Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinolon vaikutus sosiaalisiin suhteisiin

Vierailija
07.07.2022 |

Olen huomannut, että mitä enemmän vietän aikaa vain keskenäni ja nettipalstoilla, sitä rohkeampi ja jopa röyhkeämpi minusta tulee, kun vihdoin pääsen ihmisten ilmoille tai esim. sähköpostitse hoidan asioita.
Olen kuullut jaluullut, että erakoituneet ihmiset ovat arkoja ja väistelevät ihmisiä sekä välttävät konflikteja. Mutta minusta yksinolo kuorii taistelijan, oikeuksiensa puolustajan. Minä vastaan kaikki muut.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Aha.

Vierailija
2/5 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut niin pitkään täysin yksin ja ilman kontakteja, että luonteeni näkyy muuttuneen monella tavalla jyrkemmäksi. Pidän useimpia ihmisiä turhanpäiväisinä ja haluan hoitaa pakolliset asiat kerralla ja mahdollisimman nopeasti. Minkäänlaista hölöttämistä en enää siedä. Uutisia lukiessa tulee joka aamu jossain muodossa mieleen, että kyllä tämä ihmiskunta saisi jo tulla tiensä päähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/5 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle käynyt enemmän päinvastoin. Eli olen nykyään varovaisempi sosiaalisissa tilanteissa kuin ennen, kun olin enemmän ihmisten kanssa tekemisissä arkena.

Toisaalta samanaikaisesti olen alkanut tiedostaa, että liika varovaisuus johtaa entistä suurempaan epäsosiaalisuuteen, joten pyrin nykyään tietoisesti olemaan rohkeampi. En esim. käytä sähköpostiviestien muotoilemiseen yhtä paljon aikaa kuin nuorempana. Kasvokkaisissa vuorovaikutustilanteissa en ole onnistunut olemaan rohkeampi. 

Vierailija
4/5 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isolation is the key, that's when your mind changes, that's when your focus changes, you gain strength. Come out a savage.

- David goggins

Vierailija
5/5 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhia ihmissuhteita osaa vältellä ja itsetunto on tullut vahvemmaksi. Tuntee itsensä ja arvonsa eikä alistu tallattavaksi. Yksinolo parantanut elämänlaatua ja yleensäkkin harkitsee paljon enemmän ja tarkemmin ennen kuin työntää päänsä puskaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi