Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsia ei synny enää nykyään eikä monet pariudu. Missä vika?

Vierailija
06.07.2022 |

Ihmeelliseksi on mennyt nykymaailma

Kommentit (326)

Vierailija
141/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakaan en ole ikinä halunnut lapsia, kerran olen ollut pitkässä ja vakavassa suhteessa mutta kokonaisuudessa nautin enemmän sinkkuna olosta. Mutta kaverini ja siskoni jotka kyllä haluaisivat lapsia sanovat syyksi sen, että nykyään on lähes mahdotonta saada kunnollista suhdetta - jatkuvien pettymysten takia osa on myös kääntynyt samalle kannalle kuin minä, eli että sinkkuus on vain kaikin tavoin helpompaa elämää eikä (kaverini sanoin) "tarvi stressata sitä että pitäisikö jatkuvasti yrittää laihduttaa, meikata, sheivata joka ikinen kehon karva ja olla 24/7 kuin joku näytillä oleva insta-nukke, koska miehet kuvittelee että normaalit naiset on sellaisia". 

esim siskoni on todella urheilullinen, laiha ja kaunis, ja siitä huolimatta hänelläkin on ollut jatkuva ulkonäkö kriisi kun miehet kuvittelee kaikkea ihan mahdottomia asioita normaaleista ihmisistä. Ja vierestä hänenkin taistelua seuranneena en koe mitään halua lähteä tohon säätämiseen mukaan.  

Siskosi ulkonäkökriisi johtuu vain hänen omasta mielesntervrydestään, ei miehistä.

Jaahas. Jännä että hän oli sinkku vuotenaan paljon pirteämpi ja tyytyväinen itseensä, mutta heti kun aloitti taas kumppanin etsimisen esim tinder viidakossa (koska nykyään se on aika mahdotonta mitenkään muuten) niin johan alkoi mieliala laskea. 

Vierailija
142/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko suomalainen yhteiskunta on mätä ja vinoutunut.

Siksi suomi vain taantuu ja köyhtyy.

Kansakuntamme on köyhää ja voi henkisesti pahoin.

Nämä ongelmat on luonut pääosin sdp, vihreät ja vas.liitto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mielummin vapaaehtoisesti sinkku kuin huonon naisen kotiorja. Hyvät naiset ovat jo parisuhteissa minun ikäpolvessani. M27

Minusta miesten tulisi pystyä tyytyä omaa tasoaan huonompaan naiseen. Miehet vaativat muutenkin liikaa naisilta. Miesten pitää tulla vastaan ja tehdä uhrauksia. Se olisi perinteisempääkin.

Loppupelissä miehet on valmiita antamaan todella paljon ja suuria vikoja anteeksi naisessa. Naiset valitsee ennemmin sinkkuuden kuin tiputtavat rimaa.

Höpö höpö. Ei tarvi kuin kattoa vaikka julkkis pareja niin on paljon enemmän kauniita naisia rumien miesten kanssa. Sanokaapa yksikin julkkis pari jossa on tosi komea mies ja ruma nainen. 

Vierailija
144/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakaan en ole ikinä halunnut lapsia, kerran olen ollut pitkässä ja vakavassa suhteessa mutta kokonaisuudessa nautin enemmän sinkkuna olosta. Mutta kaverini ja siskoni jotka kyllä haluaisivat lapsia sanovat syyksi sen, että nykyään on lähes mahdotonta saada kunnollista suhdetta - jatkuvien pettymysten takia osa on myös kääntynyt samalle kannalle kuin minä, eli että sinkkuus on vain kaikin tavoin helpompaa elämää eikä (kaverini sanoin) "tarvi stressata sitä että pitäisikö jatkuvasti yrittää laihduttaa, meikata, sheivata joka ikinen kehon karva ja olla 24/7 kuin joku näytillä oleva insta-nukke, koska miehet kuvittelee että normaalit naiset on sellaisia". 

esim siskoni on todella urheilullinen, laiha ja kaunis, ja siitä huolimatta hänelläkin on ollut jatkuva ulkonäkö kriisi kun miehet kuvittelee kaikkea ihan mahdottomia asioita normaaleista ihmisistä. Ja vierestä hänenkin taistelua seuranneena en koe mitään halua lähteä tohon säätämiseen mukaan.  

Siskosi ulkonäkökriisi johtuu vain hänen omasta mielesntervrydestään, ei miehistä.

Jaahas. Jännä että hän oli sinkku vuotenaan paljon pirteämpi ja tyytyväinen itseensä, mutta heti kun aloitti taas kumppanin etsimisen esim tinder viidakossa (koska nykyään se on aika mahdotonta mitenkään muuten) niin johan alkoi mieliala laskea. 

Se ei liity mitenkään mihinkään muuhun kuin omaan mieleen.

Vierailija
145/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa tehdä lapsia. Veroja kiristetään, kaikesta leikataan, vakituista työpaikkaa ei saa.

Tekosyitä. Ei sitä ennenkään äidit olleet töissä, vaan isä huolehti perheen elatuksesta. Aika iso osa erilaisilla hanttihommilla eli pätkätöillä. 

Sosiaalinen pakko ei enää laita miestä maksamaan, ja jonkun kuitenkin täytyy. Jos isät eivät halua huolehtia ja äidit eivät pysty (onnea vain tekemään 40 tunnin viikkoa ja imettämään kuusi kertaa yössä) niin lapsiluku pakostakin laskee. Sain ainokaiseni kun löysin miehen joka halusi pitää isyysloman ja lyödä kylmää maidonvastiketta pöytään, mutta sellaisia miehiä ei puussa kasva. Isyys ja vastuu perheestä ei enää ole miesten juttu, nykyään vain nillitetään kun ei saa supermalleja jotka sikiävät neitseellisesti, kunnon mieheys on unohtunut, terveisiä inceleille ja muille tuhkamunille. Isoisien sukupolvi vielä hoiti lapsensa. Hyvä että sain edes sen yhden, mutta valitettavasti ihan hedelmällisyyteni viimemetreillä, joten yhdeksi jää.

Vierailija
146/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mielummin vapaaehtoisesti sinkku kuin huonon naisen kotiorja. Hyvät naiset ovat jo parisuhteissa minun ikäpolvessani. M27

Minusta miesten tulisi pystyä tyytyä omaa tasoaan huonompaan naiseen. Miehet vaativat muutenkin liikaa naisilta. Miesten pitää tulla vastaan ja tehdä uhrauksia. Se olisi perinteisempääkin.

Loppupelissä miehet on valmiita antamaan todella paljon ja suuria vikoja anteeksi naisessa. Naiset valitsee ennemmin sinkkuuden kuin tiputtavat rimaa.

Höpö höpö. Ei tarvi kuin kattoa vaikka julkkis pareja niin on paljon enemmän kauniita naisia rumien miesten kanssa. Sanokaapa yksikin julkkis pari jossa on tosi komea mies ja ruma nainen. 

En tiedä onko se julkkis tai kovin komeakaan mutta paremman näköinen oli kuin akkansa. Tämä joku porilainen palomies ja tubettaja joka ei ottanut rokotteita. Nimestä ei mitään hajua.

Vierailija
147/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun argumentit on niin ääliön argumentteja kuin voi olla. Toki itse uskot niihin ja sesi ulle suodaan.

Vierailija
148/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset saa luukulta verottomasti 3000€ ja työnteko ei haittaa vaoaa-aikaa.

Toiset raataa sen rahan eteen jopa aamusta iltaan ja kiitoksena siitä saa maksaa kaikki menonsa itse...

Vierailija
149/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet voisivat pitkin nettiä lakata väittämästä ettei arvoja vaalivia naisia enää saa ja naiset saisivat kannustaa toisiaan olemaan omia itsejään. Toisille sopii miehen passaus toisten nauttiessa urasta.

Vierailija
150/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähijunassa näkee joka päivä useita ulkomaalaisia naisia lastensa kanssa, yleensä vähintään kaksi alle 6v lasta. Suomalaiset korvautuu pikku hiljaa muualta tulleilla, geeniperimä vaihtuu ja varmaan hyvä niin.

Oma lähipiiri ja sen suoma todistusaineisto käy aina totuudeksi. Ihan turhaa tehdä tilastoja tai tutkia asioita.

Vierailija
151/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei lapsia synny??? Maailmassahan on ollut jo vaikka kuinka kauan liikaa ihmisiä ja koko ajan tulee lisää. 

Juuri uutisoitiin että stadista lähetetään synnyttäviä kauemmas peräpohjolaan kun lähemmät s-laitokset tupaten täynnä.

Lapsia syntyy siis liikaa vaikka niitä on jo ennestään liikaa. Surullista.

Lunastaako ukot lupauksensa lisääntymällä tuontien avulla? 🍾🍻🎂

Kiitos!

Vierailija
152/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole varaa tehdä lapsia. Olen köyhä hoitaja, ei tällä palkalla elätetä lasta. Asun yksiössä, mihin lapsi edes mahtuisi, ei hoitajan palkalla ostella isompaa asuntoa. Enkä halua, että lapseni joutuisi olemaan köyhän äidin lapsi, joka ei koskaan saisi mitään, eikä pääsisi mihinkään. Joten yksin ollaan.

Vierailija
153/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa tehdä lapsia. Veroja kiristetään, kaikesta leikataan, vakituista työpaikkaa ei saa.

Juuri tämä.

Veroaste on korkea.

Samoin jos oot yrittäjä täyttelet jotain selvityspyyntöjä, se kaikki on pois työnteosta ja perhearjesta.

Ilmeisesti on ajatus, ettei halutakkaan et ihmiset työllistyis.

Minä- minä -- minä - ajattelu, itselle vaan suuret palkankorotukset, ohjaa julkista sektoria.

Vierailija
154/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on monta syytä. Kun olin nuorempi (20-28v) en voinut kuvitellakaan lapsen hankkimista, suorastaan inhosin lapsia varsinkin juuri parikymppisenä. Nyt kun olen 30 ja periaatteessa olisin ehkä valmis miettimään lisääntymistä, ei ole varaa eikä elämäntilanne salli lapsen hommaamista. Olen alanvaihtaja, opinnot kestää vielä kolme vuotta ja miehen kanssa ei asuta yhdessä, koska mies käytännössä joutuisi elättämään minut ja menettäisin kaikki tuet. Miehellä on ihan ok palkka hänen omiin tarpeisiinsa, mutta kahta aikuista sillä ei kyllä elätä enkä minä juurikaan pystyisi osallistumaan kuluihin tai edes tasapuolisesti kodin ylläpitoon, kun olen niin paljon kiinni opinnoissani. Mies on hyvä kumppani, mutta en ihan näe häntä sellaisena isänä, joka osallistuisi tasapuolisesti kasvatukseen ja hoitoon ja haluaisi tällaista vastuuta itselleen. Pelkään, että en pääse koskaan enää töihin ja saa itselleni tulevaisuutta jonka eteen parhaillaan näen vaivaa, jos lapsi pullahtaa maailmaan ja joudun tekemään suurimman työn myös lastenhoidossa. Mulla on kriteerit miten lapsen kanssa ollaan ja niihin ei kuulu lapsen heittäminen vuoden iässä päiväkotiin pois tieltä. En ole halukas tekemään päätöstä lapsen hyväksi, kun olen juuri saamassa omaa elämää taas mielekkääksi. Meillä on myös tukiverkot tosi huonot, asun toisella puolella Suomea opintojeni vuoksi ja kaikki omat perheenjäsenet/sukulaiset/ystävät on ties missä satojen kilometrien päässä eikä heistä saisi apua ollenkaan. Myöskään miehen suvulta ei ole kovin paljoa apua tiedossa perheen omien terveysongelmien ja erinäisten välirikkojen vuoksi. Lapsen hankkiminen ei siis vaan ole millään tasolla järkevää omalla kohdallani, en myöskään vauvakuumeile, joten hankkisin lapsen varmaan vaan jos mies yhtäkkiä alkaisi sitä kovasti vaatimaan.

Vierailija
155/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta turiset!

Tää porukka kun vielä on synkässä virkamieskunnan kanssa, niin maa on K...ssa korvia myöten.

Vierailija
156/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko se julkkis tai kovin komeakaan mutta paremman näköinen oli kuin akkansa. Tämä joku porilainen palomies ja tubettaja joka ei ottanut rokotteita. Nimestä ei mitään hajua.

Todistit juuri vain aiemman viestini todeksi - jos tulee ainoaksi esimerkiksi mieleen joku porilainen nobody kun taas kaunis nainen/ruma mies julkkis pareja voi lonkalta heittää vaikka kuinka monta. Edes miettimättä voin nimetä isoista tähdistä vaikka Salma Hayekin, Beyoncen, Catherine Zeta-Jonesin 

Vierailija
157/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokematon mies ja olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että olen pudonnut tästä kelkasta. Ensimmäiset seurustelukokemukset olisi pitänyt hankkia jo teininä tai ihan viimeistään ensimmäisinä yliopistovuosina. Toisin kävi, ja muutuin aikuisena ainoastaan entistä ujommaksi. Nyt olen työelämässä ja taloudellisesti asiat on hyvin, mutta pidän sitä suht selvänä, että minä en koskaan parisuhdetta tai perhettä tule saamaan. 

m29

Ei vielä kannata luovuttaa. Miehenä parhaat vuodet olivat mielestäni juuri tuossa kolmenkympin paikkeilla mutta tuota mutaman vuoden ikkunaa ei kannata ryssiä. Jos et tiedä yhtään mistä aloittaa, niin pitää todennäköisesti aloittaa ihan perus keskustelutaidoista. Se on tärkein asia naisten kanssa toimiessa, vaikka kokonaisuutta ei kannata unohtaa. Kaikki lähtee siitä, että olet tyytyväinen ainakin jossain määrin itseesi. Löydät kyllä oppaita ja kirjoja aiheista. Samaten kannattaa lukea siitä miten viet tilannetta eteenpäin myös fyysisesti sekä sängyssä. Tilanteet ovat helpompia kun on jotain hajua mitä tekee seuraavaksi. Jos parisuhde on tärkeä tavoite ja otat sen eteen järkeviä askelia, onnistut melko varmasti. Itsestään se tuskin tulee, jos olet ahdistunut naisseurassa.

Vierailija
158/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla on monta syytä. Kun olin nuorempi (20-28v) en voinut kuvitellakaan lapsen hankkimista, suorastaan inhosin lapsia varsinkin juuri parikymppisenä. Nyt kun olen 30 ja periaatteessa olisin ehkä valmis miettimään lisääntymistä, ei ole varaa eikä elämäntilanne salli lapsen hommaamista. Olen alanvaihtaja, opinnot kestää vielä kolme vuotta ja miehen kanssa ei asuta yhdessä, koska mies käytännössä joutuisi elättämään minut ja menettäisin kaikki tuet. Miehellä on ihan ok palkka hänen omiin tarpeisiinsa, mutta kahta aikuista sillä ei kyllä elätä enkä minä juurikaan pystyisi osallistumaan kuluihin tai edes tasapuolisesti kodin ylläpitoon, kun olen niin paljon kiinni opinnoissani. Mies on hyvä kumppani, mutta en ihan näe häntä sellaisena isänä, joka osallistuisi tasapuolisesti kasvatukseen ja hoitoon ja haluaisi tällaista vastuuta itselleen. Pelkään, että en pääse koskaan enää töihin ja saa itselleni tulevaisuutta jonka eteen parhaillaan näen vaivaa, jos lapsi pullahtaa maailmaan ja joudun tekemään suurimman työn myös lastenhoidossa. Mulla on kriteerit miten lapsen kanssa ollaan ja niihin ei kuulu lapsen heittäminen vuoden iässä päiväkotiin pois tieltä. En ole halukas tekemään päätöstä lapsen hyväksi, kun olen juuri saamassa omaa elämää taas mielekkääksi. Meillä on myös tukiverkot tosi huonot, asun toisella puolella Suomea opintojeni vuoksi ja kaikki omat perheenjäsenet/sukulaiset/ystävät on ties missä satojen kilometrien päässä eikä heistä saisi apua ollenkaan. Myöskään miehen suvulta ei ole kovin paljoa apua tiedossa perheen omien terveysongelmien ja erinäisten välirikkojen vuoksi. Lapsen hankkiminen ei siis vaan ole millään tasolla järkevää omalla kohdallani, en myöskään vauvakuumeile, joten hankkisin lapsen varmaan vaan jos mies yhtäkkiä alkaisi sitä kovasti vaatimaan.

Lapset saadaan omasta halusta. Älä koskaan suostu painostukseen.

Vierailija
159/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan on yhteiskuntarakenteissa eikä yksilötasolla.

Lapsiperhe-elämää eikä perheitä arvosteta.

Nykyään arvossa pidetään menestystä, uraa, koulutusta, rahaa, itsenäistä elämäntyyliä, työtä, tasa-arvoa. Myös itseen panostetaan, vapaa-aikaan, ulkomaanmatkoihin, kokemuksiin, harrastuksiin, ulkonäköön.

Yhteiskunnassa ei katsota positiivisesti perhemallia. Lapsiperheitä ei tueta enää riittävästi, lasten kasvatus vie valtavan siivun tuloista, sairastavat lapset/poissaolot työyhteisöstä katsotaan rasitteena ja ihan jo koulun vanhempainilta tai neuvolakäynti tuo stressiä perheille kumpi voi olla töistä pois- taas. Nainen yleensä. Ei naiset enää halua kotiin jäädä kun on koulutus, työ ja ura. Nopeasti keksitään paljon kehittävänpää tekemistä kuin vaippojen vaihto. Puhumattakaan omaa kroppaansa pilata. Äitiyspilates, lantionpohjan kuntoutus, virtsankarkailu ja vatsalihasten erkauma ei kuulosta seksikkäältä.

Vierailija
160/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Koreassa syntyvyys on vielä paljon alhaisempi. Siellä syntyy 0,67 lasta yhtä naista kohti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä