiin vaikka säästötiliin en koskekaan. Itse asiassa en edes ajattele että siellä on rahaa. Elän käyttötililläni ja järkevästi ja sieltä siirtyy automaattisesti säästöön tietty summa joka kuukausi. 

Vähän olen ajatellut tehdä jonkun oikein hienon elämysmatkan jossain vaiheessa. Kiinnostaisi esim. safari Tansaniassa Serengetissä. Se olisi upea elämys. Tai joku vastaava. 

Olen onnekas sillä elän yksin ja voin päättää rahoistani ja kulutuksestani. Osaan olla taloudellinen mutta pihi en ole. Kaiken tarpeellisen hankin mutta järki mukana ja koskaan en osamaksulla enkä velaksi. Asunto ainoa asia johon jouduin velkaa ottamaan, ja opintolaina aikoinaan joka nyt on maksettu.

N 37

Olen itse matkojen suhteen hyvin harkitseva. Teen mielummin laadukkaita matkoja harvemmin. Olin suunnilleen ikäisesi sinkku kun näin Tansania-Serengeti -matkan mainoksen ja oitis varasin matkan. Olen ikuisesti kiitollinen itselleni siitä että että tein sen matkan ja koin sen mitä koin.

Vierailija
25/28 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis sanoo vanha viisaus. Jos säästää ja haluaa vaurastua esim eläkepäiviä varten, ei kannata omistaa useita koiria. Itselläni yksi koira ja rahaa palaa. Mutta koirani on turvana kun yksin lenkkeilen pimeässä ja mökkeilen yms. Toista en samaan huusholliin hanki, hoitopaikan löytäminen yhdelle vielä onnistuu mutta kahdelle....

Säästöjäni käytän vain jos on todella akuutti tilanne ja rahaa ei mistään muualta löydy. Esim perintöveroon jouduin laittamaan säästöistäni lähes 20 000.

Vierailija
26/28 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet 3 koiran omistaja, ostat 4.ttä ja ahdistut 2000 eurosta.

Onko nämä koirat edes eläviä ? 2000 e on pieni summa, kun 4 koiraa sairastaa.

Mun työkaverin miehellä on koiria. Tekee pentuja ja pitää koirahotellia.

Mies on onnellinen, harrastuksesta on tehnyt työn. Tienaa hyvin, mutta on aina töissä

Kyllä tiedän että eläinlääkärikulut kalliita, niihin käytetään sitten säästöjä, vakuutuksia en nää järkeväksi ottaa jos on rahaa millä maksaa ne eläinlääkärikulut. Tiedän että päivystysaikaan etenkin se on helposti koiran ostohinta jos sattuu jotain, ollaan oltu useamman kerran lääkärissä ja lasku ollut nelinumeroinen. Näihin olen kyllä varautunut ja koirat ei jää ilman hoitoa rahan puutteen vuoksi. Mm. juuri koirien vuoksi puskuri on oltava. ap

4 koiraa vaatii jo vähän isomman menopelin. Siihen ne säästöt sitten menevätkin. Mutta toisaalta, kukin tyylillään, ei täältä mitään mukaan viedä kun aika on täysi.

Vierailija
27/28 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt säästöillä koko vuoden, kun ei ole tuloja. Pitäisi kai ahdistaa, mutta ei ahdista.

Vierailija
28/28 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolestuttaa, että eläkettä varten säästetyt rahat menee nyt elämiseen kun työmarkkinatuella ei elä ja säästöistä johtuen muita tukia ei saa.

No näinpä. Suomessa ei todellakaan kannusteta säästämiseen. Jos joudut pulaan, esim työttömäksi niin joudut syömään ne vaivalla säästetyt rahat. Sen sijaan naapurin Seppo joka on pistänyt aina kaiken rahan menemään eikä ole säästänyt senttiäkään oikein palkitaan samassa tilanteessa kaikenmaailman tuin, hänelle maksetaan myös lääkkeet ja hammaslääkärit. Tosi reilua!